ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow تاسیس شرکتها blog تغییر مدیر عامل
تغییر مدیر عامل

تغییر مدیر عامل

نحوه تغییر مدیر عامل در شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود چگونه است؟ نمونه صورتجلسه تغییر مدیر عامل در شرکت سهامی خاص و تعاونی را با یک تماس از کارشناسان ما بخواهید

مدت زمان: 14 روز

مدارک: طبق چک لیست

هزینه: 900 هزار تومان

مجوز: بستگی به نوع شرکت دارد

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 12 مرداد 1401

پس از این که شرکت راه اندازی می شود شما ممکن است به دلایل مختلفی به تغییر مدیر عامل احتیاج پیدا کنید. این کار را باید با اطلاعات کافی انجام دهید تا مشکلی در فعالیت های شرکت ایجاد نشود.

در این صفحه به بررسی شرایط تغییر مدیر عامل می پردازیم. در صورتی که در این زمینه به مشاوره احتیاج دارید می توانید با کارشناسان ما در ثبتینو تماس بگیرید. خوب است بدانید که ما انجام کلیه امور ثبتی را در اسرع وقت و به صورت کاملا قانونی انجام می دهیم.

تغییر مدیر عامل

نقش مهم هیات مدیره

شما برای تشکیل شرکت سرمایه ای به میان می آورید، شرکاء انتخاب می شوند. و همه مراحل لازم انجام می شود تا شرکت به ثبت برسد. از مهم ترین کارهایی که برای ادامه فعالیت در انواع شرکت های تجاری و غیر تجاری نیاز است این است که هیات مدیره تشکیل گردد و اعضای آن مشخص شوند.

هیات مدیره شرکت را اداره می کند و در تصمیمات مهم شرکت نقش اساسی دارد. هیات مدیره دعوت به مجامع مهم را صورت می دهد. تغییر مدیر عامل یکی از اموری است که توسط هیات مدیره انجام می شود. مدیر عامل می تواند از میان اعضای هیات مدیره، سهامداران و یا به عنوان فردی خارج از سهامداران و شرکا انتخاب گردد.

تغییر مدیر عامل شرکت چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفتیم اعضای هیات مدیره شرکت، دارای اعتبارات و وظایفی هستند و می توانند مدیر عامل را انتخاب کرده یا در صورت لزوم تغییر دهند. مدیر عامل برای این که بتواند فعالیت خود را شروع کند، باید از تمامی اعضای هیات مدیره تغییر حق امضاء داشته باشد.

شرایط خاص و ویژه ای ممکن است برای شرکت ها پیش بیاید که در این شرایط باید به تغییراتی بپردازند. از جمله این تغییرهای لازم می تواند تغییر مدیر عامل باشد. برای این کار ابتدا یک صورتجلسه تنظیم می گردد که اعضای هیات مدیره آن را تصویب می کنند. پس از آن، موضوع به عنوان آخرین ثبت تغییرات شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر می شود.

روزنامه حاوی تغییرات همراه با کپی کارت ملی تمامی اعضای شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارائه می شود. پس از ان مراحل اداری طی می شود و موضوع رسمیت پیدا می کند.

صورتجلسه تغییر مدیر عامل شرکت

هیات مدیره به تشکیل مجمع عمومی می پردازد و در این مجمع موضوع تغییر مدیر عامل ذکر شده، تصویب شده و تصمیم لازم در مورد آن گرفته می شود. در این مجمع، صورتجلسه مجمع عمومی تشکیل می شود.

برای تنظیم صورتجلسه تغییر مدیر عامل شرکت خود می توانید از مشاوره رایگان ثبتینو استفاده کنید تا بدون مشکل نمونه صورتجلسه تغییر مدیر عامل شرکت را در یافت کنید.

نحوه تغییر مدیر عامل شرکت با مسئولیت محدود

نکات مهم در روند تغییر مدیر عامل شرکت

صورتجلسات باید توسط تمامی افراد مسئول امضاء شود و نیز شخصی که قرار است به عنوان مدیر عامل جدید منصوب شود، باید این صورتجلسات را امضاء نماید.

در صورتی که قرار است که رئیس هیات مدیره، خودش به عنوان مدیر عامل انتخاب گردد، بر اساس قانون اصلاحی تجارت و ماده 124، باید مجمع عمومی عادی تشکیل شود. پس از تشکیل مجمع، این موضوع به صورت فوق العاده در ان مطرح می شود و حدود دو سوم از حاضرین در مجمع باید رای مثبتی به این موضوع بدهند تا قابل انجام باشد.

