ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog تغییر آدرس شرکت | آموزش فوری 0 تا 100 + اصلاح کد پستی شرکت
تغییر آدرس شرکت | آموزش فوری 0 تا 100 + اصلاح کد پستی شرکت

تغییر آدرس شرکت | آموزش فوری 0 تا 100 + اصلاح کد پستی شرکت

تغییر آدرس شرکت از تهران به شهرستان چه هزینه ای دارد؟ راهنمای سامانه ثبت تغییر آدرس شرکت و فرایند اصلاح کد پستی شرکت سهامی خاص

مدت زمان: 14 روز

مدارک: بستگی به نوع شرکت دارد

هزینه: 900 هزار تومان

سازمان: اداره ثبت شرکتها

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401

تغییر آدرس شرکت چه زمانی لازم است؟ برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که بعد از ثبت شرکت، آدرس دفتر خود را تغییر داده ایم. در ادامه مطالب مفید و مناسبی را در خصوص هزینه ها، نحوه کار سامانه و تغییر آدرس شرکت از تهران به شهرستان و در نهایت صفر تا 100 آن را بیان خواهیم کرد.

پس اصلا نگران نباشید چون در یک چشم بر هم زدن ما آدرس شرکت شما را تغییر داده و فرآیند اداری مربوط و ثبت تغییر آدرس شرکتتان را انجام داده و روزنامه را درب شرکت خود تحویل می گیرید.

تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت در چه زمانی اتفاق می افتد؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با تغییر آدرس یک شرکت باید به آن توجه داشت. دلیل انجام این تغییر می باشد. در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که دفتر شرکت اجاره ای بوده و بعد از مدت زمان خاصی مستاجر اقدام به تغییر دفتر و در نتیجه تغییرات دفتر می کند. اما این تنها دلیل تغییر محل فعالیت یک شرکت به حساب نمی آید.

در بعضی از موارد شاهد تغییر شهر شرکت هستیم. به عنوان مثال یک شرکت خاص را در نظر بگیرید که فعالیت اصلی آن صادرات محصولات مختلف به کشورهای عربی است. تصور کنید که این شرکت در ابتدا در شهر تهران به ثبت رسیده است. اما بعد از مدت زمانی مسئولین شرکت به این نتیجه می رسند که ادامه فعالیت در شهر تهران برای آن ها سخت است.

در این حالت تصمیم می گیرند که دفتر شرکت خود را به یکی از شهرهای جنوبی تغییر دهند. این تغییر محل فعالیت شما مزیت های بسیاری را برای این شرکت فرضی به دنبال خواهد داشت. در واقعیت هم دقیقا همین موضوع صادق می باشد. بسیاری از شرکت ها برای مزیت های بیشتر اقدام به تغییر آدرس می کنند.

در مثال بالا تنها یکی از دلیل های تغییر بیان شده است. و این کار می تواند دلیل های مختلفی داشته باشد. با توجه به شرایط یک شرکت، دلیل آن هم می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی شرکت ها برای آن که مزیت های مالی بیشتری شامل حال آن ها شود، اقدام می کنند.

برای مشاوره تلفنی همین الآن تماس بگیرید 021-68251111

ثبت تغییر آدرس شرکت

تغیر آدرس یک شرکت می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال شما می توانید از شهری به شهر دیگر محل شرکت خود را تغییر دهید. این امکان وجود دارد که در یک شهر هم محل دفتر شما تغییر کند. یعنی از نقطه ای به نقطه دیگر بروید. توجه کنید که در هر یک از این موارد باید تغییرات انجام شود.

تغییر آدرس یک شرکت باید با هم نظری و توافق سهامدارن یا شرکا یک شرکت انجام شود. در این رابطه باید بگوییم که در شرکت سهامی خاص، سهامدار وجود دارد. و این افراد در شرکت مسئولیت محدود، شرکا خوانده می شوند. تفاوتی ندارد که شما شرکت سهامی خاص دارید، یا شرکت مسئولیت محدود، برای تغییر آدرس همه اعضاء باید اتفاق نظر داشته باشند.

