ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow ثبت علائم تجاری blog ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو با شرایط باورنکردنی
ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو با شرایط باورنکردنی

ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو با شرایط باورنکردنی

ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو چه مدارکی نیاز دارد؟ چگونه می توانیم برند لوازم یدکی خودرو خود را ثبت کنیم؟ راهنمای شرایط و مدارک

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 07 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400

ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو چه اهمیتی دارد؟ وقتی می گوییم لوازم یدکی، منظور همان لوازم یدکی و قطعات خودرو است. ماشین های مختلف توسط کارخانجات مختلف و در کشورهای زیادی تولید می شود. لوازم یدکی هم در کشورهای مختلف تولید می گردد. بعضی از کارخانه ها قسمتی از تولیدات خود را به تولیدی های کوچک تر می سپارند ودر نهایت تولید کالا انجام می شود.

فروش برند لوازم یدکی

لوازم یدکی و قطعات خودرو

خودرو مانند هر محصول دیگری می تواند دچار مشکلاتی شود. رفع عیب و ایرادها در بسیاری از مواقع از طریق تعویض قطعه قبلی با  قطعه های جدید انجام می شود. لوازم یدکی همان تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای رفع ایرادهای ماشین است.

در موارد زیادی از جمله هنگام تصادف، هر گونه ضربه به ماشین، بروز مشکلات فنی و... به لوازم یدکی نیاز پیدا می کنید. برخی از لوازم یدکی خودرو عبارتند از: قاب، آینه، پمپ ماشین، طلق یا شیشه، باتری، ابزارالات مختلف، اگزوز و...

شما به عنوان کسی که به فکر داشتن برند لوازم یدکی و قطعات خودرو هستید، قطعا در این زمینه فعالیت دارید. مانند هر شغل دیگری در این جا هم داشتن برند باعث می شود موفقیت بیشتری کسب کنید. منظور از برند می تواند یک نام، طرح، عبارت، نماد یا هر مشخصه دیگری باشد که کسب و کارتان را در انحصار شما قرار می دهد. با داشتن برند، محصول شما از دیگر محصولات بازار متمایز می شود.

شرایط ثبت برند لوازم یدکی و قطعالت خودرو

خیر. همه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای داشتن برند لوازم یدکی و قطعات خودرو اقدام نمایند. البته داشتن مدارکی که نشان دهد تاجر هستید یا فعالیت تجاری در این زمینه دارید ضروری است. چه مدارکی می تواند نشان دهنده فعالیت شما در این زمینه باشد؟

  • پروانه کسب از اتحادیه مربوطه
  • پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران یا استان ها
  • پروانه ساخت صادره از سازمان غذا یا دانشگاه علوم پزشکی
  • دیگر مجوزهای قانونی مورد قبول

داشتن برند لوازم یدکی چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیتی که برند لوازم یدکی و قطعات خودرو برای شما به همراه می اورد این است که قانون شما را به رسمیت می شناسد. در این صورت اگر شخصی از برند شما سوء استفاده کند می توانید مراتب را از طریق قانون پیگیری نمایید. کسی نمی تواند نامی مشابه نام ایجاد شده شما به ثبت برساند. در صورتی که افراد به حق و حقوق شما تعرض کنند از طریق قانون با ان ها برخورد شده و موظف به پرداخت غرامت هم هستند.

وقتی برند شما انجام می شود کسی نمی تواند از محصولات شما تقلید کند یا خودش را به جای شما جا بزند. نتیجه این است که فعالیت و تجارت برایتان بسیار ساده تر می شود. حق انحصاری برند لوازم یدکی و قطعات خودرو در تمامی ایران وجود دارد یعنی در هیچ نقطه ای از ایران کسی نمی تواند با برند ثبت شده ی شما فعالیتی انجام دهد.

نکته مهم دیگر این است که وجود برند باعث می شود کیفیت محصولات بالاتر برود. مطمئنا وقتی یک مجموعه به خوبی شناخته می شود کیفیت محصولاتش را بالاتر می برد تا بتواند مشتریان بیشتری داشته باشد و اعتبارش را هم حفظ کند. این موضوع باعث می شود مشتریان هم انتخاب های با کیفیت تری پیش رو داشته باشند.

دیگر مزایای برند لوازم یدکی و قطعات خودرو عبارت است از:

  • می توانید از برند خود برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده نمایید.
  • شهرت و وجهه شرکت یا به صورت کلی فعالیت شما تا حد قابل توجه ای افزایش می یابد.
  • وقتی بخواهید برای نمایندگی اقدام کنید باید برند درخواست شده داشته باشید.
  • یک برند موفق جزء دارایی های ارزشمند یک شرکت محسوب می شود.
  • داشتن برند لوازم یدکی باعث می شود بتوانید تسهیلات خوبی دریافت نمایید.

مراحل ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو

اولین کار این است که یک تقاضانامه تنظیم نمایید. این تقاضانامه، اظهارنامه ثبت علامت تجاری لوازم یدکی یا همان درخواست به ثبت برند نام دارد. درخواست شما به اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی تحویل داده می شود. اما اظهارنامه باید شامل چه مواردی باشد؟ این موارد عبارتند از: نام و نام خانوادگی متقاضی، محل سکونت، ده نسخه از طرح مد نظر متقاضی.

باید مشخص شود که علامت مورد تقاضای شما در چه طبقه ای قرار می گیرد. دقت کنید که ادرسی در تهران برای ارسال ابلاغیه ها و موارد لازم نیاز است.

  • وقتی اظهارنامه تان را تحویل می دهید تا 15 روز بعد اداره مالکیت صنعتی رد یا قبول ان را به شما اعلام می کند.
  • نامی مورد قبول واقع می شود که از علائم ممنوعه نباشد، اسم عام نباشد و قبلا برندی مشابه آن ثبت نشده باشد.
  • در صورتی که اظهارنامه رد شود دلیل عدم پذیرش آن به متقاضی اعلام می شود و او باید ظرف مدت 10 روز اعتراض خود را اعلام دارد. در صورتی که اظهارنامه تایید شود ثبت برند لوازم یدکی انجام شده و مراتب در روزنامه ها به اطلاع عموم می رسد.

 زمان لازم برای ثبت برند لوازم یدکی و قطعات خودرو

حدود 4 تا 50 روزر کاری طول می کشد تا برند خود را به ثبت برسانید. البته قوانین می تواند در این زمینه تغییر کند. نکته مهم دیگر این است که میزان دانش و اگاهی شما می تواند اثرگذار باشد. به عنوان مثال اگر نام درستی انتخاب نکنید روند ثبت بیشتر طول می کشد. انجام برند لوازم یدکی از طریق کارشناسان با تجربه باعث می شود مراحل سریع تر وبدون دردسر طی شود.

نکات مهم در مورد برند لوازم یدکی و قطعات خودرو

  • گاهی اوقات به داشتن برند از طرف دولت الزامی است و در بقیه موارد اختیاری.
  • برند را می توان به صورت حقیقی یا حقوقی به ثبت رساند.
  • ثبت برند لوازم یدکی شامل مالیات نمی باشد.
  • اگر کارت بازرگانی داشته باشید می توانید 3 برند تجاری ثبت کنید. با داشتن کارت بازرگانی حقوقی می توانید تا 10 برند هم به ثبت برسانید.
  • برند در مواردی مثل دریافت وام، تسهیلات و.. کمک بزرگی برای شما محسوب می شود.
لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button