ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog ثبت شرکت در تبریز با جامع ترین اطلاعات تاسیس شرکت در استان آذربایجان
ثبت شرکت در تبریز با جامع ترین اطلاعات تاسیس شرکت در استان آذربایجان

ثبت شرکت در تبریز با جامع ترین اطلاعات تاسیس شرکت در استان آذربایجان

ثبت شرکت در تبریز چه مدارکی نیاز داد؟ هزینه ثبت شرکت در تبریز استان آذربایجان شرقی چقدر است؟ مدت زمان تاسیس شرکت ها چند روز است

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 08 آبان 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400

ثبت شرکت یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد است. این روزها عده بسیاری به جای آن که به دنبال کار کردن برای دیگران باشند، می خواهند که کسب و کار خود را داشته باشند و برای خودشان کار کنند. اگر شما هم در شهر تبریز زندگی می کنید، یا به هر دلیلی به دنبال ثبت شرکت در تبریز هستید، پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

ثبت شرکت در تبریز

ثبت شرکت در تبریز

خوب برای آن که بتوانید در شهری مانند تبریز شرکت خود را به ثبت برسانید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که در ابتدا شرکت معتبری را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید. راه اندازی شرکت در ابتدا کمی ساده به نظر می رسد، اما مطمئن باشید که تکمیل مراحل آن به قدری پیچیده و تخصصی است که هر کسی مهارت انجام آن را ندارد.

در ثبتینو این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که به سادگی به صورت غیر حضوری بتوانید از خدمات این شرکت بهره مند شوید، نیازی نیست که فقط در تهران باشید و برای دریافت خدمات ثبتینو به دفتر شرکت مراجعه کنید، شما در هر شهری به سادگی می توانید از طریق خدمات اینترنتی و تلفنی مراحل خود را پیگیری کنید.

به شما توصیه می کنیم که در همان ابتدا نوع و موضوع شرکت خود را به طور دقیق مشخص کنید، این کار باعث می شود که زمان برای شما کاهش چشم گیری داشته باشد. منظور از موضوع شرکت در حقیقت همان موضوعی است که قصد فعالیت در آن زمینه را دارید.

مراحل ثبت شرکت در آذربایجان شرقی

1) باید یک نام مناسب را برای شرکت خود انتخاب کنید. برای انتخاب نام توجه داشته باشید که این نام متناسب و هماهنگ با کسب و کار شما باشد، این کار باعث می شود که شرکت شما در زمان کمتری شناخته شود و این موضوع در افزایش سود مالی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

در انتخاب نام باید به تکراری نبودن آن هم توجه داشته باشید. برای این که از تکراری نبودن یک نام برای شرکت خود مطمئن باشید، باید استعلام بگیرید. ما در ثبتینو متناسب با نوع کسب و کار شما یک نام مناسب را برای شرکت شما انتخاب می کنیم و البته با استعلام قبل از ارسال مدارک از تکراری نبودن آن نام مطمئن خواهیم شد. اسامی شهرها و کشورها هم نباید به عنوان نام شرکت شما انتخاب شوند.

2) در مرحله بعدی باید مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و به اداره ثبت ارسال کنید، هنگامی که قصد ثبت شرکت در تبریز را دارید، باید این مدارک به اداره ثبت این استان ارسال شود. اگر از ثبتینو بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد، می توانید این مدارک را به شرکت ما بفرستید و ما این کار را برای شما انجام دهیم.

3) بعد از ارسال مدارک باید منتظر باشید تا کارشناس های اداره ثبت درخواست و مدارک شما را بررسی کنند، در صورتی که هیچ مشکلی در مدارک، نام انتخابی و درخواست شما وجود نداشته باشد، تائیدیه ای برای شما ارسال می شود و شما باید در روزنامه رسمی یک آگهی را به چاپ برسانید.

4) آگهی اول به این منظور است که نام انتخابی شرکت شما به اطلاع عموم مردم برسد و اگر شرکت خاصی با این نام (به علت تشابه) اعتراض دارد، اعتراض خود را وارد کند. البته به این موضوع مهم توجه داشته باشید که معمولا به نام انتخابی شرکت ها اعتراضی نمی شود، زیرا در همان ابتدا کارشناس ثبت دقت بسیاری در تائید نام شرکت دارند.

5) در مرحله بعدی شماره شما داده می شود. با این شماره ثبت می توانید حساب بانکی شرکت خود را افتتاح کنید. توجه داشته باشید که داشتن یک حساب بانکی به نام شرکت هم از آن مواردی است که به هیچ عنوان نمی توان از آن غافل شد. در مرحله بعدی باید باز هم یک آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید. این اگهی فقط جنبه اطلاع رسانی دارد.

