ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog ثبت شرکت پیمانکاری : توضیحات دقیق تاسیس شرکت پیمانکاری
ثبت شرکت پیمانکاری : توضیحات دقیق تاسیس شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری : توضیحات دقیق تاسیس شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری شهرداری چه شرایطی دارد؟هزینه و مدارک لازم جهت ثبت شرکت پیمانکاری عمرانی برق در سامانه اداره ثبت شرکتها

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 04 مهر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400

ثبت شرکت پیمانکاری از آن شرکت هایی است که بسیاری از ما حداقل یک بار نام آن را شنیده ایم و بارها در رابطه با نحوه فعالیت آن و همچنین نحوه ثبت شرکت پیمانکاری شهرداری کنجکاو شده ایم. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با اساسنامه شرکت پیمانکاری، سامانه و... هستید، ادامه این مطالب را از دست ندهید.

ثبت شرکت پیمانکاری

پیمانکاری به چه معنی است؟

قبل از آن که بحث به شرکت پیمانکاری و مراحل ثبت شرکت آن برسد، قصد داریم به سوال مهم و کاربردی پاسخ دهید. برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که پیمانکاری چه معنی و مفهومی دارد. یعنی هنگامی که می گوییم شخصی پیمانکار است. دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ اطلاع از این موضوع باعث می شود که بهتری بتوانیم با مفهوم شرکت پیمانکاری آشنا شویم.

در فرهنگ نامه پیمانکاری به فعالیتی گفته می شود که در عوض انجام کار خاصی هزینه ای را دریافت خواهد کرد. با توجه به این موضوع به سادگی می توان گفت که فعالیت های پیمانکاری انواع و حالت های مختلفی دارند. به عنوان مثال یک شرکتی که خدمات نظافت در منزل را به شما ارائه می دهد. در واقع یک فعالیت پیمانکاری را انجام می دهد.

شرکت پیمانکاری چه کاری انجام می دهد؟

بعد از آن که اطلاعاتی در رابطه با واژه پیمانکاری و مفهوم آن به دست آوریدم. حال باید به شرکت پیمانکاری بپردازیم. شرکت های پیمانکاری را معمولا با نام دیگر شرکت ها یا اداره ها شنیده ایم. به عنوان مثال شرکت پیمانکاری اداره گاز یا شرکت پیمانکاری اداره برق، با توجه به همین مثال ها فعالیت شرکت پیمانکاری را توضیح خواهیم داد.

به عنوان مثال در یک شرکتی که پیمانکاری اداره گاز را انجام می دهد. افراد بسیاری مشغول به کار هستند. این در حالی است که اداره مربوطه فقط با یک نفر در ارتباط می باشد. به طور دقیق باید بگوییم که اداره گاز برای برطرف کردن نیازهای خود به نیروهای متعددی نیاز دارد. اما مدیریت نیروهای متعدد هم کار دشواری می باشد.

به همین دلیل شرکت ها، سازمان ها و اداره های مختلف برای آن که کارهای خود را انجام دهند و البته مشکلات مدیریتی هم نداشته باشند. از شرکت های پیمانکاری کمک می گیرند. این کار باعث می شود که فقط با مدیریت شرکت مورد نظر در ارتباط باشند و این شخص پیمانکار نامیده می شود.

پیمانکار افراد بسیاری را مدیریت می کند. تعداد این افراد متفاوت است، در بعضی از پروژه ها تعداد کمی حاضر هستند. اما در پروژه های بزرگ شاهد این هستیم که افراد بیشتری مشغول به کار می شوند. یک شرکت پیمانکاری می تواند در رشته های مختلفی مشغول به فعالیت باشد. اگر چه معمولا نام شرکت پیمانکاری را در مقابل کارهای عمرانی شنیده ایم.

شرکت های پیمانکاری می توانند در زمینه های اجرا، نصب، حمل و نقل، ساخت، تهیه و دیگر امور خدماتی فعالیت داشته باشند. در رابطه با فعالیت های شرکت های پیمانکاری باید توجه داشته باشید که موضوعات مختلفی را شامل می شود. و به همین دلیل افراد بسیاری به سمت ثبت شرکت پیمانکاری جذب می شوند.

