ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog ثبت تبدیل شرکت
فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 09 آبان 1399 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400

به تازگی شاهد این هستیم که اتفاق مهم و قانون مهمی در ثبت شرکت ها به تصویب رسیده است. ثبت تبدیل شرکت موضوع و قانون مهمی است که نیازمند بررسی های بیشتر می باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که اگر به دنبال اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید. ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

ثبت تبدیل شرکت

ثبت تبدیل شرکت چیست؟

قبل از آن که در رابطه با ثبت تبدیل شرکت مطالبی را بیان کنیم. لازم می دانیم که در رابطه با مفهموم آن اطلاعاتی را شرح دهیم تا مخاطب درک بهتری از این موضوع داشته باشد. در ایران به طور کلی هفت نوع شرکت داریم که شرایط ثبت و مدارک مورد نیاز هر یک از آن ها با دیگری تفاوت هایی دارد.

به همین دلیل قبل از آن که برای تاسیس شرکت خود اقدام کنید. باید در ابتدا نوع شرکت مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید. تا بیش از تصویب این قانون جدید شما نوع شرکت را انتخاب می کردید و دیگر قادر به تغییر آن نبودید. این در حالی ست که گاهی بعد از فعالیت به این نتیجه می رسیدید که شرکت اشتباهی را انتخاب کرده اید.

با تصویب این قانون بدون آن که نیاز باشد مراحل سختی را پشت سر بگذارید. به سادگی می توانید ثبت تبدیل شرکت داشته باشید. یعنی نوع شرکت خود را تغییر دهید. با انجام این کار دیگر نیازی به تغییر نام نخواهد بود. (مگر در موارد خاصی که باید نوع شرکت جدید در نام آن ذکر شود)

چرا باید به دنبال تغییر شرکت باشیم؟

یکی از اصلی ترین سوال هایی که در رابطه با این موضوع پیش می آید، چرایی آن است. این که بدانیم ثبت تبدیل یک شرکت با چه هدفی و به چه منظوری انجام می شود هم تاثیر بسیار مهمی بر روی نتیجه کار خواهد داشت. به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با این موضوع مطالبی را بیان کنیم.

توجه داشته باشید که بعد از تبدیل شرکت شما، حوزه فعالیتی به طور کامل دگرگون خواهد شد و تغییر می کند. به همین دلیل باید با دقت و آگاهی کامل این کار را انجام دهید. تا در نهایت از آن رضایت کافی را داشته باشید. به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا قبل از هر کاری با یک متخصص مشورت کنید. تا به شما کمک کند که تصمیم درستی را بگیرید.

برای تبدیل شرکت نیازی نیست که شخصیت حقوقی شرکت محو شود و مجبور باشید که مراحل ثبت را دوباره پشت سر بگذارید. در حقیقت نکته مهم و اساسی در تبدیل یک شرکت همین است که بدون تغییر شخصیت حقوقی شرکت، حوزه فعالیت آن تغییر می کند. و این موضوع اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تغییر قالب کلی یک شرکت باعث می شود که فعالیت های آن شرکت تحت تاثیر قرار بگیرید و تغییر کند. به همین دلیل و از آن جایی که با تبدیل شرکت، قالب کلی ان هم تغییر می کند. سپس فعالیت های شرکت تغییر خواهد کرد، باید با دقت این کار را انجام دهید.

حتما این صفحه را ببینید ثبت تبدیل بیمه

چند نوع شرکت وجود دارد؟

یکی دیگر از مطالبی که در رابطه با ثبت تبدیل یک شرکت باید به آن توجه داشته باشید. اطلاع دقیق از انواع شرکت های تجاری در ایران است که هر یک از آن ها چه وظایفی و چه شرح فعالیتی دارند. از آن جایی که این موضوع تخصصی است و توضیح در رابطه با آن بسیار طولانی می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات دقیق تر با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید.

در موسسه ثبتی ثبتینو کارشناس های متخصص و خبره ای مشغول به کار هستند. که اطلاعات دقیقی در رابطه با انواع شرکت، تبدیل شرکت و دیگر موضوعات از این قبیل دارند و به سادگی می توانند به طور رایگان شما را راهنمایی کنند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از تبدیل شرکت حتما با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید.

شرکت ها در ایران به طور کلی به 7 نوع؛ شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و عام، شرکت تعاونی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی و شرکت نسبی تقسیم می شود. طبیعتا همانطور که نام هر شرکتی با دیگری تفاوت هایی دارد. شرایط ثبت، مراحل و مدارک مورد نیاز برای هر یک هم با دیگری تفاوت هایی دارد.

