ثبت برند داروهای گیاهی چیست؟ مراحل، شرایط و مدارک مورد نیاز

ثبت برند داروهای گیاهی چه مزایایی دارد؟ چرا باید چنین برندی ثبت کنید؟ بسیاری از مخاطبان ما در مورد ضرورت ثبت برند سوال می پرسند. در ادامه این مطلب در مورد برند داروهای گیاهی و ضرورت ثبت آن صحبت می کنیم.

ثبت برند گیاهان دارویی

ثبت برند داروهای گیاهی

یکی از زمینه های شغلی که  مدام به طرفدارانش اضافه می شود، داروهای گیاهی است. همه ما می دانیم که مواد شیمیایی و ترکیبات بسیاری از داروها برایمان مضر است. این موضوع باعث شده افراد زیادی به استفاده از داروهای گیاهی روی بیاورند. خب طبیعی است که وقتی تقاضا زیاد شده است مشاغل هم باید در این زمینه فعالیت بیشتری بکنند. شاید بگویید بدون به ثبت رساندن برند هم می توان در این زمینه فعالیت کرد. بله می توان، اما فقط تا حدی.

به عنوان مثال شما می توانید با داشتن یک فروشگاه کوچک یا حتی یک پیج در اینستاگرام، داروهای گیاهی به فروش برسانید. حال تصور کنید می خواهید قراردادهای بزرگ ببندید، کار صادرات انجام دهید و محصولات تان را با نام مشخص برندتان به همه بشناسانید. برای این که بتوانید چین فعالیت های وسیعی داشته باشید، باید برند داروهای گیاهی را به ثبت برسانید. داشتن برند در حقیقت وجهه و انحصار به شما هدیه می دهد. محصولات تان برای خودتان است و کاملا متمایز از دیگران تولید می شود.


این مطلب را حتما بخوانید
ثبت برند شیلات

مجوزهای لازم برای ثبت برند داروهای گیاهی

دقت کنید که فعالیت در زمینه داروهای گیاهی به مجوز احتیاج دارد. طبیعی است که برخی از مشاغل از نظر مجوز حساس تر هستند. مصرف داروهای گیاهی مستقیما با سلامتی افراد در ارتباط است پس طبیعی است که موضوع مهمی است.

درست است که می گوییم داروها حاوی مواد مضر هستند اما معنی این جمله این نیست که داروهای گیاهی همیشه سالم و بی خطر هستند. بعضی از انواع این گیاهان ممکن است سمی باشند یا این که برای گروه های خاصی مناسب نباشد. بنابراین شما به عنوان مالک برند داروهی گیاهی علاوه بر این که دانش کافی دارید، باید مجوزهای مربوطه را هم دریافت کنید.

مزایای داروهای گیاهی چیست؟

از جمله دلایلی که افراد زیادی به سمت فعالیت در زمینه برند داروهای گیاهی تمایل دارند این است که این داروها مزایا و طرفداران خودش را دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • در بسیاری از موارد، داروهای گیاهی نسبت به داروهای دیگر ارزان تر است.
  • تعداد زیادی از این داروها را راحت تر از داروهای شیمیایی می توان تهیه کرد.
  • تاثیر ان ها اکثرا زیاد است.
  • اکثر این داروها عوارض جانبی ندارند. حتی اگر این داروها عوارض جانبی داشته باشند باز هم این عوارض نسبت به دیگر داروها ناچیز است.
  • از این داروها برای سم زدایی کلی بدن استفاده می شود. گیاهانی مثل اسفرزه، آلوئه ورا و.. جهت تقویت سیستم ایمنی بدن، بهتر شدن هاضمه و پاک سازی روده بزرگ استفاده می شود. می دانید که بیماری هایی مثل زخم معده، کولیت، روده تحریک پذیر و.. را می توان به راحتی با داروهای گیاهی برطرف نمود؟
  • بیماری هایی مانند واریس، فشار خون و… را می توان با گیاهانی مثل زنجبیل درمان کرد. هم چنین گیاهان دارویی در درمان کلسترول بالا و بیماری های عروقی نقش ویژه ای دارد.
نحوه ثبت برند گیاهان دارویی

چطور می توانم برند داروهای گیاهی ثبت کنم؟

شما برای این کار 2 راه حل دارید. اولین راه حل که کاملا بدون دردسر و سریع است، این است که با کارشناسان ما تماس گرفته و اجازه بدهید با تخصص و تجربه ای که دارند تمامی مراحل را برای به ثبت رساندن برندتان پیش ببرند.

اما روش دومی هم وجود دارد. در این روش شما باید وارد وب سایت مالکیت معنوی قوه قضائیه شده و مراحل لازم را طی کنید. این روش می تواند دردسرهایی داشته باشد و البته زمان بیشتری هم می خواهد.

  • باید مشخصات مالک را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را در سایت آپلود نمایید.
  • سپس اطلاعات و مدارک را چک کنید و تایید نمایید.
  • هزینه های لازم را پرداخت کنید.
  • رمزی به تلفن همراه تان ارسال می شود، آن را وارد کرده و شماره اظهارنامه را هم درج کنید.

در صورتی که مراحل به درستی طی شود نسخه نهایی برایتان فرستاده می شود که باید آن را امضاء نمایید. سپس شما باید یک نسخه برابر با اصل برای این اداره ارسال نمایید.

برند داروهای گیاهی در چه زمانی ثبت می شود؟

استعلام نام برند اولین کاری است که انجام می شود. نام شما باید با نام های موجود مشابهتی نداشته باشد. در صورتی که نام انتخابی شما تکراری باشد دوباره باید نام انتخاب کنید.

از هنگامی که اظهارنامه تان را ارسال می کنید چیزی حدود 30 تا 45 روز کاری طول می کشد تا آگهی تقاضا صادر شود. اگهی شما در روزنامه رسمی کشور منتشر شده و همگان می توانند اگر با نام انتخابی شما ارتباط یا تعارضی دارند، اعلام نمایند. پس از این مرحله حدود 4 هفته زمان می برد تا گواهی مربوط به ثبت برند صادر شود.

وقتی اگهی دوم در روزنامه رسمی چاپ می شود، پروسه تمام می گردد. به صورت کلی می توان گفت حدود 3 ماه مراحل به ثبت رساندن داروهای گیاهی ممکن است طول بکشد. مسلما در صورتی که در این مسیر از کارشناسان اگاه کمک بگیرید، می توانید این مراحل را سریع تر و با هزینه های کمتر پیش ببرید.

برند بین الملی داروهای گیاهی

طرفداران داروهای گیاهی در همه دنیا وجود دارند. داروهای گیاهی زیادی هست که ممکن است در کشورهای دیگر به اندازه کشور ما وجود نداشته باشد. طبیعی است که صادرات در این زمینه می تواند پر سود باشد. تاجران زیادی در این زمینه فعال هستند.

برای این که بتوانید در زمینه صادرات کار کنید باید برندتان را به صورت بین المللی به ثبت برسانید. شما می توانید این کار را از داخل کشور انجام دهید. برای این کار شما به اخذ مجوز از وزارت کشاورزی و نیز به کارت بازرگانی احتیاج دارید.

لطفا به ما رای بدید

درباره‌ی احسان معظمی

من از سال 1393 با توجه به علاقه و تخصصی که داشتم تصمیم به فعالیت در امور ثبت شرکتها گرفتم و از آن زمان تاکنون در تلاش برای ارتقاء اطلاعات حقوقی خود در این زمینه بوده ام. در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده ثبتی، اطلاعات بروز خود را در وب سایت ثبتی نو با شما بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button