پس از تشکیل مجمع عمومی و تصمیم، حداکثر در طی 3 روز صورتجلسه باید توسط پست بارکد پستی بگیرد و سپس به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

اگر اکثر اعضای هیات مدیره حضور دارند، بر اساس مقررات و لایحه اصلاحی قانون تجارت لازم است که از همه افراد دعوت به عمل آید. هم چنین نمونه دعوت از هیات مدیره برای انجام تشریفات اداری، باید در صورتجلسه بیاید.

در ادامه مطلب برای شفاف تر شدن موضوع به نحوه تغییر مدیر عامل در شرکت سهامی خاص می پردازیم.

برای مشاوره تلفنی همین الآن تماس بگیرید 021-68251111

مدیر عامل در شرکت سهامی خاص چه ویژگی هایی دارد؟

هیات مدیره این شرکت ها، حداقل یک نفر را به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب می کنند. این شخص باید از میان اشخاص حقیقی انتخاب شود و اشخاص حقوقی را نمی توان انتخاب کرد.

آیا میدانستید؟

هیچ فردی نمی تواند به صورت هم زمان مدیر عامل دو یا چند شرکت باشد. بر اساس قانون هر شخص می تواند تنها مدیر عامل یک شرکت تجاری باشد.

چه اشخاصی را نمی توان به عنوان مدیر عامل شرکت سهامی خاص انتخاب کرد؟

ماده 111 لایحه اصلاحی قانون تجارت توضیحاتی در این مورد می دهد که چه اشخاصی را نمی توان به عنوان مدیر عامل شرکت سهامی خاص انتخاب کرد:

  • افراد مهجور واشخاصی که برایشان حکم ورشکستگی صادر شده است.
  • افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند و نیز افرادی که به بلوغ عقلی نرسیده اند، مهجور به حساب می آیند.
  • افرادی که به صورت کلی یا جزئی محکومیت قانونی داشته اند. دلایل این محکومیت می تواند کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت به اشکال مختلف، تصرف غیر قانونی، تدلیس و... باشد.

مدیر عامل را تغییر یا مدت تصدی اش را افزایش دهیم؟

در شرکت های سهامی خاص، مدت تصدی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل حداکثر 2 سال است. البته در صورتی که توافقی صورت بگیرد، این مدت را می توان برای کمتر از این هم در نظر گرفت.

پس از این که مدت تصدی مدیر عامل منقضی می شود می توان این مدت را از طریق صورتجلسه تمدید هیئت مدیره یا مدیر عامل کرد یا این که از مدیر عامل سلب اختیار نمود. این کار توسط مجمع عمومی انجام می گیرد. در این مجمع تصمیم های مهم بررسی می شود.

صورتجلسه تغییر مدیر عامل

مدیر عامل شرکت سهامی خاص چگونه تغییر می کند؟

هیات مدیره شرکت های سهامی در مورد انتخاب، تغییر یا عزل مدیر عامل تصمیم می گیرد. در این جا اعضای هیات مدیره برای اداره امور شرکت اختیار تام دارند، در حالی که ان ها اختیارات مدیر عامل را تعیین می کنند. مدیر عامل به جز اختیاراتی که برایش معین می شود حق اقدام دیگری ندارد. با توجه به اختیاراتی که هیات مدیره به مدیر عامل می دهد، او نماینده شرکت است و حق امضاء برای پیشبرد امور دارد.

ابتدا باید صورتجلسه مربوطه تنظیم شود. اعضای هیات مدیره باید صورتجلسه را امضاء کنند. پس از آن ادامه مراحل با ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت و انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی انجام می شود.

اختیارات و وظایف مدیر عامل چیست؟

چه شما بخواهید به عنوان مدیر عامل انتخاب شوید یا این که بخواهید مدیر عامل شرکت تان را انتخاب کنید یا تغییر دهید، این اطلاعات کمک می کند که اگاهانه تر تصمیم بگیرید.

