ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog تمدید هیئت مدیره و بازرسین + صورتجلسه تغییر اعضای هیئت مدیره
تمدید هیئت مدیره و بازرسین + صورتجلسه تغییر اعضای هیئت مدیره

تمدید هیئت مدیره و بازرسین + صورتجلسه تغییر اعضای هیئت مدیره

تمدید هیئت مدیره و بازرسین چگونه است؟ نمونه صورتجلسه تعیین سمت اعضای هیئت مدیره و صورتجلسه تمدید هیئت مدیره و بازرسین شرکت سهامی در کمترین زمان

مدت زمان: 14 روز کاری

مدارک: اوراق شرکت

هزینه: 900 هزار تومان

سازمان: اداره ثبت شرکتها

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401

در شرکت های مختلف شاهد این هستیم که در دوره های مختلفی هئیت مدیره و بازرس ها تغییر می کنند، این در حالی ست که در بسیاری از موارد شاهد تمدید هیئت مدیره و بازرسین هستیم، برای این کار باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟ با ما همراه باشید تا در ادامه درخصوص شرایط و مراحلی که برای تمدید بازرس و یا اعضای هیئت مدیره شرکت خو باید طی کنید را به طور کامل شرح دهیم.

تمدید هیئت مدیره و بازرسین

تمدید هیئت مدیره و بازرسین در چه شرکت هایی انجام می شود؟

از آن جایی که شاهد این هستیم که در شرکت های سهامی بازرس حضور دارد و در ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازی به بازرس نیست، پس شاهد این هستیم که این کار (تمدید بازرس ها و همچنین هیئت مدیره) هم فقط در ثبت شرکت سهامی خاص انجام می شود.

البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم، از آن جایی که دو نوع شرکت سهامی و مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را برای ثبت شرکت دارند، در این مورد فقط این دو مورد را مقایسه کرده ایم و انواع دیگر شرکت را مقایسه نکرده ایم.

تمدید هیئت مدیره و بازرسین چیست؟

شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که اصلا این تمدید به چه معنی است و در چه مواردی به کار برده می شود، برای پاسخ به این سوال لازم می دانیم که اطلاعاتی کاربردی را در رابطه با هیئت مدیره و بازرس های یک شرکت بیان کنیم تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوید.

در یک شرکت سهای خاص شاهد این هستیم که یک هیئت مدیره حداقل 5 نفری باید حضور داشته باشند که دو نفر از آن ها بازرس و سه نفر باقی مانده مدیران شرکت هستند. بر طبق آنچه در قانون آمده است، بازرس های می توانند فقط یک سال در این سمت فعالیت داشته باشند و مدیران می توانند حداقل دو سال در سمت خود باشند، اما بعد از این مدت زمان باید چه کار کرد؟

بعد از این مدت زمان یک ساله و دو ساله دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد. اگر می خواهید با همین مدیران و بازرس ها به کار خود ادامه دهید که باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید و اگر قصد دارید دیگر با این مدیران و بازرس ها همکاری نکنید، باید نسبت به قطع همکاری اقدام کنید، البته ما در ادامه مطالبی را در رابطه با تمدید بیان خواهیم کرد و اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

برای مشاوره تلفنی همین الآن تماس بگیرید 021-68251111

مراحل تمدید هیئت مدیره و بازرسین

برای انجام هر کاری اطلاع از مراحل آن به شما کمک می کند که کارها را بهتر پیش ببرید، اینکه بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید به شما کمک می کند که برنامه ریزی منسجمی برای کارهای خود داشته باشید و اهمیت بالایی دارد، از این رو در ادامه مراحل اینجام این تمدید را به طور کامل و مرحله ای بیان می کنیم تا با آن آشنایی داشته باشید.

  • در ابتدا باید جلسه مجمع عمومی عادی در شرکت برگزار شود و صورت جلسه ای با این موضوع (تمدید اعضا) نوشته شود.
  • در مرحله بعد باید آن چه به عنوان صورت جلسه نوشته شده است را اعضای هیئت مدیره و بازرس ها امضا کنند.
  • مرحله بعد به صورت اینترنتی انجام می شود، یعنی باید به سامانه اداره مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق و صحیح تکمیل کنید.
  • بعد از این مرحله باید تعدادی از مدارک را در سامانه باگذاری کنید.
  • سپس باید مدارک لازم مانند همان صورت جلسه ای که اعضای هیئت مدیره آن را امضا کرده اند و همچنین رسید پذیرشی که از سامانه دریافت کرده اید را به آدرس اداره، پست کنید، برای این کار باید از پاکت های زرد رنگ مخصوصی استفاده کنید.
  • در این مرحله کارهایی که باید انجام دهید، تمام شده است و باید منتظر تائیدیه کارشناس باشید تا مدارک شما را بررسی کرده و آن را تائید کند.
  • در صورتی که مدارک ما تائید شود و مشکلی نداشته باشد، باید مرحله بعد را انجام دهید، در غیر این صورت زمانی به شما داده می شود که مدارک را اصلاح کرده و مجددا ارسال کنید. لازم به ذکر است که اگر مدارک شما تائید شود، پیامکی مبنی بر این موضوع دریافت می کنید.
  • در مرحله بعد باید به صورت حضوری به اداره مراجعه کنید و دفاتر مربوطه را امضاء کنید.
  • در این مرحله باید یک آگهی در روزنامه رسمی کشور منتشر کنید و این تغییر (همان تمدید هیئت مدیره و بازرسین) را به اطلاع برسانید.