انواع شرکت پیمانکاری

با انواع شرکت پیمانکاری آشنا شوید

بعد از بیان مطلب بالا این سوال پیش می آید که یک شرکت پیمانکاری در چه زمینه هایی می تواند فعالیت داشته باشد و چند نوع داریم. در پاسخ به این سوال و رفع این ابهام قصد داریم که انواع این شرکت ها را بیان کنیم. اگر شما هم در رابطه با این موضوع کنجکاو شده اید، پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

  • شرکت های پیمانکاری با موضوع ساختمان سازی
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع راه وترابری
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع ثبت شرکت تاسیساتی و تجهیزاتی
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع صنعت(صنایع)
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع بازسازی و مرمت آثار باستانی
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع کشاورزی
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع مهندسی آب و آبیاری
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع ارتباطات
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع نفت و گاز(نیرو)
  • شرکت های پیمانکاری با موضوع کاوش های زمینی (برای حفر چاه و..)

با توجه به مطالب گفته شده در بالا به سادگی می توان به این موضوع پی برد که موضوع فعالیت یک شرکت پیمانکاری تا چه اندازه متنوع می تواند باشد. البته یک شرکت پیمانکاری می تواند در موضوعات دیگری هم فعالیت داشته باشد. اما موضوعاتی غیر از مطالب گفته شده در بالا طرفداران چندانی ندارند.

این مطلب را حتما بخوانید ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت پیمانکاری به چند صورت انجام می شود؟

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مطالب گفته شده در بالا در رابطه با انواع موضوعاتی بود که یک شرکت پیمانکاری می تواند در آن فعالیت داشته باشد. این در حالی است که نوع ثبت یک شرکت پیمانکاری هم می تواند حالت های مختلفی داشته باشد و این دو مورد نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

شرکت پیمانکاری معمولا به دو صورت شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود ثبت می شود. البته لازم به ذکر است که انواع دیگری هم برای ثبت این شرکت وجود دارد. اما تعداد کسانی که به سمت آن جذب می شوند، بسیار کم می باشد. شرایط ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

1) ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

در ابتدا توجه داشته باشید که سرمایه اولیه در یک شرکت سهامی خاص به صورت سهام تقسیم بندی می شوند و اعضاء اصلی شرکت را سهامداران تشکیل می کند. به عنوان مثال در یک شرکت، شخص سهامداری 100 سهم دارد. برای ثبت چنین شرکتی یک میزان حداقلی برای سرمایه وجود دارد. اما هر چه سرمایه چنین شرکتی بیشتر باشد و تعداد سهم ها هم بیشتر باشد، شرکت ارزش بالاتری خواهد داشت.

  • میزان سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص با موضوع پیمانکاری 100 هزارتومان می باشد.
  • 35% از سرمایه اولیه باید در حساب بانکی به نام شرکت به صورت بلوکه وجود داشته باشد.
  • حداقل 5 نفر با یکدیگر باید شرکت سهامی خاص را به ثبت برسانند که سه نفر از این افراد هیئت مدیره و دو نفر بازرس هستند.

2) ثبت شرکت پیمانکاری مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص تفاوت هایی دارد. در یک شرکت مسئولیت محدود دیگر خبری از سهام نیست و سرمایه اولیه را سهم الشرکه می نامند. بدیهی است که در چنین شرکتی دیگر سهام دار وجود ندارد و اعضاء شریک نامیده می شوند. سرمایه ابتدایی شرکت مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص تفاوتی ندارد. اما دیگر نیازی به بلوکه کردن درصدی از سرمایه نیست.

  • برای شرکت مسئولیت محدود با موضوع پیمانکاری حداقل 100 هزار تومان سرمایه اولیه نیاز است که سهم الشرکه نامیده می شود و درصد شرکا با توجه به آن مشخص می شود.
  • برای شرکت مسئولیت محدود حداقل دو نفر باید با هم برای ثبت اقدام کنند.
  • در شرکت مسئولیت محدود نیازی به بازرس نیست.
مدارک لازم جهت ثبت شرکت عمرانی

ثبت شرکت پیمانکاری به چه مدارکی نیاز دارد؟

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، ثبت یک شرکت پیمانکاری انواع مختلفی دارد. حال این موضوع پیش می آید که برای ثبت این شرکت ها چه مدارکی مورد نیاز می باشد.

