ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow ثبت علائم تجاری blog ثبت برند لوازم پزشکی
ثبت برند لوازم پزشکی

ثبت برند لوازم پزشکی

اگر شرکت تجهیزات پزشکی دارید یا به صورت حقیقی کار می کنید، شما می توانید برای حفاظت از نام تجاری که دارید برای ثبت برند تجهیزات پزشکی خود اقدام کنید، پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402

ثبت برند لوازم پزشکی این روزها مورد توجه همه فعالان این زمینه می باشد. به تمامی دستگاه ها، ابزارها، ماشین ها و به صورت کلی لوازمی که برای استفاده در علم پزشکی و زیرشاخه های متعدد آن تولید می شود، لوازم پزشکی می گوییم.

این وسایل می تواند در زمینه های مختلف پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها و یا در تحقیقات مختلف به کار گرفته شود. اداره کل تجهیزات یا همان لوازم پزشکی توسط وزارت مربوطه در کشورمان فعال شده وهمه مسائل مربوط به این حوزه را بررسی می کند.

یکی از فعالیت هایی که این اداره در سال های گذشته انجام داده، تدوین آئین نامه تجهیزات یا لوازم پزشکی بوده است. همه افرادی که می خواهند برای ثبت برند لوازم پزشکی اقدام کنند باید این آئین نامه را به صورت کامل مطالعه و درک کنند.

بر اساس این آئین نامه طبقه بندی لوازم پزشکی مشخص می شود. خوب است بدانید که در دیگر کشورهای دنیا هم نهادهای مشابهی در همین زمینه فعالیت می کنند. به عنوان مثال سازمان غذا و داروی آمریکا را در نظر بگیرید که چیزی بیش از 1700 نوع لوازم پزشکی را در گروه های مختلف معرفی کرده است.

ثبت برند لوازم پزشکی و بهداشتی

لوازم پزشکی و مهندسی پزشکی در ایران

ایران از نظر مهندسی پزشکی جایگاه خوبی در دنیا دارد. بسیاری از لوازم پزشکی از لوازم جزئی مثل ماسک تا لوازم پیشرفته آزمایشگاهی و غیره در داخل ایران به تولید می رسد. خوب است بدانید که بسیاری از محصولات تولیدی ایران در این زمینه به اروپا هم صادر می شود.

یکی از دستاوردهای مهم ایران در زمنیه ثبت برند لوازم پزشکی این است که فعالیت های مشترکی با شرکای خارجی انجام داده و در این حیطه پیشرفت های زیادی هم داشته است.

ثبت برند لوازم پزشکی ایرانی

اگر می خواهید ثبت برند لوازم پزشکی را در ایران انجام دهید اولین قدم این است که پروانه ساخت وزارت بهداشت بگیرید. دقت کنید که حتی تهیه برخی از مواد اولیه لازم هم نیاز دارید که ابتدا مجوز داشته باشید.

برای فروش لوازم پزشکی و صادرات آن ها باید ابتدا ثبت برند را انجام داده باشید. بسیاری از افراد در جهت فروش برند لوازم پزشکی ثبت شده اقدام می کنند. دقت کنید که به همه این افراد نمی توان اعتماد کرد و اگر چنین قصدی دارید باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

ترویج برند لوازم پزشکی باعث شده به صورت کلی در کشور شاهد رشد در این زمینه باشیم. فروشگاه های زیادی از طریق اینترنت به فروش لوازم پزشکی می پردازند و با داشتن برند لوازم پزشکی اعتبار خودشان را در داخل و خارج از ایران ثابت نموده اند.