این مطلب را حتما بخوانید ثبت شرکت در بندرعباس

مزیت های تاسیس شرکت به صورت غیر حضوری

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای ثبت شرکت در تبریز به سادگی می توانید از خدمات ثبتینو به صورت غیر حضوری بهره مند شوید. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم در رابطه با مزیت خدمات غیر حضوری مطالبی را بیان کنیم و سپس به ادامه مطالب در رابطه با تاسیس شرکت در تبریز بپردازیم.

  • هزینه های کمتر

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که استفاده از خدمات غیر حضوری برای شما به دنبال خواهد داشت، صرفه جویی در هزینه ها است. تصور کنید که شما برای رفت و آمد به شرکتی خاص برای انجام کارهای اداری چه هزینه را متحمل خواهید شد. این در حالی ست که به سادگی می توانید در منزل بمانید و بدون آن که هزینه ای را صرف کنید، شرکت خود را به ثبت برسانید.

  • صرفه جویی در زمان

رفت و آمد به شرکت دیگری برای پیگیری علاوه بر این که هزینه های مالی را به دنبال دارد، هزینه های زمانی هم خواهد داشت. این در حالی ست که شما می توانید دیگر کارهای خود را انجام دهید و بدون صرف زمان خاصی مراحل ثبت شرکت در تبریز را هم برای خود پیگیری کنید.

  • آرامش بیشتر

رفت و آمد در مسیرهای شلوغ همیشه باعث می شود که آرامش فرد از بین برود. این که شما در منزل یا محل کار خود بمانید و کارهای خود را پیگیری کنید، باعث آرامش بیشتر شما خواهد شد.

به این موضوع توجه داشته باشید که تعرفه خدمات غیر حضوری در ثبتینو با خدمات حضوری تفاوتی ندارد، این در حالی ست که کیفیت خدمات دقیقا برابر می باشد. یعنی شما همان خدمات با کیفیت را به صورتی می گیرید که هزینه ای برابر را پرداخت می کنید و البته مزیت های فراوان دیگری هم در انتظار شما است.

انواع ثبت شرکت در تبریز

قبل از آن که در رابطه با دیگر در مطالب در رابطه با ثبت شرکت در تبریز بحث کنیم، لازم می دانیم که انواع مختلف شرکت را بیان کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که شرایط و مدارک متناسب با نوع آن ها متفاوت خواهد بود، به همین دلیل به این موضوع باید توجهی خاص داشته باشید.

در ایران به طور کلی 7 نوع شرکت داریم که شما می توانید متناسب با شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کنید، اما باید بگوییم که دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود بیش از هر نوع شرکت دیگری طرفدار و متقاضی دارد و شاید اصلی ترین علت آن هم شرایط ساده ثبت این شرکت ها باشند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز

برای برای ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز، باید شرایط زیر را داشته باشید؛

  • حداقل سه نفر به عنوان اعضاء اصلی هیئت مدیره
  • حداقل دو نفر به عنوان بازرس های شرکت
  • حداقل 1000000 ریال سرمایه اولیه
  • قرار دادن 35% از سرمایه اولیه در حساب شرکت

همانطور که مشاهده کردید، شرایط ثبت چنین شرکتی بسیار ساده است.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود در تبریز

خوب بعد از شرکت سهامی خاص، شرکت مسئولیت محدود طرفدارهای بیشتری را برای ثبت دارد و البته باید بگوییم که شرایط تاسیس این شرکت هم بسیار ساده است. با ما همراه باشید؛

  • حداقل دو نفر به عنوان شریک با هم باشند.
  • داشتن حداقل سرمایه 1،000،000 ریالی

همانطور که مشاهده کردید شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود در تبریز هم بسیار ساده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در تبریز

خوب برای ثبت شرکت در شهر تبریز هم باید دقیقا مانند هر شهری یک سری مدارک و مجوزها را داشته باشید که این مدارک و مجوزها متناسب با نوع شرکت شما و موضوع فعالیت آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در هنگام ثبت بعضی از شرکت ها شما به مجوز های خاصی نیاز ندارید.

این در حالی است که در بعضی از موارد باید مجوزهایی را از سازمان های مربوطه و زیر صلاح دریافت کنید و در غیر این صورت فعالیت شما جنبه قانونی نخواهد داشت. به سادگی به این موضوع می توان پی برد که یک شرکت در صورت قانونی نبودن به سادگی از طرف سازمان های زیر صلاح می تواند تعطیل شود.