نکات مهم در تمدید هیئت مدیره و بازرسین

انجام هر کاری یک سری ریزه کاری های خاص دارد که باید آن ها را رعایت کنید، زیرا تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه نهایی دارد. برای ثبت تغییرات شرکت و تمدید اعضای هیئت مدیره هم یک سری نکات وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن ها در ادامه با مشکلاتی رو به رو می شوید، به همین دلیل در این قسمت این نکات مهم را بیان می کنیم تا با آن آشنایی داشته باشید.

  • در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که سهامدارن و اعضای هیئت مدیره باید صورت جلسه را امضا کنند، دقت داشته باشید که اسامی آن ها به طور کامل نوشته شده باشد.
  • به ماده 99 از قانون تجارت توجه داشته باشید.
  • صورت جلسه امضا شده تنها سه روز اعتبار دارد و در این مدت باید آن را به اداره تحویل دهید.
  • بارکد پستی را در سامانه به ثبت برسانید تا در آینده مشکلی برای شما وجود نداشته باشد.
  • توجه داشته باشید که جلسه ای که برای تمدید هیئت مدیره و بازرسین تشکیل می شود، باید در چهار ماه ابتدایی سال باشد. لازم به ذکر است که می توانید این تغییرات را در ماه های دیگر هم اعمال کنید، اما باید جلسه مجمع عمومی فوق العاده را تشکیل دهید و صورت جلسه را در این جلسه مطرح کرده و امضاء کنید.

با توجه به نکاتی که در مطالب بالا به آن اشاره کرده ایم، باید بگوییم که برای تمدید هیئت مدیره و بازرسین با مشکلی رو به رو نمی شوید و این کار به سادگی برای شما انجام خواهد شد.

هزینه تمدید هیئت مدیره و بازرسین

هزینه و قیمت برای بسیاری از ما مهم است، مهم نیست موجودی حساب بانکی ما چقد باشد، همه ما می خواهیم که از قیمت و هزینه انجام یک کار مطلع شویم تا برای آن آمادگی داشته باشیم. تمدید هیئت مدیره و بازرسین هم مانند بسیاری از خدمات هزینه ای را برای شما به دنبال دارد که در این قسمت به آن می پردازیم.

به طور کلی باید بگوییم که برای خدمات نمی توان مبلغ دقیقی را به عنوان هزینه بیان کرد، زیرا به این هزینه به فاکتورهای بستگی دارد، اما می توانیم این فاکتورها و عوامل موثر بر قیمت را نام ببریم تا با آن آشنایی داشته باشید. از این رو در ادامه این فاکتورها را بیان می کنیم و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید و ادامه مطالب را از دست ندهید.

  • هزینه ای را به اداره پرداخت خواهید کرد.

اداره برای آن که تمدید را برای شما انجام دهد، هزینه ای را از شما دریافت می کند، از آن جایی که این هزینه برای هر شرکتی با دیگری متفاوت است، پس نمی توانیم مبلغ دقیقی را برای آن بیان کنیم. در هنگام ارائه مدارک از هزینه دقیق این کار متناسب با ویژگی های شرکت خود مطلع خواهید شد.

  • هزینه ای که برای آگهی روزنامه پرداخت می کنید.

تمدید هیئت مدیره و بازرسین هم مانند دیگر تغییراتی که در شرکت انجام می شود، به انتشار آگهی در روزنامه نیاز دارد. انتشار آگهی هم برای شما هزینه ای را به دنبال دارد که البته همین هزینه به تنهایی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و باز هم نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن ذکر کرد.

به عنوان مثال اندازه کادری که برای آگهی خود انتخاب می کنید، اندازه فونت آن ها و همچنین رنگی که برای آن انتخاب می کنید بر روی هزینه ها تاثیر می گذارد. به طور کلی باید بگوییم که این مبلغ از 150 هزار تومان شروع می شود و با تغییر آیتم های گفته شده این مبلغ هم افزایش پیدا می کند.

  • کارمزدی که باید به شرکت های خدماتی پرداخت کنید.

انجام کارهای تمدید هیئت مدیره و بازرسین به سادگی آنچه تصور می کنید هم نیست، برای انجام این کار حتما به یک کارشناس متخصص و با تجربه نیاز دارید. به همین دلیل هزینه ای هم باید برای این کار باید پرداخت کنید.

ما در ثبتینو بهترین خدمات را با مناسب ترین هزینه برای شما در نظر گرفته ایم، این موضوع به سادگی به شما ثابت می شود، اما چطور؟ کافی ست همین الآن کیفیت خدمات و البته هزینه دریافتی ثبتینو را با دیگر شرکت ها مقایسه کنید.

اگر سوال دیگری در رابطه با تمدید هیئت مدیره و بازرسین دارید، آن را با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که در اسرع وقت به آن پاسخ می دهیم.

