ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog ثبت شرکت در ارومیه
ثبت شرکت در ارومیه

ثبت شرکت در ارومیه

آموزش و مشاوره انتخاب بهترین نوع ثبت شرکت در ارومیه و کلیه شهرهای استان آذربایجان غربی به صورت آنلاین در کمترین زمان ممکن

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1403
ثبت شرکت در ارومیه

قبل از شروع آموزش روند ثبت شرکت در ارومیه توضیحاتی در خصوص ویژگی های این شهر و استان برای شما آماده کرده ایم. استان آذربایجان غربی از جمله استان های زیبای کشورمان است که ارومیه مرکز آن می باشد. این استان در شمال غربی ایران واقع شده و آب و هوای خنک و دلپذیری دارد.

اگر تا به حال در بهار و تابستان به ارومیه نرفته اید پیشنهاد می کنیم از طبیعت زیبای آن در این فصول لذت ببرید. در ارومیه هم همچون دیگر شهرهای کشور شاهد استقبال گسترده ای برای ثبت شرکت در زمنیه های مختلف هستیم.

مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان شامل زرینه رود، سیمینه رود و جنگلهای سردشت است. البته آب های معدنی ایستی سو شوط و بارانوز هم قطعا توجه تان را جلب خواهد کرد.

دامداری و کشاورزی در ارومیه از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث ایجاد مشاغل مختلفی شده است. قوانین سعی کرده است ثبت شرکت در ارومیه را به شکلی آسان پیش ببرد تا رشد اقتصادی این منطقه به خوبی پیشرفت داشته باشد.

کمی بیشتر در مورد ارومیه

ارومیه در استان آذربایجان غربی پر جمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای پر جمعیت این منطقه هم خوی، مهاباد، بوکان، سلماس و میاندوآب می باشد.

روند ثبت شرکت در ارومیه و همه شهرهای این استان به یک شکل است و طبیعتا این کار با هزینه مشابهی هم انجام می شود.

آذربایجان غربی با کشور ترکیه مرز مشترک دارد و همین موضوع باعث شده بازرگانی در آن رونق داشته باشد. شرکت های زیادی در این منطقه ثبت شده و به فعالیت های بازرگانی مشغول هستند وهر روزه بر تعداد آن ها اضافه هم می شود.

حتما شنیده اید که مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم ترین نقاط گمرکی ایران، در شهرستان ماکو قرار دارد. گمرک گفته شده 24 ساعته فعالیت می کند . مرز بازرگان باعث شده صادرات و واردات در این منطقه رشد مناسبی داشته باشد و شرکت های فعال در این زمینه ها توانسته اند به درآمدهای کلانی برسند.

ارومیه از نظر اقتصادی و صنعتی

ارومیه طبیعت فوق العاده ای دارد و علاوه بر آن در منطقه ای واقع است که از نظر اقتصادی پر رونق محسوب می شود. این ویژگی ها باعث شده ثبت شرکت در ارومیه طرفداران زیادی داشته باشد. این شرکت ها در قالب های گوناگون فعالیت کرده و ثبت می شوند.

جاده های زیادی ارومیه را به دیگر شهرهای ایران وصل می کند و همین جاده ها باعث می شود تجارت های مختلف در آن رونق داشته باشد.

ارومیه فرودگاه بین المللی دارد و ارتباطات آن با دیگر کشورها هم به سادگی انجام می شود. تاجران زیادی از طریق این فرودگاه به نقاط مختلف دنیا سفرکرده و برنامه های کاری شان را دنبال می کنند.

همه موارد گفته شده باعث می شود ثبت شرکت در ارومیه بیش از قبل مورد توجه افراد مختلف واقع شود.

ارومیه علاوه بر موقعیت اقتصادی خوبی که دارد همواره برای فعالان اقتصادی از نظر جاذبه هایش هم جذابیت دارد. مسجد جامع ارومیه و بازار سنتی آن می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. پیشنهاد می کنیم در سفر به ارومیه و یا در میان روزهای کاری پر مشغله ای که در این شهر دارید، غذاهای سنتی آن از جمله دلمه برگ مو، کوفته و آش را حتما امتحان کنید.

اگر هم اهل خوردن چای با نقل و آبنبات و موارد مشابه هستید ارومیه محصولات خوشمزه زیادی برای شما دارد. خوب است بدانید که صادرات و واردات در زمینه مواد غذایی وخوراکی هم در این شهر رونق زیادی دارد.

چرا درارومیه شرکت ثبت کنم؟

داشتن شرکت در این منطقه مزایای زیادی دارد. برخی از مهم ترین این مزایا را مرورمی کنیم.

  • وقتی در این منطقه شرکت ثبت می کنید به عنوان یک نهاد رسمی محسوب شده و در نتیجه می توانید فعالیت گسترده ای داشته باشید. افراد و شرکت های زیادی می توانند با خیال راحت با شما همکاری کنند زیرا فعالیت تان کاملا قانونی است.
  • اگر به هر دلیلی مشکلی میان شما و شرکا پیش بیاید همه چیز را می توانید از طریق قانون پیش ببرید.
  • اگر مشکلی برای شرکت پیش بیاید همه افراد مسئول هستند و یک نفر مسئول پاسخگویی نخواهد بود.
  • وقتی می خواهید با برندها ونمایندگی های مختلف همکاری کنید برایشان مهم است که فعالیت تان قانونی بوده و شرکت ثبت شده ای داشته باشید.
  • هر چه فعالیت های بیشتری در شرکت تان انجام دهید اعتبار آن بیشتر شده و درآمد بیشتری هم برایتان خواهد داشت.
  • ارومیه منطقه ای قوی و پر از پتانسیل است که داشتن شرکت در آن باعث می شود بتوانید از راه های زیادی به کسب درآمد بپردازید.