  • در این بین سوال پیش می آید که آیا در هنگام انجام این کار، شماره ثبت آن شرکت هم تغییر خواهد کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بستگی به محل مورد نظر شما دارد. به عنوان مثال اگر در یک شهر آدرس شرکت خود را تغییر دهید. دیگر نیازی به تغییر نیست. این در حالی است که در هنگام تغییر شهر محل شرکت، شما باید برای تغییر هم اقدام کنید.

نکته بسیار مهمی که در این مورد باید به آن توجه کنید این است. که تغییر شماره ثبت شرکت شما، تغییری در نام شرکت، مجوزهایی که دریافت کرده اید. صلاحیت هایی که شرکت شما کسب کرده است، بدهی و... ایجاد نخواهد کرد. به شما توصیه می کنیم که بابت این موضوع هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

چه کسانی می توانند اقدام به تغییر آدرس شرکت کنند؟

یکی دیگر از سوال هایی که در رابطه با تغییر آدرس یک شرکت پیش می آید، مربوط به این است که چه کسانی می توانند این تصمیم را بگیرند. اساسنامه یک شرکت به عنوان چارچوب کلی آن شرکت به حساب می آید. در یک اساسنامه مطالبی مهمی درج شده است. تغییر آدرس یک شرکت هم از همان مواردی می باشد که در اساسنامه شرکت در رابطه با آن مطالبی درج شده است.

در اساسنامه ذکر می شود که تنها افرادی می توانند در رابطه با تغییر آدرس آن شرکت تصمیم بگیرند که در مجمع عمومی فوق العاده عضو باشند. با توجه به این موضوع باید بگوییم که فقط مجمع عمومی فوق العاده صلاحیت تصمیم گیری در رابطه با تغییر آدرس را دارد و افراد دیگری نمی توانند در رابطه با این موضوع نظر دهند.

سامانه تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت مسئولیت محدود

هر کسی که یک شرکت را ثبت کرده باشد، به خوبی می داند که معمولا شرکت ها به صورت سهامی خاص یا مسئولیت محدود ثبت می شوند (البته انواع مختلفی از شرکت ها را داریم، اما ثبت این دو نوع شرکت نسبت به دیگر انواع شرکت رواج بیشتری دارد.) جا به جایی آدرس یک شرکت مسئولیت محدود با یک شرکت سهامی خاص تفاوت هایی دارد.

در شرکت مسئولیت محدود اعضا را شرکا می نامند. برای آن که آدرس چنین شرکتی تغییر کند، نیاز است که شرکا در یک مجمع عمومی فوق العاده حاضر شوند. در مجمع عمومی فوق العاده هر یک از شرکا صورت جلسه تغییر آدرس را امضا می کند. لازم به ذکر است که در این هنگام ذکر میزان سهم الشرکه الزامی می باشد.

نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

بسمه تعالی

نام شرکت ……. شماره ثبت شرکت …………… به شناسه ملی ……………… با سرمایه ………………. ریال در مورخ ………………… و در ساعت …………… جلسه هیئت مدیره شرکت تشکیل و محل شرکت از آدرس قبلی ………. خیابان ………….. کوچه …………… به کد پستی …………… به آدرس جدید خیابان ………….. کوچه …………. انتقال یافت.


نام شرکاء میزان سهم الشرکه
1.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه
2.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه
3.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ………… احدی از شرکاء ، وکیل و نماینده رسمی و یا مدیرعامل شرکت (در صورتیکه مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت و تایید صورتجلسه و امضاء آن اقدام نماید.


امضاء اعضاء هیئت مدیره

نکته مهم: اساسنامه به منظور چارچوبی برای قوانین یک شرکت به حساب می آید. در اساسنامه بسیاری از شرکت ها شاهد این هستیم که حق جابه جایی آدرس به هیئت مدیره اختصاص داده می شود. در این حالت برای تغییر آدرس کافی است که هیئت مدیره در جلسه حاضر باشند و صورت جلسه مذکور را امضاء کنند.

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

بعد از تغییر آدرس یک شرکت مسئولیت محدود حال این سوال پیش می آید که در یک شرکت سهامی خاص به چه صورتی انجام می شود. به طور کلی جابه جایی آدرس در شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود مرحله های مختلفی دارد. اگر چه شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود تفاوت هایی با هم دارند، اما به طور کلی شباهت های بسیاری هم دارند.

