ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog تغییر موضوع شرکت
تغییر موضوع شرکت

تغییر موضوع شرکت

تغییر موضوع شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود با تنظیم نمونه صورتجلسه تغییر موضوع فعالیت شرکت و یا الحاق به موضوع شرکت در اساسنامه

مدت زمان: 14 روز کاری

نوع خدمات: آنلاین

هزینه: حدود 900 هزار تومان

سازمان: اداره ثبت شرکتها

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400

در ابتدای ثبت شرکت باید موضوع فعالیت خود را مشخص کنید. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که مدیران شرکت به این نتیجه می رسند که برای سود مالی بیشتر نیاز به تغییر موضوع دارند. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با تغییر موضوع شرکت هستید، ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

تغییر و الحاق به موضوع شرکت

موضوع شرکت به چه معنی است؟

قبل از آن که اطلاعاتی را در رابطه با تغییر موضوع شرکت بیان کنیم، لازم می دانیم به این موضوع اشاره کنیم که اصلا موضوع یک شرکت به چه معنی است و به همین دلیل در همین ابتدا به شرح این مورد می پردازیم.

موضوع یک شرکت در حقیقت همان موضوع فعالیت شما ست، یعنی شما فعالیت خود را در همان ابتدای ثبت مشخص خواهید کرد. به عنوان مثال ثبت شرکت خدماتی را در نظر بگیرد که در زمینه نظافت فعالیت دارد، در این حالت موضوع فعالیت شما نظافت خواهد بود.

چرا به تغییر موضوع شرکت نیاز داریم؟

احتمالا این سوال برای شما هم وجود دارد که اصلا در چه مواردی لازم داریم که موضوع فعالیت شرکت را تغییر دهیم. خوب این موضوع را به طور ساده ای توضیح می دهیم که آن را به خوبی درک کنید. فرض کنید که شما یک شرکت با موضوعی خاص دارید و مشغول به کار هستید.

تا زمانی که با همین موضوع فعالیت شما سود دهی داشته باشد، به فکر تغییر موضوع نخواهید بود، با توجه به همین موضوع به سادگی می توان پاسخ این سوال را داد. شما هنگامی مجبور به تغیر موضوع یک شرکت می شوید که از آن موضوع قبلی ناراضی باشید، یعنی درآمد و سود کافی نداشته باشید، یا توانایی انجام فعالیت ها را نداشته باشید.

چه کسانی برای تغییر موضوع شرکت تصمیم می گیرند؟

این هم یکی از آن سوال هایی است که بسیاری با آن رو به رو هستند. به این موضوع دقت داشته باشید که در هر شرکت متناسب با ساختاری که دارد، این موضوع متفاوت خواهد بود. در یک شرکت سهامی شاهد این هستیم که هیئت مدیره در ساده ترین حالت شامل سه مدیر و دو بازرس است، البته مدیر عامل می تواند از اعضای هیئت مدیره یا شخصی خارج از آن ها باشد.

این در حالی ست که ساختار شرکت مسئولیت محدود کاملا متفاوت است، در این شرکت شاهد این هستیم که ساختار شرکت در ساده ترین حالت از دو شریک تشکیل شده است، به همین دلیل با توجه به همین مطالب ساده می توان به این موضوع پی برد که برای تغییر موضوع یک شرکت متناسب با ساختار آن شرکت، افراد خاصی باید تصمیم گیری کنند.

در هر شرکت جلسه های مختلفی تشکیل می شود که مجمع عمومی شرکت یکی از آن ها است. همانطور که گفتیم متناسب با ساختار هر شرکتی عده ای خاص در این جلسه شرکت می کنند. برای اینکه بتوانید موضوع یک شرکت را تغییر دهید، نیاز به صورت جلسه دارید.

لازم به ذکر است که یکی از مدارکی که برای تغییر موضوع شرکت به آن نیاز دارید، همین صورت جلسه ای ست که اعضای اصلی شرکت در مجمع عمومی آن را امضا کرده اند، به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که این مجمع و ساختار کلی شرکت را جدی بگیرید و به آن اهمیت دهید.

در شرکت سهامی خاص شاهد این هستیم که هیئت مدیره که شامل مدیران و بازرس ها می شوند، در جلسه مجمع عمومی شرکت می کنند. این در حالی ست که در یک شرکت مسئولیت محدود شرکا (هر تعدادی که باشند) در جلسه مجمع عمومی شرکت می کنند.

با توجه به این موضوع باید بگوییم، اعضایی که در مجمع عمومی شرکت می کنند، همان هایی هستند که برای تغییر موضوع یک شرکت می توانند تصمیم بگیرند و با توجه به نظر این عده می توان این کار را انجام داد.

مدارک و مراحل تغییر موضوع شرکت

مدارک مورد نیاز برای تغییر موضوع شرکت

از دیگر مواردی که باید به آن دقت داشته باشید و به ما کمک بسیاری می کند، می توان به این موضوع اشاره کرد که اصلا برای تغییر موضوع فعالیت یک شرکت باید چه مدارکی را ارائه دهید.

  • روزنامه رسمی
  • آگهی تاسیس
  • مدارک شناسایی همه ی اعضاء
  • آخرین تغییرات فرآیند تغییر موضوع (الحاق موضوع)
  • تکمیل شده فرم تغییرات شرکت

به این موضوع دقت داشته باشید که این مدارک مورد نیاز برای شرکت های سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود تفاوت هایی با یکدیگر دارند و به همین دلیل در ادامه این موضوع را به طور تفکیک شده ای توضیح خواهیم داد.

