ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow ثبت علائم تجاری blog ثبت برند ابزار آلات
ثبت برند ابزار آلات

ثبت برند ابزار آلات

ثبت برند ابزار آلات چگونه است؟ مدارک لازم برای ثبت برند ابزار آلات جیست؟ برند ابزار فروشی و کارگاه تولید ابزار چه شرایطی باید داشته باشد و از کجا شروع کنیم؟

مجوز: نیاز دارد

کل هزینه: حدود 3 میلیون تومان

مدت زمان: 70 روز

اعتبار: 10 سال

فهرست عناوین

اگر شما هم به دنبال اطلاعات دقیقی در رابطه با ثبت برند ابزار آلات هستید، مطمئن باشید که در ادامه با بهترین و کامل ترین اطلاعات در این رابطه رو به رو خواهید شد، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

ثبت برند ابزار آلات

ابزار آلات شامل چه مواردی می شود؟

یکی از اصلی ترین سوال ها و ابهاماتی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، زیر مجموعه های کامل ابزار آلات است. یعنی هنگامی که ما در رابطه با ثبت برند ابزار آلات بحث می کنیم، دقیقا در رابطه با چه مواردی بحث می کنیم و چه چیزهایی مدنظر ما ست؟ پس با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور دقیق شرح دهیم.

ابزار آلات شامل موارد مختلفی می شوند، از جمله ابزار الات تعمیر مانند انواع مختلف آچار، انبر دست، ابزار سابیدن، ابزار تراشیدن، انواع مختلف چاقوها، انواع مختلف قیچی ها، انواع مختلف چکش ها و...

البته لازم به ذکر است که ابزار آلات بسیار گسترده هستند و ذکر همه آن ها خارج از بحث این مقاله است، اما شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناس های ما تماس بگیرید و به صورت رایگان در رابطه با این موضوع مشاوره اختصاصی بگیرید.

چرا به ثبت برند ابزار آلات نیاز داریم؟

یکی دیگر از سوال هایی که برای بسیاری از افراد پیش می آید همین است که اصلا چرا باید برندی را در رابطه با ابزار آلات به ثبت برسانیم، این کار چه سودی به حال ما دارد؟

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که ایران کشوری در حال توسعه به حساب می آید و در چنین کشوری برای تولید و ساخت و ساز (در زمینه های مختلف) به ابزارهای مختلفی نیاز است.

به همین دلیل اگر شما برندی در رابطه با ابزار آلات داشته باشید، به سادگی می توانید سود مالی قابل توجهی را برای خود داشته باشید، کافیست برند خود را به طور کامل و قانونی ثبت کنید و برای ادامه کارها آماده شوید.

مزیت های داشتن برند ابزار آلات

اگر برای ابزار آلات تولیدی خود یک برند داشته باشید، این مزیت ها شامل حال شما می شود؛

  • در زمان کمتری و بهتر می توانید محصولات خود را در بازار معرفی کنید.
  • مشتری های بیشتری با محصولات شما آشنا خواهند شد.
  • سود مالی بیشتری نصیب شما می شود.
  • در بازار ماندگار خواهید بود. البته لازم به ذکر است که ماندگاری در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما داشتن یک برند به شما کمک می کند که در این کار موفق تر باشید.

مراحل ثبت برند ابزار آلات

بعد از آن که به خوبی با این موضوع آشنا شدیم که چرا به یک برند نیاز داریم، حال باید به این موضوع بپردازیم که چطور می توانیم یک برند را در رابطه با ابزار آلات به ثبت برسانیم. اگر این موضوع برای شما هم سوال شده است، ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