از جمله مهم ترین اختیارات و وظایف مدیر عامل عبارت است از:

  • تلاش برای حفظ اموال، دارایی ها و مدارک و اسناد مربوط به شرکت.
  • مباشرت و یا نظارت در تنظیم درست و صحیح دفاتر قانونی مربوط به شرکت.
  • کنترل حساب ها و بررسی مداوم آن ها.
  • انجام امور مربوط به گردش عادی شرکت، اموری مانند تهیه لوازم و... .
  • تهیه و تنظیم ترازنامه و نیز حساب سود و زیان و تحویل دادن آن به هیات مدیره.
  • انجام اموری مانند استخدام کارمند، نظارت بر کار ان ها، تشویق و تنبیه ایشان در موارد لازم و در صورت لزوم اخراج کارمندان و جذب نیروی جدید.
  • نظارت بر هزینه های شرکت و مراقبت از اموال.
  • طرح و اقامه دعاوی مربوط به شرکت و نیز دفاع از شرکت به صورت شخصی یا توسط نماینده و وکیل.
  • پیگیری قراردادهای میان شرکت و دیگران، نظارت بر انجام صحیح این قراردادها و حفظ منافع شرکت در حین اجرا
  • اجرای تصمیمات و مصوبه های هیات مدیره و مجامع عمومی- نظارت بر رعایت قانون و نیز اجرای صحیح اساسنامه و آیین نامه ها – نظارت بر مصوبات هیات مدیره و مجامع عمومی.
  • شرکت در جلسات هیات مدیره بدون داشتن حق رای و دعوت از هیات مدیره برای تشکیل جلسه ( در مواقع خاص و با داشتن اجازه از طرف رئیس هیات مدیره).
  • اعتبار عملیاتی در مورد اشخاص ثالث.

سوالات پر تکرار

نحوه تغییر مدیر عامل شرکت تعاونی چگونه است؟

نحوه تغییر مدیر عامل شرکت همانند سایر تغییرات در شرکت می باشد. برای تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص و یا تعاونی باید از طریق صورتجلسه تغییرات که کلیه اعضای شرکت آن را تایید و امضا کرده اند این کار را انجام دهید.

شرایط تغییر مدیر عامل شرکت چگونه است؟

زمانی که تصمیم به تغییر مدیر عامل شرکت گرفته می شود می بایست شخص جایگزین مدیر عامل قبلی دارای صلاحیت های قانونی لازم برای معرفی و جایگزین مدیر قبلی باشد.

آیا تغییر مدیر عامل شرکت اجباری است؟

خیر اجباری نیست شما هم میتوانید برای تغییر دیر عامل اقدام کنید و یا در صورت توافق اقدام به تمدید مدیر عامل خود کنید.

5/5 - (1 نفر رای داده اند)

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
محمد گنجی
۲۱ تیر ۱۴۰۲

سلام من مدیر عامل یه شرکت حمل و نقل میخوام بشم و سهام هم نداره آیا میتونن خودشون جایگزین کنن بعد از دوسال

مریم انصاری
۲۲ تیر ۱۴۰۲

با سلام.
بله، مدیرعامل خارج از سهامداران رو میتوانند خود سهامدار ها جایگزین کنند.

امیر نجفی ثالث
۱۴ تیر ۱۴۰۲

با سلام / اگر بعد از دوسال مدیرعاملی شخصی تمام شده باشه بدون رضایت آن میتوان تمدید کنن مدیر عامل

مریم انصاری
۱۷ تیر ۱۴۰۲

با سلام.
برای تمدید هیات مدیره باید تمام اعضای هیات مدیره ذیل صورتجلسات رو امضا کنند.

امین
۰۲ خرداد ۱۴۰۲

سلام.آیا با صورتجلسه ی هیأت مدیره می‌توان مدیر عامل را عزل نمود و پس از مدتی مدیرعامل دیگری انتخاب نمود و در این مدت چه کسی وظایف مدیر عامل را انجام خواهد داد؟

مریم انصاری
۰۳ خرداد ۱۴۰۲

با سلام.
باید شرایط شرکتتونو بدونیم که آیا سهامدار هم هستن یا خیر.

بهرام
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

باسلام و احترام. آیا امکان انتخاب بازنشسته تامین اجتماعی بعنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل در شرکت سهامی خاص وجود دارد؟ و آیا برای ایشان از نظر مستمری مشکلی پیش نمی اید؟

مریم انصاری
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

با سلام.
اگر بازنشسته دولت نباشند مشکلی نیست.

سید علی امام
۱۳ اسفند ۱۴۰۱

سلام و وقت بخیر اگه بخواهیم مدیرعامل را خارج از اعضای هیئت مدیره و سهامداران انتخاب کنیم باید در مجمع عمومی عادی این اتفاق بیافتد یا هیئت مدیره؟

مریم انصاری
۱۴ اسفند ۱۴۰۱

با سلام.
لطفا با موسسه تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنماییتون کنند.