صورتجلسه تغییر موضوع شرکت سهامی خاص

به دلیل آن که ثبت شرکت سهامی خاص در ایران بیشترین متقاضی را دارد، در ابتدا با این شرکت شروع می کنیم و مطالبی را در رابطه با مدارک مورد نیاز برای تغییر موضوع فعالیت چنین شرکتی بیان خواهیم کرد.

  • صورت جلسه ای که در مجمع عمومی شرکت تنظیم شده است.
  • صورت جلسه را همه اعضای هیئت مدیره باید امضا کنند، این موضوع اهمیت بالایی دارد.
  • در صورتی که موضوع فعالیتی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید، نیاز به مجوز دارد، باید مجوزهای لازم را برای این کار دریافت کنید، در غیر این صورت در ادامه با مشکل رو به رو می شوید.
  • اصل صورت جلسه ای که تنظیم کرده اید را ارائه دهید.
  • به آگهی در روزنامه نیاز دارید، این آگهی الزامی ست و نمی توان آن را نادیده گرفت.

صورتجلسه تغییر موضوع شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود هم دومین شرکتی ست که در ایران تقاضاهای زیادی را برای ثبت دارد، به همین دلیل مدارکی هم که برای این کار نیاز دارید، را توضیح می دهیم تا با آن آشنایی داشته باشید.

  • صورت جلسه ای که در مجمع عمومی فوق العاده شرکت تنظیم کرده اید.
  • صورت جلسه را باید تمام شرکای شرکت امضا کنند.
  • در روزنامه آگهی منتشر کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که در هر دو شرکت مدارکی مانند مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت و کپی از رونامه ثبت الزامی ست، به دلیل ثابت بودن این مدارک توضیحی در رابطه با آن ارائه ندادیم، قبل از اقدام برای تغییر موضوع فعالیت شرکت خود با یک کارشناس متخصص مشورت کنید تا با مشکلی در این رابطه رو به رو نشوید.

مشاهده صورتجلسه تغییر موضوع شرکت نمونه صورتجلسه تغییر موضوع شرکت سهامی خاص

هزینه تغییر موضوع شرکت

سوال دیگری که ذهن بسیاری از مخاطب های این مطلب را درگیر کرده است، پولی ست که برای تغییر موضوع فعالیت یک شرکت پرداخت خواهید کرد. به این موضوع دقت داشته باشید که برای چنین کاری باید مبالغ مختلفی را پرداخت کنید و به همین دلیل نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن در نظر گرفت.

اما از آنجایی که لازم می دانیم اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع به شما ارائه دهیم، تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، در ادامه لیستی از این ها ارائه می دهیم، این کار به شما کمک می کند که اطلاعاتی کلی داشته باشید و برآورد تقریبی داشته باشید، از این رو با کمبود بودجه رو به رو نمی شوید، پس ادامه مطالب اهمیت بالایی دارد و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

  • پرداختی روزنامه

برای هر گونه تغییراتی در شرکت خود باید آن ثبت تغییرات شرکت را روزنامه کنید، تغییر دادن موضوع فعالیت شرکت هم یکی از آن مواردی ست که باید روزنامه شود و طبیعتا می دانید که برای این کار هم باید عددی را پرداخت کنید، البته به دفتر روزنامه داده می شود.

البته باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که که روزنامه هم به طور دقیق مشخص نیست، زیرا فاکتورهای متعددی در تعیین این نقش دارند. فاکتورهایی مانند اندازه فونت، اندازه کادر و مهم تر از همه روزنامه ای که برای آگهی انتخاب می کنید، از مهم ترین فاکتورهایی ست که بر روی آن تاثیر می گذارند.

  • دریافت مجوز

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که موضوع فعالیت شرکت شما به مجوز نیاز دارد، در این حالت باید پولی را هم برای دریافت این مجوز متحمل شوید، البته در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که موضوع فعالیت به مجوز خاصی نیاز ندارد و به همین دلیل هم نیازی به پرداخت آن نیست.

  • دستمزد موسسات ثبتی

تغییر موضوع فعالیت یک شرکت (حال هر شرکت با هر نوع و هر موضوعی که باشد، تفاوتی ندارد) کاری تخصصی ست و تصور نکنید که به سادگی و بدون هیچ اطلاعاتی می توانید این کار را انجام دهید. از این رو باید این کار را به یک کارشناس متخصص بسپارید تا مشکلی نداشته باشید.

هزینه ای هم که برای این کار به موسسات ثبتی پرداخت می کنید، متناسب با کیفیت خدمات که دریافت می کنید، بیشتر خواهد بود، اما نگران نباشید. ما در شرکت ثبتینو بهترین و با کیفیت ترین خدمات را با کمترین قیمتممکن به شما ارائه می دهیم.

برای اطمینان از این موضوع کافی ست که یک بار کیفیت خدمات ثبتینو را تجربه کنید، مطمئن باشید که خود شما هم به سادگی به این موضوع پی می برید.

لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
سید احسان تحویلداری
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر
ما یک شرکت با مسئولیت محدود در شهر قم داریم.
یکی از سهامداران که دارای 30 درصد ارزش سهام است قصد خروج از شرکت را دارد و همچنین می خواهیم به موضوع فعالیت گزینه هایی( فعالیت هایی ) را اضافه کنیم.
در صورت ممکن راهنمایی بفرمایید . با تشکر.

sabtino
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام و درود
برای راهنمایی در این خصوص از طریق شماره تماسی که ارسال کردید همکاران ما تماس می گیرن خدمتتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button