استعلام و ثبت برند لوازم پزشکی 021-68251111

لزوم ثبت برند لوازم پزشکی

امروزه افراد متوجه اهمیت داشتن برند در زمینه های مختلف هستند. تولید لوازم پزشکی مثل همه دیگر جنبه های علم و صنعت، پیشرفت زیادی داشته و این به معنی رقابت بیشتر است. وقتی بازار رقابت گرم و گرم تر می شود تنها یک چیز می تواند به موفقیت صاحبان کسب و کار کمک کند و این برند سازی است. ثبت برند لوازم پزشکی باعث می شود به صورت خاص و ویژه معرفی شوید و در ذهن ها بمانید.

علاوه بر این بعد از ثبت برند کسی نمی تواند از محصولات و لوازم پزشکی تولیدی شما کپی کرده و سوء استفاده نماید. قانون در برابر هر گونه سوء استفاده احتمالی از شما حمایت خواهد کرد.

علاوه بر این حتما می دانید که دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ تا چه حد بر فروش و موفقیت کسب و کارها اثر دارد. بسیاری از ابزارهای مختلف تبلیغاتی وقتی می تواند به شما کمک کند که برند لوازم پزشکی خود را ثبت نموده باشید.

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که فرقی ندارد تولید لوازم پزشکی را در چه سطحی انجام می دهید. در هر صورت ثبت برند لوازم پزشکی کمک می کند به کسب و کارتان رشد داده و موفقیت بیشتری به دست آورید.

مدارک لازم برای ثبت برند لوازم پزشکی حقیقی

در صورتی که به عنوان یک شخص حقیقی می خواهید برای به ثبت رساندن برند لوازم پزشکی خود اقدام کنید باید مدارک زیر را آماده نمایید:

  • مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی لازم است.
  • مجوز فعالیت تان را باید ارائه دهید. این مجوز می تواند پروانه بهره برداری، جواز کسب، جواز تاسیس و یا هر گونه مجوز دیگری باشد که از نهادهای مربوطه دریافت کرده اید.
  • اگر می خواهید ثبت برند لوازم پزشکی را به صورت لاتین انجام دهید باید کارت بازرگانی هم ارائه دهید.

مدارک لازم برای ثبت برند لوازم پزشکی حقوقی

بسیاری از مدیران پس از ثبت شرکت تجهیزات پزشکی برای ثبت برندشان در زمنیه لوازم پزشکی اقدام می کنند. این افراد و به صورت کلی افراد حقوقی که چنین قصدی دارند باید مدارک زیر را آماده نمایند:

  • ارائه مدارک هویتی همه افرادی که در مالکیت برند نقش دارند ضروری است.
  • یک کپی از آخرین روزنامه رسمی مربوط به تغیرات شرکت لازم است.
  • اگر قراراست برند به صورت لاتین ثبت شود باید کارت بازرگانی ارائه دهید.
  • کپی از مجوز یا مجوزهای فعالیت لازم است.

مراحل ثبت برند لوازم پزشکی

برای این کار باید از طریق وب سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه اقدام کنید.

  • در اولین مرحله مشخصات مربوط به مالک برند لوازم پزشکی را وارد نمایید.
  • مدارک لازم را بسته به حقیقی یا حقوقی بودن بارگذاری کنید.
  • در این مرحله باید تمامی اطلاعات و مدارک بارگذاری شده را تایید کنید.
  • هزینه لازم برای ثبت برند لوازم پزشکی را پرداخت نمایید.
  • از طریق تلفن همراه تان شماره اظهارنامه و یک رمز برای شما ارسال می شود.
  • در صورتی که مساله خاصی وجود نداشته باشد یک نسخه نهایی برایتان ارسال می شود تا تایید و امضاء کنید. لازم است یک نسخه برابر با اصل از این برگه را به اداره مربوطه ارسال کنید.

ثبت برند لوازم پزشکی همان برندینگ است؟

سوالی که بسیاری از مراجعین و مشتریان عزیزمان می پرسند همین سوال است. دقت کنید که منظور از برندینگ پروسه ای است از زمانی که یک ایده به ذهن تان خطور می کند تا وقتی که محصول تان را به فروش می رسانید.