  • انتخاب نام اولین و شاید مهم ترین قسمت باشد. شما باید نامی را برای برند خود انتخاب کنید که ویژگی های بسیاری را داشته باشد، اما چه ویژگی هایی ؟ این موضوع را در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.
  • برای ثبت برند هم مانند هر کار دیگری به یک سری مدارک نیاز دارید، باید مدارکی که نیاز دارید را جمع آوری کنید.
  • در مرحله بعدی باید در سامانه اداره مالکیت معنوی عضو شوید.
  • سپس اظهارنامه ای که مربوط به ثبت برند ابزار آلات است را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که تکمیل این اظهارنامه به مهارت بالایی نیاز دارد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از یک متخصص برای این کار کمک بگیرید.
  • سپس باید مدارکی که اماده کرده اید را در این سامانه بارگذاری کنید.
  • حساس ترین مرحله پیش روی شما دقیقا همان مرحله ای ست که نیاز به کار خاصی ندارید و باید صبر کنید تا کارشناس مربوطه مدارک شما را بررسی کند.
  • در صورتی که مدارک شما رد شود، باید ایراد آن را برطرف کنید و سپس باز هم به مجددا اقدام کنید.
  • در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، باید برای آگهی در روزنامه آماده شوید.

تبریک می گوییم برند شما به طور موفق ثبت شده است و دیگر می توانید از این نام تجاری در فعالیت های خود استفاده کنید و از مزیت های آن لذت ببرید.

اما به این موضوع باید دقت خاصی داشته باشید که مراحل گفته شده در بالا اگر چه به نظر ساده می رسد، اما نیاز به تخصص بالایی دارد. البته تنها تخصص در این زمینه به کمک شما نمی آید و تجربه هم فاکتور بسیار مهمی به حساب می آید.

به همین دلیل شما هرچه هم در رابطه با مسائل مختلف اطلاعات بسیاری داشته باشید، اما تجربه کافی برای انجام این کارها را ندارید و به همین دلیل توصیه می کنیم که یک شرکت معتبر و متخصص را پیدا کرده و کارهای مربوط را به آن ها بسپارید.

مدارک ثبت برند ابزار آلات

مدارک لازم برای ثبت برند ابزار آلات

این که بدانید در رابطه با ابزار آلات به چه مدارکی نیاز دارید، کمک بسیاری به شما می کند که به طرز چشم گیری در زمان و البته هزینه های خود صرفه جویی کنید. البته شاید در ظاهر این کار تاثیری مستقیم بر روی هزینه ها نداشته باشد، اما مطمئن باشید که به صورت غیر مستقیم تاثیر خواهد داشت.

قبل از هر چیزی به این موضوع هم توجه داشته باشید که برندها به طور کلی دو دسته هستند. برندهای حقیقی که در واقع مالک آن ها یک شخص حقیقی است و برندهای حقوقی که در واقع مالکیت آن ها با یک شرکت است. طبیعتا برای ثبت هر یک از این برندها به مدارک مختلفی نیاز دارید که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

مدارک لازم برای ثبت برند ابزار آلات حقیقی

  • مدارک شناسایی (شامل کارت ملی و شناسنامه می شود)
  • مجوزهایی که برای این کار نیاز دارید (طبقه ابزار آلات بسیار گسترده است و به همین دلیل مجوزهایی هم که نیاز دارید، متناسب با محصول مورد نظر شما متفاوت خواهد بود، از این رو برای اطلاع دقیق از این مورد با کارشناس های ما تماس بگیرید)
  • در صورتی که درخواست شما به صورت لاتین را دارید، به کارت بازرگانی هم نیاز خواهید داشت.
  • لوگو و علامتی که برای برند خود انتخاب کرده اید.

مدارک لازم برای ثبت برند ابزار آلات حقوقی

  • مدارک شناسایی افرادی که در شرکت شما حق امضا دارند.
  • روزنامه تاسیس شرکت
  • روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • مجوزهایی که نیاز دارید
  • علامت تجاری یا همان لوگویی که برای برند و کسب و کار خود انتخاب کرده اید.