اگر شما یک شرکت سهامی خاص دارید و قصد دارید که آدرس شرکت خود را تغییر دهید، باید به این موضوع توجه کنید که تفاوت چندانی با شرکت مسئولیت محدود ندارد. در شرکت مسئولیت محدود شرکا می توانستند اقدام کنند. در شرکت سهامی خاص این اختیار به سهامداران داده شده است. ادامه مراحل تغییر آدرس یک شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود مشابه یکدیگر می باشد.

نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

بسمه تعالی

شرکت …………….. به شماره ثبتی ……………………….. و سرمایه ………………….. ریال صورتجلسه مجمع فوق العاده شرکت ………… سهامی خاص به شماره ثبتی …………….. در مورخ …/…/…. ساعت ……………… با حضور تمامی اعضاء (یا اکثریت اعضاء) در محل قانونی ثبت شده شرکت با توجه به حضور افراد زیر طبق ماده 101 تجارت تشکیل شد.


خانم/ آقای ………….. در سمت رئیس جلسه
خانم/ آقای ………….. در سمت ناظر رئیس
خانم/ آقای ………….. در سمت ناظر جلسه
خانم/ آقای ………….. در سمت منشی جلسه


دستور جلسه در ارتباط با تغییر محل و آدرس شرکت صورت گرفت و در نتیجه آدرس شرکت از محل …………… خیابان ……………… گوچه ……………. پلاک …… با کدپستی ………….. به آدس ………………….. خیابان …………………. کوچه …………….. پلاک ………………… کدپستی ………………… تغییر یافت پس ماده 3 اساسنامه طبق شرح موضوع بالا تغییر و اصلاح می یابد.
آقای / خانم ………… احدی از شرکاء ، وکیل و نماینده رسمی و یا مدیرعامل شرکت (در صورتیکه مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت و تایید صورتجلسه و امضاء آن اقدام نماید.

امضاء اعضاء هیئت مدیره

مراحل تغییر آدرس شرکت

1) گام اول: همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، مجمع عمومی فوق العاده می تواند تصمیم بر تغییر آدرس یک شرکت بگیرد. با توجه به این موضوع باید بگوییم که در گام اول در یک شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود. البته لازم به ذکر است که برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده باید تشریفات مطابق بر مندرجات اساسنامه برگزار شود.

2) گام دوم: در این مرحله صورت جلسه های مصوب باید توسط همه اعضاء شرکت امضا شود. در این مرحله باید توجه داشته باشید که تصمیم های گرفته شده در مجمع عمومی فوق العاده باید به صورت مکتوب وجود داشته باشد تا اعضاء بتوانند آن را امضاء کنند.

3) گام سوم: ثبت تغییرات شرکت باید به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت درج شود. در این مرحله یکی از اعضاء شرکت باید اطلاعات را در سامانه وارد کند. در این مرحله باید از ثبت اطلاعات یک رسید پذیرش دریافت شود. مراحل بعدی آدرس یک شرکت با وجود همین رسید انجام خواهد شد.

4) گام چهارم: به این موضوع توجه کنید که اگر چه ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی است، اما در این مرحله یکی از اعضاء شرکت باید مدارک را از طریق باجه های پست به اداره ثبت تحویل دهد. لازم به ذکر است که در غیر این صورت به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

5) گام پنجم: بعد از آن که درخواست شما در سامانه اداره ثبت وارد شد، ثبت تغییر آدرس چند روز به طول می انجامد. در این مرحله متقاضی بعد از چند روز باید مجددا به سامانه مراجعه کند. در صورتی که ثبت شده باشد، باید آگهی در روزنامه منتشر شود.

6) گام ششم: در این مرحله آدرستان به طور کامل و صحیح تغییر کرده است.

مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت

  • از روزنامه تاسیس و در صورت وجود تغییر آدرس قبلی، روزنامه یک کپی تهیه کنید.
  • مجوز هایی که برای شروع فعالیت خود کسب کرده اید.
  • صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده که همه اعضاء آن را امضا کرده اند.
  • اگر برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده تشریفات خاصی انجام شده است، مستندات آن را تهیه کنید.
  • اگر یک وکیل کار شما را پیگیری می کند، اصل وکالتنامه را هم ارائه دهید.

