برند طلا و جواهر

همانطور که بارها تکرار کردیم حفاظت از برند از نان شب واجب تر است. ما در اینجا به ثبت برند طلا و جواهر به صورت اختصاصی پرداختیم چون اهمیت به این موضوع همچون جواهر برای کسب و کار شما مهم است. پس با هزینه ای بسیار ناچیز از عواقب سنگین دزدیه شدن برندتان جلوگیری کنید.

ثبت برند طلا

ثبت برند طلا و جواهرات

اگر بخواهیم به دنبال سابقه علاقه بشر به زیورآلات بگردیم باید دوران ماقبل تاریخ را جست و جو کنیم. انسان حتی زمانی که چیزی به اسم لباس نداشت، از زیورآلات استفاده می کرد. شما هم مثل خیلی از افراد فکر می کنید استفاده از زیورها و خودآرایی با خانم ها شروع شده است؟ جالب است بدانید که این کار را آقایان آغاز کرده اند. هدف از این کار ترساندن دشمن یا برگزاری مراسم مذهبی بود.

مهره های ساخته شده از صدف قدیمی ترین زیورآلاتی است که توسط بشر ساخته شده است. زمانی که هنوز برند طلا و جواهر وجود نداشت این مهره ها در غارهایی در اسپانیا پیدا شد. مهره های صدفی مربوط به 115 هزار سال قبل تر هستند. اما این که از این صدف ها دقیقا چه استفاده ای می شده است مشخص نیست. احتمالا از این صدف ها برای ساخت گردن بند و دستبند استفاده می شده است. این که برند طلا و جواهر امروزه چرا این قدر مهم است را می توان در پیشینه بشر و امیالش جست و جو کرد.

مثل تمامی زمینه ها در این جا هم تکنولوژی وارد عرصه شده و وقتی می گوییم برند طلا و جواهر منظورمان خیلی فراتر از مهره های صدفی یا هسته های خرما است. علاوه بر برند طلا و جواهر شما می توانید برای تمامی زیرآلات دیگر هم ثبت برند کنید. راستی می دانید قدیمی ترین طلا و جواهرات ایرانی مربوط به چه زمانی است؟ 2800 سال قبل از میلاد. آثاری از ان زمان در موزه های متعدد داخلی و خارجی نگه داری می شود.

برند طلا و جواهر

در سال های اخیر می بینیم که افراد زیادی تمایل دارند برند طلا و جواهر به ثبت برسانند. در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است که فعالیت برای همه آسان تر شده است. حمایت های سازمان صنایع دستی و ایجاد پلتفرم های فروش شخصی و عمومی از جمله این فعالیت ها است.

افراد زیادی در بازار طلا و جواهر فعالیت می کنند. برای این که در این بازار بتوانید محصول خاص خود را داشته باشید که به صورت قانونی هم حمایت شود باید برندتان را ثبت نمایید. صد البته که کیفیت خیلی مهم است اما بدون داشتن برند شما دیده نمی شوید تا مشتری بتواند کیفیت کارتان را تشخیص دهد. شما می توانید برای انواع جواهرات دست ساز یا ریخته گری شده برند ثبت نمایید. می دانستید که حتی برای زیورآلات ساخته شده از فیروزه و مروارید هم می توان برند ثبت کرد؟

چرا برند طلا و جواهر باید ثبت شود؟

همان طور که گفتیم افراد زیادی در زمینه طلا و جواهر مشغول فعالیت هستند. این موضوع نشان می دهد که رقابت در این بازار تنگاتنگ است. وقتی برندتان را ثبت می کنید می توانید محصولات منحصر به فرد داشته باشید و علاوه بر ان تبلیغات هم بکنید.

برند طلا و جواهر باعث می شود از سوء استفاده متقلبان جلوگیری نمایید. شاید شما تولید کننده بزرگی در زمینه جواهرات هستید و یا شاید در یک فضای کوچک زیورآلات خاص طراحی کرده و در تعداد کم به فروش می رسانید. در هر صورت برند طلا و جواهر باید ثبت شود تا خیالتان راحت باشد. وقتی برند خود را ثبت می کنید می توانید منافع مادی و معنوی آثارتان را حفظ نمایید.

برند طلا و جواهر و برندینگ زیورآلات

عده زیادی کلمه برند را با برندینگ اشتباه می گیرند. درست است که این ها هر دو مربوط به یک زمینه هستند اما با هم تفاوت دارند. وقتی می گوییم برندینگ منظور همه کارهایی است که از لحظه اول تا ارائه محصول انجام می دهید. به ثبت رساندن برند اما یک روال قانونی است که بر اساس آن نام برند در مالکیت شما درامده و انحصارا برای محصولات تان تعیین می شود. پس می توان گفت فرآیند نام گذاری محصولات در زمینه برندینگ است ولی تعیین نام قانونی برند مربوط به ثبت برند می باشد.