10 مرحله تا داشتن شرکت درارومیه

برای این که شرکت تان را در ارومیه ثبت کنید باید مراحل آن را به صورت قانونی طی نمایید.

  • ابتدا به سایت اداره ثبت شرکت ها وارد شوید و مراحل ثبت را از طریق این سامانه پیش ببرید.
  • مشخصات عمومی شرکت را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. این اطلاعات شامل آدرس، شماره تلفن، کد پستی، تاریخ شروع فعالیت و موارد مشابه می باشد. دقت کنید که قبلا باید کد پستی شرکت تان را از اداره پست منطقه استعلام کرده باشید.
  • بر اساس اولویت 5 نام انتخاب کرده و وارد نمایید. این نام ها بررسی شده و اگر مشکلی نداشته باشد یکی از آن ها تایید خواهد شد.
  • موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید.
  • میزان سرمایه اسمی شرکت را مشخص کنید. منظور از سرمایه اسمی شرکت سرمایه ای است که فرض شده و لزوما نیازی نیست شرکت دارای آن باشد. دقت کنید که برای برخی شرکت ها مثل سهامی خاص، باید 35 درصد سرمایه اولیه پرداخت شود.
  • درمرحله بعد باید اطلاعات تمامی شرکا ثبت شود. این اطلاعات شامل کد ملی، شماره شناسنامه، کد پستی، تلفن ثابت، آدرس و موارد مشابه می باشد. سهم الشرکه افراد و دارندگان حق امضا هم باید از قبل مورد توافق همه شرکا قرار گرفته و در قسمت مربوطه ثبت گردد.
  • در این مرحله اطلاعات شعبه شرکت (در صورت وجود) را وارد نمایید.
  • اسناد مختلف شرکت را در این مرحله وارد نمایید. بسته به نوع شرکتی که در ارومیه ثبت کرده اید، این اسناد می تواند متفاوت باشد اما برای مثال اساسنامه و صورتجلسه برای همه قالب های شرکت باید ارائه شود.
  • در گام نهایی با زدن دکمه پایان ثبت، فرآیند به ثبت رساندن شرکت را تکمیل نمایید. دقت کنید که لازم است یک نسخه از فرآیند را پرینت گرفته و نزد خودتان نگه دارید.

هزینه شرکت در ارومیه

شما می توانید شرکت تان را در قالب های مختلفی به ثبت برسانید. هر کدام از این قالب ها شرایط متفاوتی برای ثبت دارد و در نتیجه تعرفه ثبت آن هم متفاوت خواهد بود. دقت کنید که عدم انجام درست مراحل برای ثبت شرکت می تواند زمان و هزینه تان را هدر بدهد. به عنوان مثال هزینه ثبت شرکت در ارومیه مبلغ 2،500،000 تومان است که این تعرفه مربوط به سال 1403 می باشد.

واحدهای ثبت شرکت در استان آذربایجان غربی

واحدهای اداره ثبت شرکت ها در شهرهای مختلف این استان فعال هستند که می توانید از طریق آن ها موارد لازم را پیگیری کنید. دقت کنید که پیگیری مراحل اصلی از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها انجام می شود که قبلا در مورد آن صحبت کردیم.

در شهرهای مهاباد، بوکان، خوی، میاندوآب، سردشت، سلماس، نقده، پیرانشهر، تکاب، شاهین دژ و چالدارن واحدهایی برای ثبت شرکت فعال هستند.

آدرس اداره ثبت شرکتهای ارومیه واقع در فلکه خیرین می باشد. تلفن : 33446803

شرکت سهامی خاص ارومیه

یکی ازمهم ترین قالب ها برای ثبت شرکت در ارومیه قالب سهامی خاص است. برای ثبت این نوع شرکت باید سه عضو سهامدار و هیات مدیره و نیز دو عضو بازرس حضور داشته باشند.

شرکت مسئولیت محدود ارومیه

برای این نوع شرکت باید 2 عضو به عنوان شریک حضور داشته باشند و سرمایه حداقلی هم مشخص شود. اعضای شرکت می توانند یک عضو را به عنوان مدیر معرفی کنند.

شرکت بازرگانی ارومیه

محور فعالیت این شرکت ها تجارت و امور مختلف بازرگانی است. صادرات و واردات، حق العمل کاری، امور گمرکی و موارد مشابه فعالیت هایی است که از طریق این شرکت ها انجام می شود.

شرکت پیمانکاری ارومیه

این شرکت ها مسئولیت تهیه، حمل، نصب و اجرای طرح های مختلف را بر عهده می گیرند. دقت کنید که موضوع فعالیت شرکت باید مرتبط باشد و کلمه پیمانکاری هم در آن ذکر شود. شرکت پیمانکاری را می توانید به صورت ثبت شرکت سهامی خاص درخواست نمایید که این کار بر اعتبار آن هم اضافه می کند.

شرکت دانش بنیان ارومیه

این شرکت ها در واقع افراد نخبه را با محوریت علمی گرد هم می آورند. هدف این شرکت ها توسعه علم و دانش و نیز درآمد زایی است. برای داشتن فعالیت های دانش بنیان در ارومیه می توانید شرکت تان را در قالب های مختلفی ثبت کنید.

معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری پس از بررسی های مربوطه، به این شرکت ها عنوان دانش بنیان می دهد.خوب است بدانید که این شرکت ها می توانند از تسهیلات متعددی استفاده کرده و مکانی ارزان در پارک های علم و فناوری اجاره نمایند.

5/5 - (1 نفر رای داده اند)

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button