تغییر آدرس شرکت در اداره مالیات

آیا تغییر آدرس شرکت در اداره مالیات ضروری است؟ بله، شما پس از اینکه محل شرکت خود را تغییر می دهید باید پس از اینکه اقدامات لازم را انجام دادید و روزنامه آن منتشر شد، این روزنامه را به اداره مالیات تحویل دهید زیرا ممکن است اصلا حوزه مالیاتی شما با تغییر آدرستان تغییر کند.

تغییر آدرس شرکت در بیمه

خوب همانطور که در پارگراف بالا به آن اشاره کردیم پس از اینکه آدرس شرکت خود را تغییر دادیم باید این موضوع را به مراکر قانونی که به ما مربوط می شوند اعلام کنیم. یکی از مهم ترین این اداره ها اداره بیمه تامین اجتماعی می باشد. شما پس از تغییر آدرس حتما برای اعلام به اداره بیمه روزنامه خود را به کارشناس خود ارائه کنید.

در بیشتر موارد با تغییر آدرس منطقه بیمه ای شما تغییر می کند و اگر به کارشناس خود اعلام نکنید ممکن است بازرس با مراجعه به آدرس قبلی شما و عدم حضورتان در آن محل کد کارگاهی شما را مسدود کند.

تغییر محل فعالیت شرکت چه مزیت هایی دارد؟

تغییر آدرس شرکت هم مانند دیگر تغییراتی که در یک شرکت انجام می شود، در صورتی که هوشمندانه صورت گیرد، مزیت های فراوانی را برای شرکت به دنبال خواهد داشت. این مورد از آن دسته تغییراتی است. که در صورت اشتباه انجام دادن آن معایبی را برای شما به دنبال خواهد داشت. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که یک شرکت متخصص را برای مشاوره و ارائه خدمات انتخاب کنید.

تغییر آدرس یک شرکت می تواند سود مالی بسیاری را برای شرکت شما به دنبال داشته باشد. در بسیاری از موارد فعالیت یک شرکت به صورتی است. که باید مشتری های بیشتری به دفتر شرکت مراجعه کنند، تا سود مالی بیشتری هم داشته باشد. در چنین حالتی انتخاب محل مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد که نباید از آن غافل شد.

در بعضی دیگر از موارد جا به جایی آدرس شرکت باعث می شود که در هزینه های آن شرکت به مقدار قابل توجهی صرفه جویی شود. در مثال بالا این مورد را بیان کرده ایم. شرکت های بازرگانی که قصد صادرات دارند. اگر در نزدیکی مرزها یا مناطق آزاد باشند. در هزینه های خود به مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرده اند. به طور کلی اگر از محل فعلی شرکت خود به هر دلیلی راضی نیستید، به دنبال تغییر محل فعالیت باشید.

هزینه تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت چه هزینه ای دارد؟

در هنگام انجام هر کاری اطلاع از هزینه های انجام آن اهمیت بسیار بالایی دارد. هزینه تغییر آدرس یک شرکت هم از آن موضوعات مهمی است. که برای بسیاری از افراد سوال می شود. هزینه تغییر آدرس یک شرکت با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می شود. که در ادامه این فاکتورها مطالعه خواهید کرد.

در مطالب بالا گفتیم که بعد از این کار، باید یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر شود. این آگهی هزینه ای را برای شما به دنبال دارد. حال باید توجه کنید که این هزینه هم مقدار ثابتی نیست، با توجه به متن آگهی و همینطور اندازه کادر مورد نظر، هزینه این آگهی تغییر خواهد کرد.

هزینه ثبت تغییر آدرس

مراجعه کننده های ثبتینو به دنبال این هستند که در رابطه با هزینه های انجام این کار اطلاعاتی دقیق داشته باشند. در این رابطه باید به شما بگوییم که مشاوره در ثبتینو به صورت رایگان انجام می شود. و نیازی به پرداخت هزینه ای نخواهد بود. در ثبتینو هزینه آگهی روزنامه از شما دریافت می شود.