سید محمد مهدی فروردین
۰۴ اسفند ۱۴۰۱

اینجانب سهامدار یک شرکت سهامی خاص هستم با پنج سهامدار که بیشترین سهام را من دارم . دوره هییت مدیره و‌مدیر هامل بپایان رسیده و من در خارج از کشور هستم سوال من اینه که هییت مدیره برای جلسه اگهی زدند ایا حضور من برای احتساب رای ام الزامی است یا میتوانم وکیل قانونیم را بفرستم و رای بدهد ؟ یا میتوانم بصورت انلاین در جلسه حضور پیدا کنم و رای بدهم تا رای ام بحساب اید ؟

سید محمد مهدی فروردین
۰۴ اسفند ۱۴۰۱

اینجانب سهامدار یک شرکت سهامی خاص هستم با پنج سهامدار که بیشترین سهام را من دارم . دوره هییت مدیره و‌مدیر هامل بپایان رسیده و من در خارج از کشور هستم سوال من اینه که هییت مدیره برای جلسه اگهی زدند ایا حضور من برای احتساب رای ام الزامی است یا میتوانم وکیل قانونیم را بفرستم و رای بدهد ؟ یا میتوانم بصورت انلاین در جلسه حضور پیدا کنم و رای بدهم تا رای ام بحساب اید ؟

مریم انصاری
۰۶ اسفند ۱۴۰۱

با سلام.
اگر میخواهید تغییرات مدیرعاملی انجام دهید یا باید خودتون تشریف داشته باشید یا باید کسی که از طرف شما امضا میکند وکالتنامه قانونی داشته باشد.
یک راه حل دیگه ای هم دارد که تماس بگیرید با شرکت مشاوران ما راهنماییتون میکنند.

محمد موسوی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱

سلام
مدیرعامل پس از تایید شدن هیات تصفیه شرکت تعاونی مسکن وطی شدن مراحل قانونی وبرکناری ایشان تا چه زمانی میتواند به فعالیت و نامه نگاری های شرکت با مهروامضا خودش فعالیت داشته باشد

مریم انصاری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
بعد از تایید شدن هیات تصفیه قادر به انجام فعالیت نمی باشند.

علی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱

با سلام ، مدت 2 ساله ی مدیر عاملی من به پایان رسیده و رئیس هیئت مدیره خارج از ایران هستند و امکان تمدید فعلا وجود ندارد . میخواستم بدونم آیا اعتبار امضاء من در بانک جهت صدور چک به قوت خود باقی است ؟

مریم انصاری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
خیر، اگر مدت تصدی تمام شده باشد حق امضا ها مدتش تمام شده و باید برای تمدید اقدام کنید.

مهردادبدیعی
۰۸ بهمن ۱۴۰۱

باسلام وخسته نباشید،شرکتی سهامی خاص عضوسهامدارهاشده ام به تازگی باحکم دادگاه که سال ۸۳تاحالا به طول انجامیده سال۸۳حکم قطعی بوده و سال ۱۴۰۱برج۶تونستیم حکم اجراکنیم وانتقال سهام انجام بدیم دونفر از اعضای هئیت مدیره با انتقال سهامشون ازطریق حکم دادگاه به بنده الان هیچ سهمی ندارند ویکی ازاین ها مدیرعامل شرکت هم هست ‌که اخرین صورتجلسه تعیین اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل مربوط به سال ۸۳ که درثبت شرکتها موجود،از خدمت شما سوال داشتم چون جزو اعضای هئیت مدیره بوده و ما الان سهامش گرفتیم هنوزم به عنوان مدیر عامل هست یا باید برا عزلش اقدام کنیم؟باتوجه به ماده۱۲۶تجارت،رئیس هئیت مدیره هم الان ۲سهام بیشترنداره ایامیتونه هنوز رئیس هئیت مدیره باشه؟۱۳سهام داشت ۱۱تاش گرفتیم ازش به موجب حکم دادگاه

مریم انصاری
۰۹ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
برای عزل مدیرعامل باید اقدام کنید و کسانی که داخل شرکت سهام ندارند رو از شرکت خارج کنید و فقط کسانی که سهامدار هستند داخل شرکت باقی می مانند. و صورتجلسه جدید مبنی بر تعیین اعضای جدید باید تنظیم شود.
اگر سوالی بود تماس بگیرید در خدمتتون هستیم.

ابوالفضل میرزایی
۲۶ دی ۱۴۰۱

با سلام یه سوال داشتم مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت عوض شده و روزنامه رسمی و اگهی تغییراتش هم اومده اما الان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره قبلی نیستن تا نامه بزنیم به بانک و امضا مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره جدید رو جایگزین امضای قبلی بکنیم باید چیکار کرد

مریم انصاری
۲۸ دی ۱۴۰۱

با سلام.
یک صورتجلسه برای امضا براتون تنظیم میکنیم تا مشکلتون حل شود. برای مشاوره و تنظیم قرارداد لطفا با شماره موسسه تماس بگیرید.