باید بگوییم که مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت پیمانکاری مسئولیت محدود با مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت پیمانکاری سهامی خاص تفاوت هایی دارد. از این رو مدارک مورد نیاز هر یک را به طور کامل و تفکیک شده شرح خواهیم داد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت پیمانکاری مسئولیت محدود

  • کپی مدارک شناسایی هر یک از اعضاء شرکت را ارائه دهید.
  • اقرار نامه شرکت را همه شرکا امضا کنند.
  • موضوع فعالیت شرکت به طور دقیق مشخص شود و در صورتی که به مجوز خاصی نیاز است، مجوز مربوطه را هم اخذ کنید.
  • میزان سهم هر یک از شرکا به طور دقیق مشخص شود.
  • سمت مدیران و دیگر شرکا هم تعیین شود.
  • آدرس شرکت به طور دقیق مشخص شود (آدرس شرکت باید تجاری اداری باشد.)

مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  • از مدارک شناسایی هر یک از اعضاء شرکت یک کپی را ارائه دهید.
  • فرم مخصوص مشخصات اعضاء شرکت پیمانکاری به طور دقیق تکمیل شود.
  • موضوع فعالیت شرکت به طور دقیق تعیین شود.
  • هر یک از اعضاء تعیین سمت شده و مدیران را مشخص کنید.
  • میزان سهم هر یک از سهامدارن به طور دقیق ذکر شود.
  • اقرار نامه شرکت به امضا تمام اعضاء شرکت برسد.
  • اگر یک وکیل کارهای شما را انجام می دهد، ارائه وکالتنامه هم الزامی است.

با توجه به این که مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص یا مسئولیت محدود تفاوت هایی با یکدیگر دارند. از این رو به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام به طور دقیق تصمیم بگیرید که قصد ثبت چه نوع شرکتی را دارید. این کار باعث می شود که در ادامه با مشکلاتی رو به رو نشوید.

شرکت پیمانکاری سهامی خاص بهتر است یا مسئولیت محدود؟

هنگامی که در رابطه با نوع یک شرکت بحث می کنیم، برای بسیاری از ما سوال پیش می آید که ثبت یک شرکت پیمانکاری سهامی خاص بهتر است یا شرکت مسئولیت محدود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع با توجه به شرایط، نیازها و اهداف شما مشخص خواهد شد. به همین دلیل نمی توان در رابطه با آن به طور دقیق مطلبی را بیان کرد.

ما در ثبتینو این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که در ابتدا و قبل از آن که شروع کنید. از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید. این مشاوره های تخصصی به شما کمک می کند که با توجه به شرایط و اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، بهترین نوع شرکت را انتخاب کنید.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری چگونه تعیین می شود؟

از هر چه بگذریم، موضوع هزینه از همه موارد اهمیت بیشتری دارد و بسیاری از مخاطب ها برای همین موضوع مطلب را دنبال کرده اند. به همین دلیل فرصت را از دست نداده و می گوییم که هزینه ثبت شرکت پیمانکاری به چه فاکتورهایی بستگی دارد.

  • میزان سرمایه اولیه

سرمایه اولیه شرکت شما هر چه باشد، متناسب با آن باید حق الثبت بپردازید. بدیهی است که هر چه سرمایه شما بیشتر باشد، مبلغی هم که برای حق الثبت پرداخت می کنید، بیشتر خواهد بود.

  • هزینه های جزئی اداره ثبت

اداره ثبت هزینه های مختلفی را برای ثبت یک شرکت از شما دریافت می کند که البته جزئی هستند.

  • هزینه چاپ آگهی در روزنامه

برای ثبت شرکت پیمانکاری شما به دو نوبت چاپ آگهی در روزنامه نیاز دارید. آگهی شما در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار چاپ خواهد شد. هزینه چاپ آگهی در روزنامه با توجه به نوع روزنامه انتخابی، اندازه کادر، اندازه قلم، رنگی یا سیاه و سفید بودن آن و... مشخص می شود و مبلغ دقیق و ثابتی نیست.

با توجه به این فاکتورها باید بگوییم که هزینهها با توجه به شرایط خود شما مشخص می شود. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که با کارشناس های ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط خود شما برآورد قیمت را انجام داده و به شما ابلاغ کنند.

قیمت ثبت شرکت پیمانکاری در ثبتی نو

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، ما در ثبتینو مشاوره های قبل از ثبت را به طور رایگان به شما ارائه می دهیم. دیگر هزینه های دریافتی در ثبتی نو نسبت به دیگر شرکت ها بسیار پائین می باشد. این در حالی است که خدمات ارائه شده هم کیفیت بالایی دارد، با یک مقایسه ساده می توانید به این موضوع پی ببرید.

لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button