اما مهم ترین تفاوت هر شرکت با دیگری را می توان در فعالیت آن دانست. متناسب با نوع هر شرکت فعالیت های آن شرکت هم تغییر خواهد کرد. به همین دلیل باید در ابتدا متناسب با اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، یک نوع شرکت را انتخاب کنید. و در صورتی که با مشکل رو به رو شدید، یعنی متوجه شده اید که نوع شرکت اشتباهی را انتخاب کرده اید. با مشورت از یک کارشناس خبره به دنبال ثبت تبدیل شرکت باشید.

شرایط ثبت تبدیل شرکت

شرایط تبدیل شرکت

برای آن که شرایط ثبت تبدیل شرکت را شرح دهیم، در ابتدا باید توجه داشته باشید که قصد تبدیل چه نوع شرکتی را به چه نوع شرکت دیگری دارید. به همین دلیل در ادامه موارد پر کاربرد را به طور مجزا و جداگانه ای بیان خواهیم کرد. تا با این موضوع آشنایی داشته باشید.

تبدیل شرکت سهامی خاص به عام

  • در اساسنامه این تبدیل شرکت لحاظ شود (یعنی اساسنامه شرکت اصلاح شود)
  • مجمع عمومی شرکت این موضوع را قبول کرده باشند، یعنی در این مجمع به تصویب رسیده باشد.
  • حداقل دو سال از تاسیس شرکت و فعالیت آن گذشته باشد، این مدت زمان اهمیت بسیار بالایی دارد.
  • برای شرکت سهامی عام حداقل سرمایه 500 هزار تومانی مورد نیاز است، شرکت مورد نظر باید این سرمایه را در اختیار داشته باشد.

تبدیل شرکت تضامنی به سهامی

برای تبدیل یک شرکت تضامنی، باید همه شرکا با این کار موافق باشند و این موضوع به در شرکت به تصویب برسد. در این حالت کافی ست شرایط ثبت یک شرکت سهامی را برای خود مهیا کنید و به دنبال ثبت تبدیل شرکت خود باشید.

شرایط کلی تغییر ساختار ثبتی شرکت

طبق قانون و با توجه به مصوبه جدید قوه قضایه امکان تبدیل شرکت ها به یکدیگر وجود دارد. اما باید این شرایط کلی در شرکت وجود داشته باشد تا بتوان این کار را انجام داد.

  • شرکت شرایط لازم برای قالب جدید مورد نظر خود را داشته باشد (مانند اینکه سرمایه اولیه خود را به همان چیزی که مورد نیاز است، ارتقا دهد)
  • اساسنامه شرکت با توجه به رای اکثریت تغییر کند.
  • در بعضی از موارد تبدیل شرکت باعث می شود که مسئولیت هر یک از اعضا شرکت افزایش پیدا کند. به همین دلیل برای تبدیل شرکت باید همه اعضاء آن شرکت رضایت داشته باشند. تنها در این حالت تبدیل شرکت انجام خواهد شد.

دستورالعمل تبدیل شرکتها

بعد از آن که شرایط ثبت تبدیل یک شرکت را بررسی کردیم، حال باید به این موضوع بپردازیم که انجام این کار چه مراحلی دارد و باید چه کارهایی را پشت سر بگذارید. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، مشورت با افرادی ست که در رابطه با انواع شرکت ها اطلاعات کامل و دقیقی دارند.

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر شما به دنبال تبدیل شرکت خود هستید. یعنی در ابتدا نوع شرکت اشتباهی را انتخاب کرده اید. به همین دلیل باید در هنگام انتخاب نوع شرکت دوم دقت بیشتری را به خرج دهید، تا انتخاب درستی داشته باشید. زیرا این انتخاب حساسیت بیشتری خواهد داشت.

ثبتینو شرکتی است که کارشناس های آن اطلاع دقیقی در رابطه با ثبت تبدیل شرکت دارند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از انجام هرکاری با کارشناس های این شرکت تماس بگیرید. تا اطلاعات صحیحی در رابطه با انتخاب نوع شرکت در اختیار شما قرار دهند و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

بعد از آن که نوع شرکت خود را با دقت انتخاب کردید، باید شرایط مناسب شرکت را فراهم کنید. در مطالب بالا در رابطه با این شرایط مطالبی را بیان کردیم، به این شرایط باید توجه بسیاری داشته باشید. بعد از فراهم کردن این شرایط باید مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت ارسال کنید. بعد از این مرحله باید آگهی در روزنامه منتشر کنید.