  • مدارک شناسایی اعضاء اصلی شرکت ( اعضاء اصلی یک شرکت، در شرکت سهامی خاص سهامدار و بازرس نامیده می شوند، این در حالی است که اعضاء اصلی یک شرکت، در شرکت مسئولیت محدود، شرکا نامیده می شوند.
  • تکمیل اظهارنامه و ارائه آن
  • تنظیم اقرار نامه شرکت
  • تنظیم و تکمیل اساسنامه
  • تنظیم و تکمیل شرکت نامه
  • ارائه مجوزهای مورد نیاز (متناسب با موضوع فعالیت شرکت)
  • پرداخت هزینه های ثبتی و ارائه فیش بانکی آن
  • وکالتنامه، البته اگر برای کارهای خود از یک وکیل کمک گرفته اید.
هزینه ثبت شرکت در تبریز

هزینه ثبت شرکت در تبریز

بسیاری از کسانی که به دنبال ثبت شرکت در تبریز هستند، به این موضوع فکر می کنند که هزینه ثبت شرکت چگونه و بر طبق چه اساسی مشخص می شود. همانطور که همه می دانیم موضوعات مربوط به هزینه و قیمت اهمیت بسیار بالایی داردف به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی این موضوع اهمیت بیشتری داشته است.

در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم که برای اطلاع از هزینه های دقیق و کامل ثبت شرکت در تبریز با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید. کارشناس های ثبتینو در کار خود تخصص و مهارت بالایی دارند، بعد از شنیدن شرایط شما راهنمایی های لازم را به صورت رایگان به شما می دهند و البته قیمت ثبت شرکت در تبریز هم برای شما محاسبه می کنند.

توجه داشته باشید که این کار به منظور رفاه بیشتر مشتری های ثبتینو به صورت غیر حضوری و البته رایگان انجام می شود. اما برای این که مخاطب های این مطلب هم اطلاع نسبتا کاملی در رابطه با هزینه تاسیس شرکت در تبریز داشته باشند، در ادامه فاکتورهای موثر بر هزینه ها را بیان خواهیم کرد.

  • مبلغی که برای سرمایه اولیه در نظر دارید.
  • حق الثبت شرکت که متناسب با سرمایه اولیه شما مشخص می شود.
  • هزینه های جزئی که اداره ثبت از شما دریافت می کند.
  • هزینه هایی که برای چاپ آگهی پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید که این هزینه ها از 154 هزار تومان شروع می شود و با توجه به فاکتورهای خاصی افزایش پیدا می کند.

هزینه خدمات ثبتی در ثبتی نو

شما می توانید در تبریز باشید، یا حتی در تهران به سر ببرید، اما خواهان ثبت یک شرکت در تبریز باشید، در این حالت ثبتینو می تواند خدمات مناسبی را به شما ارئه دهد. به این موضوع توجه داشته باشید که در این حالت هزینه های دریافتی در ثبیتنو هیچ تفاوتی با موارد مشابه در تهران نخواهد داشت.

یعنی تصور نکنید که اگر قصد ثبت شرکت در تبریز را دارید، به دلیل آن که فاصله این شهر تا تهران زیاد است، باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنید، ما در ثبتینو به دنبال آرامش بیشتر مشتری ها هستیم و به همین دلیل بهترین خدمات را با معقول ترین قیمت ها ارائه خواهیم داد.

اگر بعد از خواندن مطالب بالا همچنان سوال و ابهامی در رابطه با موضوع راه اندازی شرکت در تبریز برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که در اسرع وقت به این سوال ها پاسخ خواهیم داد. به شما پیشنهاد می دهیم که این پست را برای دوستان خود ارسال کنید، این کار در تهیه مطالب بعدی به ما کمک می کند.

فعالیت اقتصادی در تبریز

تبریز شهر است که در شمال غربی ایران قرار دارد، این شهر با کشورهای دیگر همسایه است و این موقعیت باعث شده که فعالیت های اقتصادی در تبریز اهمیت بسیاری داشته باشد. در شهر تبریز به سادگی می توانید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید و این موضوع باعث می شود که سود مالی شما افزایش پیدا کند.

به دلیل مرزی بودن استان آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر تبریز فعالیت های تجاری و بازرگانی در این شهر رونق فراوانی دارد، یعنی اگر کسب و کار جدیدی را شروع کنید، احتمال سود دهی آن بسیار بالا خواهد بود. اما برای ثبت شرکت در تبریز باید به موضوعات مهمی توجه داشته باشید که ما در ادامه آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button