اگر کسی از محصولات شما تقلید کند و از حق و حقوق تان سوء استفاده کند تنها در صورتی می توانید به صورت قانونی و مشخص این موضوع را پیگیری نمایید که برند طلا و جواهر خود را ثبت کرده باشید.

مجوز کارگاه طلا سازی

مراحل ثبت برند طلا

این کار را می توانید از طریق وب سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه انجام دهید.

  • ابتدا مشخصات مالک برند طلا و جواهر را وارد نمایید.
  • مدارک لازم را در سایت بارگذاری کنید.
  • مدارک و اطلاعلاتی را که آپلود کرده اید تایید نمایید.
  • هزینه های مربوط به  برند طلا و جواهر را بپردازید.
  • رمز و شماره اظهارنامه از طریق تلفن همراه برای شما ارسال می شود. این اطلاعات را وارد کنید.
  • در صورتی که همه مراحل به درستی طی شود نسخه نهایی برای شما ارسال می شود تا ان را امضاء نمایید. سپس باید یک نسخه برابر با اصل برای اداره مربوطه ارسال نمایید.

دقت کنید که در هر کدام از این مراحل ممکن است به مشکلاتی بر بخورید. شما می توانید تمامی مراحل به ثبت رساندن برند طلا و جواهر را به کارشناسان ما بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ اتلاف وقت و دردسری، برندتان ثبت شود.

برند طلا و جواهر در چه زمانی ثبت می شود؟

استعلام برند طلا و جواهر اولین کاری است که باید انجام دهید. هدف از این کار این است که برندها متمایز از یک دیگر باشند تا حق و حقوق همگی حفظ شود. با رعایت این مرحله احتمال رد شدن درخواست شما خیلی کم تر می شود. در صورتی که نام تکراری یا مشابه دیگر برندهای ثبت شده انتخاب کنید، نام تایید نشده و باید مراحل را دوباره طی نمایید.

از زمان ارسال اظهارنامه 30 تا 40 روز کاری طول می کشد تا آگهی نوبت اول صادر شود و 2 ماه و نیم طول می کشد تا گواهینامه نهایی را دریافت کنید. در کل حدود 4 ماه زمان لازم است تا برند طلا و جواهر ثبت گردد.

3/5 - (2 نفر رای داده اند)

درباره‌ی احسان معظمی

من از سال 1393 با توجه به علاقه و تخصصی که داشتم تصمیم به فعالیت در امور ثبت شرکتها گرفتم و از آن زمان تاکنون در تلاش برای ارتقاء اطلاعات حقوقی خود در این زمینه بوده ام. در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده ثبتی، اطلاعات بروز خود را در وب سایت ثبتی نو با شما بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارم.

4 نظر

  1. دانیال کادری

    سلام جهت برند جهت بدلیجات هم ممکنه بتونم برند ثبت کنم لطفا راهنماییم کنید ۰۹۹۰۴۶۹۳۶۹۰ شمارمه

  2. امین بلوکی

    با سلامی دوباره.
    ببخشید من قبلا از شما سوالی پرسیدم در مورد الزامی بودن ارائه مجوز در خصوص کالاهای طبقه ۱۴ . میخاستم بپرسم آیا امکانش هست که منظور از این مجوز همون “پروانه الکترونیکی کسب” که از طریق سایت”اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی” اخذ میشه و چیزی شبیه به اینماده و کنار اون قرار میگیره باشه؟
    ممنونم از شما.

  3. امین بلوکی

    سلام.
    من کارم فروش اینترنتی زیورآلاته و فروشگاه اینترنتی و اینماد هم دارم.از یکی از همکاراتون (تو یه شرکت دیگه) سوال کردم گفتن این قانون جدیدا اومده که برای ثبت برند ارائه مجوز در خصوص کالاهای طبقه ۱۴ الزامیست.یعنی باید حتما علاوه بر اینماد،جواز کسب هم داشته باشم.این مطلب درسته؟و آیا من که دارای کسب و کار اینترنتی خانگی هستم و هیچ مغازه و یا فروشگاه فیزیکی ندارم اصلا میتونم جواز کسب بگیرم یا خیر؟لطفا در مورد سوال اول در صورت امکان از کارشناسان تحقیق بفرمایید شاید واقعا قانون جدیدی در این مورد صادر شده.
    با تشکر از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button