محسن
۰۹ دی ۱۴۰۱

سلام
من تو یک مناقصه شرکت کردم و برنده شدم الان کارفرما اعلام کرده چون گواهی صلاحیت پیمانکار به نام مدیر عامل فعلی نیست نمیتونیم با شما قرارداد ببندیم
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
اگر درست میگن لطفا بند و تبصره قانونی رو به من بگید
سپاس

مریم انصاری
۲۴ دی ۱۴۰۱

با سلام
اطلاعاتی بابت این موضوع نداریم.

محمدحسین زیبانچی
۲۲ آذر ۱۴۰۱

سلام بنده تغییرات در سامانه ثبت شرکتها ثبت کرده ام تایید نهایی هم شده و در وضعیت صدور آگهی هست پیش نویس آگهی هم در سامانه چاپ شده است . من در این مرحله میخوام تغییرات را لغو و یا ویرایش کنم لطفا راهنمایی فرمایید . متشکرم

sabtino
۳۰ آذر ۱۴۰۱

سلام شکا در این مرحله امکان لغو تغییرات رو فقط با حکم دادگاه دارید

احسان
۲۱ آبان ۱۴۰۱

با سلام
در یک شرکت سهامی خاص مدیرعامل عوض شده آیا باید صلاحیت پیمانکاری هم عوض کنیم؟

رضا رنجبر
۲۸ مهر ۱۴۰۱

با سلام
مدیر عامل شرکت سهامی خاص بموجب صورت جلسه هیئت مدیره از شرکت خارج شده و قرار بر این شد که مدیر عامل جدیدی به این سمت انتخاب بشه؛ می خواستم بدونم تاریخ خروج مدیر عامل سابق، تاریخ صورتجلسه هیئت مدیره هست یا تاریخ ثبت تغییرات در روزنامه رسمی؟ یعنی تا ثبت انتخاب مدیر عامل جدید در روزنامه رسمی، مدیر عامل سابق از حقوق و مزایای سمت مدیریت عاملی بطور کامل برخوردار هست یا خیر؟

مریم انصاری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
وقتی صورتجلسه ای رو امضا میکنید،از زمان تاریخ اون صورتجلسه تغییرات اعمال میشود.

م ا
۰۹ مرداد ۱۴۰۱

سلام
من مدیر عامل و عضو هیات مدیره یک شرکت سهامی خاص هستم. حکم مدیر عامل من تا یک سال آینده هست. آیا صورت جلسه هیات مدیره با موضوع تغییر مدیر عامل که به امضای ۴نفر از پنج نفر عضو هیات مدیرها رسیده قابل ثبت است؟ آیا این کار قانونی است؟

مریم انصاری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
برای تغییرات حتما باید کل سهامداران حضور داشته باشند اگر یکی از سهامداران نباشد باید آگهی دعوت بزنید و بعد تغییرات را انجام دهید.

م ا
۰۶ مرداد ۱۴۰۱

سلام
برای تغییر مدیر عامل در هیبت مدیره ی پنج نفره چند رای مثبت لازم هست؟ آیا با نظر مثبت سه نفر این تغییر و صورت جلسه قابل ثبت است؟

مریم انصاری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

با سلام
باید سه سهامداری که مجموع سهامشان بالای 51 درصد باشد حضور داشته باشند برای تغییرات تا با آگهی دعوت تغییرات انجام شود.

الهه رمضانی
۰۳ مرداد ۱۴۰۱

در شرکت سهامی خاص، برای خروج مدیرعامل کدام صورتجلسه باید تنظیم گردد؟
و اینکه برای ورود مدیرعامل جدید، صورتجلسه هیات مدیره در خصوص تعیین سمت و دارندگان امضاء مجاز باید تنظیم بشه.درسته؟

مریم انصاری
۰۱ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
برای تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه لطفا با موسسه تماس بگیرید تا در اسرع وقت کمکتون کنیم.