انتخاب نام برند ابزارآلات

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، موضوع انتخاب نام اهمیت بسیاری دارد و در صورتی که در آن اشتباهی رخ دهد، هزینه و مهم تر از آن زمان بسیاری از شما هدر می رود. از این رو به شما توصیه می کنیم که از همان ابتدا با مشورت کارشناس های با تجربه ای نام مورد نطر خود را انتخاب کنید.

استعلام نام را فراموش نکنید. در استعلام برند نه تنها باید نام های مشابه را رد کنید، بلکه اگر نامی هم آوا ست را هم انتخاب نکنید، زیرا در ادامه کارشناس مربوطه آن را رد می کند برای شما مشکل به حساب می آید.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که شاید در ابتدا انتخاب نام و جستجوی آن برای شما هزینه ای جزئی را به دنبال داشته باشد، اما از هزینه های بیشتری جلوگیری می کند و این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

هزینه ثبت برند ابزار آلات

هزینه ثبت برند ابزار آلات

صادقانه باید بگوییم که این روزها هزینه اهمیت بسیار بالایی دارد. همه ما به دنبال راهی هستیم که هر کاری را با بهترین کیفیت ممکن و البته با کمترین هزینه انجام دهیم و این موضوع هیچ ارتباطی با وضعیت مالی ما ندارد.

به همین دلیل در ادامه فاکتورهایی را ذکر می کنیم که هزینه ثبت برند ابزار آلات به آن بستگی دارد و به شما توصیه می کنیم که به آن دقت کنید.

  • هزینه ثبت به اداره مالکیت معنوی

این هزینه به ازای هر طبقه و متناسب با نوع برند ثبت شده از شما دریافت می شود. شاید برای شما جالب باشد که هزینه حقوقی تقریبا دو برابر هزینه حقیقی است و البته برای هر طبقه اضافی هم باید هزینه دیگری را پرداخت کنید.

  • هزینه آگهی روزنامه

برای انتشار آگهی در روزنامه هم باید هزینه هایی را پرداخت کنید که البته این موضوع هم به فاکتورهایی وابسته است.

  • هزینه دریافت مجوزها

طبیعتا برای دریافت هر مجوزی باید هزینه ای را پرداخت کنید. از آن جایی که این مجوزها متناسب با شرایط شما با دیگری تفاوت هایی دارد، نمی توان هزینه ای را به طور قطعی بیان کرد.

  • هزینه ای که به شرکت خدماتی پرداخت می کنید

مطمئن باشید که به کمک یک کارشناس متخصص نیاز دارید، ما در ثبتینو در کنار شما هستیم تا به کمترین هزینه ممکن، بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

در نهایت باید بگوییم که اگر هر گونه سوال و ابهامی در رابطه با ثبت برند ابزار آلات دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا برای تولید ابزارآلات نیاز به برند داریم؟

بله، تصور کنید که با کلی زحمت محصولاتی را تولید کنید و این محصول بدون نام و نشان امکان فروش در بازار را داشته باشد. پس می توان این محصول را جز آن دسته قرار داد که داشتن برند برای آن ضروری خواهد بود.

آیا برای درخواست برند ابزار آلات نیاز به مجوز داریم؟

بله حتما، اما نگران نباشید به راحتی همکاران ما برای اخذ مجوزهای لازم برای شما اقدام کرده و در کوتاه ترین زمان شرایط را بری درخواست برندتان محیا می کنند.

آیا برند ابزارآلات برای صاحبان آن مالیات دارد؟

خیر، هیچگونه مالیاتی در طی این ده سال اعتباری که علامت و نام شما دارد برای شما اعمال نمی شود. پس هیچونه نگرانی از این بابت نداشته باشید.

برای درخواست برند ابزارآلات باید حضوری اقدام کنیم؟

خیر، در هر کجای ایران که باشید به صورت آنلاین از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی درخواست خود را ثبت کرده و مرحله به مرحله پیش می برید.

لطفا به ما رای بدید
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button