سوالات متداول

تمدید هیئت مدیره چه زمانی انجام می شود؟

تمدید هیئت مدیره زمانی انجام می شود که یا طبق قانون اعضای هیئت مدیره شما باید به صورت مدت دار منصوب شوند و یا اینکه در زمان تاسیس خود موسسین به صورت مدت دار اعضا را منصوب کنند.

آیا تمدید هیئت مدیره باید در روزنامه رسمی درج شود؟

بله، هرگونه تغییراتی در اعضا و یا هر بخش دیگری از شرکت شما پس از تایید اداره ثبت باید در روزنامه رسمی کشور درج شود و رسید آن را در اوراق شرکت نگه داری کنید.

مدت زمان تمدید بازرس شرکت چند روز است؟

حدود 2 هفته معمولا زمان میبرد که کار شما به تایید نهایی برسد

چه جلسه ای برای تمدید هیئت مدیره باید تشکیل شود؟

باید جلسه مجمع عمومی عادی در شرکت برگزار شود و صوتجلسه ای با موضوع تمدید اعضاء آماده و توسط کلیه اعضا جهت ارسال به اداره آماده شود.

لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
حسن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

اخرین روزنامه شرکت سهامی خاص مربوط به سال 1392/11/01 بوده به مدت دوسال و مجدد در سال 1402/01/28 اعضا به مدت دو سال تمدید شدند ، الان چه صورت جلسه ای باید تنظیم کنیم برای سال های جامانده از سال 1394/11/01 الی 1400/01/28 تا شرکت برای سالهای جامانده دارای روزنامه شود ، چون الان به روزنامه سالهای جامانده نیاز داریم . ممنون

مریم انصاری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام.
متاسفانه نمیتونید صورتجلسه به تاریخ های قبل ثبت کنید.

پارس
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

با سلام،من برای تمدید بازرس صورت جلسه مجمع عمومی رو انتخاب کردم و بازرس ها رو ویرایش زدم،درسته ؟
بعد متن صورت جلسه رو کجا باید بگیرم،فقط رسید پذیرش رو دادبهم.
تشکر از راهنمایی.

مریم انصاری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

با سلام
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.

مهدی
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

با درود
اگر دوره مدیران منقضی شده باشد جهت آیا از نظر اداره ثبت شرکت ها اشکال دارد که ابتدا صورتجلسه تغییر موضوع و آدرس را تنظیم کنید و سپس تمدید هیئت مدیره؟ یا ابتدا باید هیئت مدیره تمدید شود؟

sabtino
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام و درود
در صورت تمام شدن تاریخ، باید حتما ابتدا برای تمدید هیئت مدیره اقدام کنید سپس دیگر تغییرات رو انجام بدید.

فرهاد خمسه
۱۴ مهر ۱۴۰۰

سلام هزینه تمدید شرکت سهامی خاص چقدر است؟

sabtino
۱۴ مهر ۱۴۰۰

سلام روزتون بخیر
بستگی داره چند صورتجلسه بشه ولی هر صورتجلسه با پرداخت روزنامه 800 هزار تومان هستش

امیر مهدی حرمتی
۳۱ شهریور ۱۴۰۰

اگر بعد از دوسال مهلت هئیت مدیره ،سمت هیئت مدیره را تمدید نکنیم چه اتفاقی می افتاد ،ادامه فعالیت به شرکت داده نمیشه؟وغیر فعال میشه شرکت؟

sabtino
۳۱ شهریور ۱۴۰۰

سلام و درود
شرکت برای انجام اموری که نیاز به استعلام وضعیت شرکت داره به مشکل می خوره، مثلا انجام امور بانی یا مالیاتی یا بیمه ای به مشکل می خورید، برای همین بهتره هرچه سریعتر برای تمدید هیئت مدیره اقدام کنید

ستاره عسگری
۲۲ شهریور ۱۴۰۰

اگر در آگهی تاسیس سمت های اعضای هیئت مدیره برای مدت نامحدود ذکر شده باشد، باز هم بعد از 2 سال نیاز به تمدید اعضا هست؟

sabtino
۲۲ شهریور ۱۴۰۰

سلام و درود
در صورتی که شرکت شما مسئولیت محدود هست نیازی به تمدید ندارید اما اگر شرکت شما سهامی خاص هست باید هر دو سال تمدید کنید.

فاطمه سیفی
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر اگر بخواهیم اعضای هیات مدیره تمدید و همچنین بازرس البدل هم تمدید و فقط بازرس اصلی برای یک سال مالی تغییر پیدا کند، دوتا صورتجلسه تهیه بشه ؟ یکی تحت عنوان تمدید اعضای هیات مدیره یکی تغییر بازرس اصلی یا هر دو رو میشه تحت یه صورتجلسه تهیه کرد؟

sabtino
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

سلام و درود
با یک صورتجلسه هم میشه زد

zari mohebi
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

اگر بازرس عوض شود باید خروج بزنیم بعد جدید بزنیم

sabtino
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
بله صورتجلسه خروج و ورود بازرس جدید باید زده بشه

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button