سمیرامیس باوند
۰۸ تیر ۱۴۰۱

با تشکر از شما با توجه به اینکه تعداد افراد در سهامی خاص باید ۵ نفر باشد در هنگام خروج یکی از افراد بازرط یا هیات مدیره باید یکی جایگزین شود ؟
چقدر زمان برای این امر لازم است و فرصت داریم؟

sabtino
۱۳ تیر ۱۴۰۱

سلام و درود
بله حتما باید در هنگام خروج یکی از اعضا، شخص جدیدی وارد شرکت شود، حدود 14 روز رمان میبره

مهدیز
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

با سلام
امضا مدیرعامل از چه تاریخی نافذ و معتبر می باشد؟
1 تاریخ صورت جلسه هیئت مدیره
2 تاریخ نامه اداره ثبت
3 تاریخ آگهی روزنامه رسمی

sabtino
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام روز بخیر
به صورت قانونی از زمان تاریخ نامه اداره ثبت ولی برخی ادارات مثل بانکها از زمان صدور روزنامه رسمی معتبر میدونن

منصوری
۲۱ فروردین ۱۴۰۱

سلام
مدیر عامل جدید که سرکار اومده باید چگونه تغییر و تحول انجام بده ؟متن صورتجلسه چجور باید تنظیم بشه

sabtino
۲۲ فروردین ۱۴۰۱

سلام و درود
برای تغییر مدیر عامل باید صوتجلسه آماده بشه تمام اعضا امضا کنن بعد ثبت سامانه بشه و اصل اوراق ارسال بشه اداره که بعد 14 روز آگهی میشه و روزنامش رو می تونید پرداخت کنید.

مهدی نقدی
۱۹ اسفند ۱۴۰۰

باسلام اگه مدت تصدی مدیرعامل بیش از دو سال گذشته باشد آیا مدیرعاملی وی بعد از این مدت بدون صورتجلسه هیات مدیره وجاهت قانونی دارد

sabtino
۲۸ اسفند ۱۴۰۰

سلام در صورتی که تمدید نکرده باشید برای امور اداری و قانونی مثلا امور بانکی به مشکل می خورید

احمد عارف
۱۳ اسفند ۱۴۰۰

سلام آیا مدیر عامل یک شرکت خصوصی که قرار داد کاری ندارد ولی طبق صورتجلسه با امضاء تمام اعضاء هیت مدیره وروزنامه رسمی برای دوسال انتخاب شده وبعد از گذشت یکسال با آن قطع همکاری نمایند آیا می‌تواند حق وحقوق این یکسال باقیمانده را مطالبه کند

مریم انصاری
۰۲ بهمن ۱۴۰۱

با سلام.
خیر.

سید مسعود
۰۳ اسفند ۱۴۰۰

سلام آیا بعد تسویه مالیاتی و خروج مدیر عامل از شرکت میتواند مشکلی برای آن ایجاد شود

sabtino
۰۴ اسفند ۱۴۰۰

سلام و درود
در صورتی که در زمان داشتن سمت اوراقی را امضاء کرده باشد مانند برگه چکی که برگشت بخورد، بله

احمد عارف
۰۲ اسفند ۱۴۰۰

سلام آیا صورتجلسه وروزنامه رسمی که مدیر عامل را انتخاب کرده‌اند وتمام اعضاء هیت مدیره امضا کرده‌ اند ومدیر عامل را برای مدت ۲سال انتخاب کرده‌ اند قانونی هست وآیا رئیس هیت مدیره بتنهایی می‌تواند مدیر عامل را برکنار کند اگر این کارشود آیا قابل پیگیری است

sabtino
۰۳ اسفند ۱۴۰۰

سلام بستگی به حدود اختیارات رئیس هیئت مدیره که در اساسنامه شرکت شما نوشته شده داره، اما به احتمال خیلی زیاد نیاز به صورتجلسه تغییر مدیر عامل هست به نحوی که تمام اهضا امضا کنن و آگهی اداره ثبت بشه و روزنامه رسمی هم پرداخت بشه.

احمد عارف
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

باسلام بنده درشرکت خصوصی مدیر عامل می‌باشم بصورت نیروی قراردادی که قراردادی کاریم تاپایان سال ۱۴۰۰ است ولی هیت مدیره من را تا پایان سال ۱۴۰۱ انتخاب کرده‌ آیا در پایان قراداد کاریم درامسال می‌تواند بنده را بدلیل پایان قرارداد اخراج کنند وآیا رئیس هیت مدیره بتنهایی می‌تواند بنده را اخراج کند

sabtino
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

سلام و درود
برای خروج شما از سمت دیر عاملی باید تمام اعضای هیئت مدیره دستور جلسه صادر کنن صورتجلسه تنظیم کنن و مدیر عامل جدید معرفی و شما رو خارج کنند. در غیر اینصورت خیر

خسروی
۰۸ آذر ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر آیا شرکتی که سهامی خاص باشد می تواند بدون مدیر عامل اداره شود و مدیر عامل تعیین نکند؟ در صورتی که این کار را انجام ندهد مشمول جریمه ای هم می شود ؟

sabtino
۰۸ آذر ۱۴۰۰

سلام و درود
شرکت سهامی خاص باید هر 2 سال مدیرعامل تمدید یا تغییر کند اگر این کار رو انجام ندین برای قراردادهای کاری یا کار با ادارات دولتی به مشکل می خورید چون آگهی ثبتی شرکت رو بررسی می کنن و اگر ببینن تمدید نشده همکاری نمی کنن.