برای ثبت یک شرکت هم باید در روزنامه آگهی منتشر کنید و برای ثبت تبدیل شرکت هم این مرحله الزامی ست. توجه داشته باشید که بعد از انتشار این آگهی تبدیل شرکت شما به طور کامل انجام شده است و دیگر شرکت شما با هویتی جدید شروع به کار خواهد کرد. این موضوع اهمیت بسیار مهمی دارد.

تغییر شرکت چه تاثیری بر شخصیت حقوقی شرکت دارد؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که در صورت تغییر قالب شرکت یا همان تبدیل شرکت، شخصیت حقوقی شرکت کاهش پیدا می کند. توجه داشته باشید که این موضوع تاثیری بر روی شخصیت حقوقی شرکت ندارد. یعنی تبدیل شرکت فقط باعث تغییر قالب شرکت خواهد شد و تاثیری بر روی کاهش یا افزایش شخصیت حقوقی شرکت ندارد.

این موضوع باعث می شود که شما با دقت بیشتری به دنبال تغییر قالب شرکت و تبدیل شرکت خود باشید. توجه داشته باشید که تبدیل شرکت در صورتی که به درستی انجام شود، باعث ارتقای شرکت شما خواهد شد. به همین دلیل در مطالب بالا تاکید داشتیم که برای انتخاب نوع شرکت خود باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

دستوالعمل تبدیل شرکتها

هزینه ثبت تبدیل شرکت

هزینه انجام یک کاری از آن مواردی است که باید به آن توجهی خاص داشته باشید. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم در رابطه با هزینه ثبت تبدیل شرکت هم اطلاعاتی در اختیار مخاطب قرار دهیم.

  • سرمایه

در صورتی که برای تبدیل شرکت نیاز به ارتقاء سرمایه داشته باشید، باید هزینه ای را بابت این سرمایه در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که سرمایه هر شرکتی با دیگری تفاوت هایی دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم. برای اطلاع دقیق از میزان سرمایه اولیه با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید.

  • هزینه خدماتی

ثبت تبدیل شرکت را نمی توانید خود انجام دهید و باید به یک شرکت دیگر این کار را بسپارید. به همین دلیل باید هزینه ای هم برای این خدمات در نظر بگیرید. به شما اطمینان می دهیم، هزینه ای که در موسسه ثبتینو از شما دریافت می شود، نسبت به دیگر شرکت ها بسیار منصفانه تر است.

  • هزینه روزنامه

هزینه آگهی روزنامه متناسب با فاکتورهای متعددی مشخص می شود. نوع روزنامه ای که انتخاب کرده اید. اندازه فونت مورد نظر شما، اندازه کادر آگهی و... از مواردی است که بر روی این هزینه تاثیر می گذارند.

با توجه به این مطالب برای اطلاع از هزینه های دقیق ثبت تبدیل شرکت با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید. تا متناسب با شرایطی که دارید هزینه دقیق انجام این کار را برای شما مشخص کنند.

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعاتی در رابطه با ثبت تبدیل شرکت بیان کنیم. اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوال و ابهامی برای شما وجود دارد. آن را با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که در اسرع وقت به آن پاسخ درستی را ارائه می دهیم.

سوالات پر تکرار

آیا امکان تغییر نوع شرکت های تجاری وجود دارد؟

بله، طبق قوانینی که توسط اداره ثبت به جهت سهولت در کسب و کار ها وضع گردید، صاحبان شرکتها می توانند بدون نیاز به تاسیس مجدد یک شرکت همان شرکت قبلی را نوع دیگری که مد نظر دارید تبدیل کند.

آیا امکان تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص وجود دارد؟

بله، کارآفرینانی که قبلا شرکت مسئولیت محدود داشته اند می توانند شرکت خود را به سهامی خاص تبدیل کنند.

نمونه صورتجلسه تبدیل شرکت سهامی خاص به عام را از کجا پیدا کنیم؟

نمونه صورتجلسه تبدیل شرکت سهامی خاص به عام را با توجه به نیاز خود و تعداد اعضا از کارشناسان ثبتی درخواست کنید. کارشناسان ما بر اساس نیازهایی که دارید آماده کرده و برای شما ارسال می کنند.

آیا امکان تبدیل شرکت سهامی به مسئولیت محدود وجود دارد؟

بله، شما در حال حاضر می توانید شرکت سهامی خود را به هر نوع شرکت دیگری که مد نظر دارید تبدیل کنید.

لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button