خدمات دیگری که در راستای ثبت تغییر محل فعالیت یک شرکت به شما ارائه می شود. هزینه ای جزئی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به شما اطمینان می دهیم که هزینه های دریافتی در ثبتینو نسبت به دیگر شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، بسیار کمتر است و شما به سادگی می  توانید این موضوع را با یک مقایسه ساده متوجه شوید.

سوالات پر تکرار تغییر آدرس

تغییر آدرس شرکت در اداره مالیات چگونه است؟

برای انجام تغییر آدرس شرکت در اداره مالیات باید پس از اینکه روزنامه رسمی شرکت شما آماده شد و فرآیند تغییرات شما انجام شد، روزنامه رسمی خود را به اداره مالیاتی که به شما مربوط هست ببرید و از کارشناس خود تقاضا کنید که در پرونده مالیاتی این موضوع را اعمال کنید.

آیا تغییر آدرس شرکت از تهران به شهرستان انجام می شود؟

بله، برای انجام این کار دو مورد صورتجلسه برای شما تنظیم می شود و به دلیل اینکه شهر شما تغییر می کند شماره ثبتی شرکت شما نیز تغیر خواهد کرد.

هزینه تغییر آدرس شرکت چقدر است؟

معمولا این عدد متغیر است. اما این عدد حدود 700 تا 1 میلیون تومان متغیر است، قبل از درخواست از کارشناسان خود استعلام قیمت بگیرید.

صورتجلسه تغییر آدرس شرکت چگونه است؟

صورتجلسه تغییر آدرس شرکت بر اساس شرکت شما معمولا متفاوت است. برای همین زمانی که درخواست به کارشناسان ارجاع شود بر اساس مشخصات شرکت شما صورتجلسه تغییر آدرس شرکت را برای شما آماده و برای شما ارسال می کنند.

5/5 - (1 نفر رای داده اند)

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
شریفی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام.
برای ثبت آگهی تغییر آدرس موقع پذیرش نهایی یک ایراد می گیره با این عبارت : واحد ثبتی مقصد انتقال نامعتبر است .
لطفا راهنمایی کنید برای حل این مشکل باید چی کار کنم ؟؟

مریم انصاری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
لطفا برای حل مشکل و تنظیم صورتجلسه و ثبت سامانه با موسسه تماس بگیرید.

وحید
۲۲ آذر ۱۴۰۰

با درود؛
یک شرکتی که قبلاً ثبت داشته ام را میخواهم به جای دیگه منتقل کنم، فقط در آدرس جدید شرکت دیگری نیز قبلاً به ثبت رسیده ؛ حالا:
1- آیا امکان ثبت یک آدرس برای دو شرکت وجود دارد ؟
2- از نظر سایر مراجع مثل بیمه به مشکلی بر نخواهم خورد؟

sabtino
۲۲ آذر ۱۴۰۰

سلام و درود
از نظر شرکت مشکلی نیست ولی برای کد اقتصادی و ارزش افزوده و بیمه به مشکل می خورید

شركت رهپويان سيماي فردا
۱۷ شهریور ۱۴۰۰

ايا تغيير ادرس از تهران به كرج و ثبت در روزنامه رسمي جهت دريافت كد كارگاهي بيمه در كرج كفايت ميكند؟

sabtino
۱۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام و درود
بله، شما باید ابتدا تغییر آدرس بدین بعد کد ثبتی چون شهر به شهر میشه تغییر می کنه، بعد از اینکه کار تغییرات و روزنامتون انجام شد برای تغییر منطقه بیمه ای و انتقالش به کرج اقدام کنید که کار پیچیده ای نیست راحته.

رضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

در یک شهر کمتر از 50هزار نفر جمعیت وقتی دفتری تغییر مکان می ده از دفتر دیگه چقدر باید فاصله داشته باشه؟ آیا می تونه به 10تا20 متری دفری که 15 سال هست در ان مکان هست برود یا مثل دفاتر هواپیمایی ورجاء باید 700تا1000متر فاصله مکانی داشته باشد؟

sabtino
۱۳ خرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
هیچ محدودیتی برای تغییر آدرس شما وجود نداره در برخی موارد و شرکتهای خاص که تعدادشون خیلی کمه باید این شرایط رعایت بشه که اگه نوع شرکتتون رو بفرمایید بهتر میتونیم راهنماییتون کنیم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button