عباس ابراهیمی خواه
۰۳ آذر ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر
اگر شخصی از زمان ثبت شرکت (از 10 سال پیش) تاکنون مدیر عامل بوده یعنی از همان ابتدا که بعنوان مدیر عامل انتخاب شد تاکنون اقدام به تمدید مدت زمان مدیریت عاملی خود ننموده است آیا هنوز مدیر عامل به حساب می آید یا خیر؟ و اگر جواب مثبت است جهت خارج شدن از پست مدیریت عاملی آیا نیاز به حضور فیزیکی تمامی اعضاء هیئت مدیره (در دفتر ثبت شرکت) می باشد یا خیر؟

sabtino
۰۶ آذر ۱۴۰۰

سلام و درود
در صورتی که شرکت مورد نظر سهامی خاص هستش بله شما کماکان مدیرعامل هستید، برای تغییر یا تمدید باید همه اعضا صورتجلسه تغییرات رو امضاء کنن نیازی به حضور در اداره یا جای دیگه نیست

pouria
۲۶ آبان ۱۴۰۰

سلام مدیر عامل شرکت سهامی خاص مرحوم شده و به علت اختلاف میان وراث ایشان، سمت مدیر عامل و حق امضا هنوز به کسی منتقل نشده و کار شرکت 8 ماه هست که خوابیده.اعضای هیئت مدیره که یکی از ان ها از وراث مدیر عامل مرحوم نیز می باشد،آیا می توانند به صورت قانونی وراث مدیر عامل مرحوم رو نسبت به تعیین تکلیف شرکت وادار کنند؟و یا حداقل اعضای هیئت مدیره خودشان حق امضا و مدیر عامل جدید رو تعیین کنند؟سپاس گزارم

sabtino
۲۶ آبان ۱۴۰۰

سلام و درود
شما باید در دو نوبت آگهی دعوت بزنید در صورتی که اعضا به صورت کامل حضور پیدا نکنن با گواهی انحصار وراثت و امضا بقیه اعضا تغییرات شرکت رو بزنید

علی
۱۷ آبان ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر
طبق آخرین تغییرت موسسه ما از مدت زمان هیات مدیره و مدیر عامل ۲ ساله بوده که سال ۹۸ مدتش منقضی شده و کماکان همینطور مونده
یه صورتجلسه هیات مدیره تشکیل داده میخواد تمام اختیارات مدیرعامل ازش بگیرن بدن به رئیس هیات مدیره تا ایشون بعنوان نماینده موسسه در محاکم عمومی یا نماینده موسسه اختیارات لازم داشته باشه آیا میشه اختیارات مدیر عامل به یکی از اعضای هیات مدیره داد یا خیر ؟ ماده ۱۶ اساسنامه که اشاره به اختیارات مدیرعامل داره تو صورتجلسه هیات مدیره دادن به رئیس هیات مدیره شرکت و میخوان ثبتش کنن ایا شدنی هست یا خیر ظاهرا چیز معمولی نیست ولی آیا منع قانونی هم داره ؟

sabtino
۱۸ آبان ۱۴۰۰

سلام و درود
شما باید در اولین فرصت اقدام به تمدید مدیر عامل یا تعویض و معرفی شخص جدید کنید بعد به صورت قانونی این اختیارات رو در اختیار بگیرن.

محسن تقی زاده
۰۸ آبان ۱۴۰۰

با سلام
شرکت سهامی خاصی که سه نفر اعضای هیئت مدیره دارد و مدیرعامل آن یکی از این اعضاست، حال مدیرعامل شرکت مرحوم شده است، جایگزینی مدیرعامل باتوجه به اینکه وی هم مدیرعامل و هم یکی از اعضای هیئت مدیره سه نفره بوده، چگونه است؟

sabtino
۰۹ آبان ۱۴۰۰

سلام و درود
طبق قانون شرکت باید سه نفر سهامدار داشته باشه، پس شما باید یک شخص را وارد سهامدارها بکنید بعد طبق تصمیمی که دارید تعیین سمت و سهام رو انجام بدین. چون یک مقدار تخصصی هست بهتره این کار رو به متخصص بسپارید چون شخص مرحوم شدن باید بدونید که باید به چه شکلی فرآیند رو پیش ببرید.