ولی منظور از ثبت ، در واقع طی کردن مراحلی است که باعث می شود یک نام تجاری مشخص، منحصرا به شما و کسب و کارتان تعلق بگیرد.

به صورت کلی همه فرآیند نام گذاری شرکت و محصولات در حیطه برندینگ قرار می گیرد ولی تخصیص یک نام قانونی به کسب و کارتان در زمینه ثبت برند می باشد.

با ثبت برند لوازم پزشکی می توانید جلوی بسیاری از مسائل مثل کپی برند، کپی لوگو، کپی بسته بندی و غیره را بگیرید.

زمان لازم برای ثبت برند لوازم خانگی

مدت زمان لازم برای ثبت هر برند می تواند به عوامل مختلفی مربوط باشد. استعلام نام گرفته اید و از قابل ثبت بودن نام انتخابی برای برند لوازم پزشکی مطمئن هستید؟ تعداد محصولات و طبقات چگونه است؟ آیا مدارک تان را کامل و بی نقص ارائه داده اید؟ پاسخ به این سوالات و برخی سوالات دیگر در تعیین مدت زمانی که به ثبت رسیدن برند شما طول می کشد موثر است.

به صورت کلی از هنگامی که اظهارنامه را ارسال می کنید تا دریافت گواهینامه ثبت برند لوازم پزشکی زمانی حدود 4 ماه طول می کشد. حدود 30 تا 40 روز کاری طول می کشد تا به مرحله آگهی نوبت اول برسید و پس از آن هم حدود 2 ماه زمان لازم است تا گواهینامه تان را دریافت نمایید.

هزینه ثبت برند لوازم پزشکی

بسته به این که برندتان در چند طبقه و با چه تعدادی محصول ثبت می شود هزینه لازم برای این کار می تواند متفاوت باشد. نکته ای که برای بسیاری از افراد جای سوال است این است که آیا هزینه ثبت برند لوازم پزشکی فارسی با لاتین فرق دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر.

علاوه بر مواردی که گفتیم در هزینه اثر گذار است، مجوزهای لازم هم می تواند تعیین کننده باشد.

منظور از طبقه انواع خدمات و یا کالاهایی است که افراد حقیقی و حقوقی می توانند برای محصولاتشان در نظر بگیرند.

موضوع فعالیت شرکت های لوازم پزشکی

این شرکت ها می توانند در موضوعات مختلفی فعالیت کنند که عبارت است از:

  • تولید لوازم پزشکی و تجهیزات مختلف آن
  • بسته بندی وتوزیع لوازم پزشکی
  • ارزیابی و ممیزی لوازم پزشکی
  • شرکت های مشاور در زمنیه تولید لوازم پزشکی
  • شرکت های تعمیر کننده لوازم پزشکی مختلف
  • شرکت های وارد کننده لوازم پزشکی اورجینال از برندهای معتبر دنیا
  • شرکت های صادر کننده لوازم پزشکی
  • شرکت هایی که در زمینه ضمانت، گارانتی و خدمات پس از فروش لوازم پزشکی فعال هستند.

نکات مهم

حتما می دانید که در همه زمینه ها افراد سودجو و متقلب حضور دارند. این موضوع باعث شده سازمان غذا و دارو با ایجاد محدودیت هایی جلوی بسیاری از این سودجویی ها را بگیرد.

مثلا شما برای لوازم پزشکی که از کشورهای دیگر دنیا وارد می کنید نمی توانید برند لوازم پزشکی ثبت کنید مگر این که تعهدنامه ای از شرکت اصلی تولید کننده داشته باشید که اصل بودن کالا را نشان دهد. اگر مشخص شود که محصول وارداتی شما تقلبی است، برندتان باطل می شود.

شرکت های تولید کننده لوازم پزشکی می توانند نام نمایندگی مربوطه و یا مسئول بسته بندی را روی آن درج کنند.

5/5 - (1 نفر رای داده اند)

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button