محسن احمدوند
۰۴ مهر ۱۴۰۰

سلام و وقت بخیر. صورتجلسه موسسین شرکت در تاریخ 30 مهر منقصی میشود. برای تمدید و انتخاب دوباره اعضای هیات مدیره چند روز قبل از منقضی شدن باید اقدام کرد؟ با تشکر

sabtino
۰۶ مهر ۱۴۰۰

سلام و درود
از الان میتونید اقدام کنید برای تمدید هیئت مدیره

نگار
۰۷ شهریور ۱۴۰۰

برای تغییر مدیرعامل یک شرکت سهامی تنهایک صورتجلسه مجمع عمومی کافیست که شخص جدید را معرفی کنیم ؟یعنی با یک صورتجلسه میشود مدیرعامل قبلی را به جدید تبدیل کرد؟

sabtino
۰۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام و درود
خیر نیاز هست که حداقل دو صوتجلسه تنظیم شود یکی برای خروج و دومی برای ورود و تعیین سمت

فرهاد ظاهری
۲۰ مرداد ۱۴۰۰

نحوه تمدید مدت تصدی مدیر عامل شرکت تعاونی

sabtino
۲۰ مرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
لطفا سوالتون رو واضح تر بفرمایید چون مشخص نیست

دانیال اقوامی
۱۲ مرداد ۱۴۰۰

بعد از اینکه با استعفای مدیرعامل در هیئت‌ مدیره موافقت گردید ظرف چه مدت زمان می بایست مدیر عامل جدید انتخاب گردد؟

sabtino
۱۳ مرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
هم زمان با خروج مدیر عامل قدیم باید مدیر عامل جدید انتخاب و انتصاب گردد.

محمد رضا
۰۷ مرداد ۱۴۰۰

چنانچه دو نفر از اعضای هیات مدیره از سه عضو هیات مدیره درخواست تغییر مدیرعامل داشته باشند و نفر سوم هیات مدیره مخالفت نماید ، چگونه باید صورتجلسه تنظیم شود ؟

sabtino
۰۹ مرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
شما باید آگهی دعوت بزنید در صورتی که دو نفر بیان در جلسه و موافقت کنن و نفر سوم نیاد اون موقع می تونید صورتجلسه تغییر مدیر عامل رو ثبت کنید.

عبدالعزیز فتاحی
۱۳ خرداد ۱۴۰۰

با سلام
آیا مدیر عامل یک شرکت پیمانکاری دارای 2 گرید آب و راه که 47% سهام شرکت را نیز دارند و گرید راه با سابقه ایشون اخذ شده،به تنهایی و بدون موافقت مابقی سهامداران میتوانند شرکت را منحل کنند؟
و اگر پاسخ خیر می باشد،در مورد ایشون که تمایلی به ادامه شرکت ندارند،چه کار باید کرد؟ و کسی که جایگزین ایشون میشوند باید چه سوابق و مدارکی داشته باشند و چطور سهام به فرد جدید منتقل میشود؟

sabtino
۱۳ خرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
خیر هیچ یک از اعضا با هر مقدار سهام این امکان رو ندارن. برای جایگزینی باید فردی رو که شرایط کافی برای شرکت فعلی شما رو داره جایگزین کنید. برای پاسخ دقیق تر بهتره با همکاران ما تماس بگیرید که سوالات لازم در خصوص شرایط شما رو بپرسن و کامل راهنماییتون کنن

سارا امینی
۱۱ خرداد ۱۴۰۰

آیا می توان قبل از اتمام دوره تصدی مدیرعامل را تغییر داد؟

sabtino
۱۱ خرداد ۱۴۰۰

سلام و درود
بله شما هر زمانی که نیاز داشته باشید امکان تغییر مدیرعامل شرکت رو دارید. در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

آتوسا شاهکویی نژاد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر، اگر مدیر عامل شرکت بخواد سهامشو واگذار کنه و از شرکت بره چه نوع صورت جلسه ای باید تنظیم شود؟

sabtino
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام و درود
نوع شرکت رو ذکر نکردید

رضا حسینی
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

درصورت که مدت دوره تصدی هیئت مدیره تمام شده است امکان تغییر مدیرعامل وجود دارد

sabtino
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

سلام و درود
بله هم امکان تغییر مدیر عامل و هیئت مدیره هست هم تمدید آن

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button