ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow رتبه بندی شرکتها blog تمدید رتبه شرکت
تمدید رتبه شرکت

تمدید رتبه شرکت

تمدید رتبه شرکت ها در کمترین زمان با مشاوره ویژه رایگان و ارسال کارشناس به محل شما برای مشاوره حضوری و گرفتن مدارک شما جهت تمدید رتبه شرکت شما

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1402

تمدید رتبه شرکت چگونه است؟ طبق آنچه در قانون ذکر شده است، شرکت پیمانکاری بعد از مدتی با توجه به شرایطی که دارند، می توانند برای ارتقاء رتبه اقدام کنند، در صورتی که این شرکت ها شرایط ارتقاء رتبه را ندارند، باید قبل از اتمام اعتبار برای تمدید رتبه شرکت خود اقدام کنند. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

شرایط و هزینه تمدید رتبه شرکت

تمدید رتبه شرکت

در همین ابتدا لازم می دانیم که اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم. برای تمدید رتبه شرکت خود شما معمولا دو حالت را پیش روی خود دارید که در ادامه هر یک از آن ها را شرح می دهیم.

در ابتدا شما ممکن است که فعالیتی مشابه با آنچه در رتبه بندی شرکت شما ذکر شده است داشته باشید، در این حالت شما به سادگی با همان نفرات قبلی و بدون نیاز به تغییری خاص می توانید برای تمدید رتبه شرکت خود اقدام کنید.

در حالت دوم فعالیت شما با آنچه در رتبه بندی ذکر شده است، متفاوت بوده در این حالت برای تمدید رتبه نیاز دارید که نفرات جدیدی را معرفی کنید و نیاز به تغییراتی خواهید داشت.

مدارک لازم برای تمدید رتبه شرکت

انجام کارهای اداری به یک سری مدارک نیاز دارد.  اطلاع از این مدارک به شما کمک می کند که روند کار را با سرعت بیشتری پیگیری کنید و به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای تمدید رتبه شرکت را ارائه داده ایم.

مدرک تحصیلی در این مورد اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل اهمیت بالایی دارد که حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت خود داشته باشند و حداقل مدرک تحصیلی مورد تائید هم کارشناسی است.

  • اگر هر یک از اعضای هیئت مدیرها مذکر هستند، باید برگه پایان خدمت خود را هم ارائه دهند.
  • ارائه مدارک سوابق بیمه ای هم الزامی است.
  • طبیعتاً شما باید مدارک ثبتی خود را هم ارائه دهید. مدارک ثبتی شرکت مانند اساسنامه، روزنامه ، اظهارنامه و... هستند.
  • سند مالکیت دفتر مرکزی یا در صورت اجاره ای بودن دفتر، اجاره نامه رسمی از دیگر مدارکی است که باید ارائه دهید.
  • مدارک شناسایی و هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه را فراموش نکنید.
  • مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره را هم باید ارائه دهید.
  • سوابق بیمه ای کارکنان خود را هم باید ارائه دهید.
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی را فراموش نکنید.
  • گزارشی از حسابرسی های شرکت هم ارائه دهید.
  • تائیدیه های مالی شرکت را هم ارائه دهید.
  • ارائه تمام قراردادهای ۱۵ ساله شرکت هم الزامی است.
  • در صورتی که تعهدی قانونی دارید، ارائه آن را هم فراموش نکنید.

برای تمدید رتبه شرکت خود باید مدارک فوق را داشته باشید و بعد برای این کار اقدام کنید، در این صورت زمان کمتری را برای پیگیری روند اداری طی خواهید کرد و این موضوع برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد و باید به آن دقت داشت.

اعتبار رتبه شرکت چقدر است

اعتبار رتبه شرکت

یکی از مهم ترین سوال های که در رابطه با تمدید رتبه شرکت پیش می آید، مدت زمان اعتبار آن است، یعنی شما هر چند مدت نیاز به تمدید رتبه شرکت خود دارید؟ در ادامه این موضوع را هم به طور کامل بررسی خواهیم کرد و پیشنهاد می دهیم که همچنان با ما همراه باشید.

رتبه هر شرکت اعتباری دو ساله دارد و بعد از آن می توانید رتبه شرکت خود را تمدید کنید، یا برای اقدام رتبه اقدام نمائید. اما به این موضوع دقت داشته باشید که برای تمدید رتبه شرکت خود باید شرایط خاصی داشته باشید که در ادامه این شرایط را بیان خواهیم کرد و پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و همچنان با ما همراه باشید.

  • نوع شرکت شما نباید تغییر کرده باشد. نوع شرکت خود را در همان ابتدای مراحل باید مشخص کنید. در ایران به طور کلی 7 نوع شرکت داریم که شما متناسب با اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته بعد از شروع فعالیت با توجه به مواردی خاص می توانید نوع شرکت خود را تغییر دهید، اما برای تمدید رتبه شرکت خود نباید نوع شرکت شما تغییر کرده باشد.
  • شرکت شما نباید راکد باشد. راکد بودن شرکت به این معنی است که پروژه ای جدید نداشته و به طبع آن کار خاصی هم انجام نداده باشید. البته در بعضی از موارد شاهد این هستیم که شرکتی خاص پروژه های نیمه تمام دارد. به طور کلی باید بگوییم که شرکت شما در دو سال اخیر باید حداقل یک پروژه تکمیل شده یا نیمه تمام داشته باشید.
  • برای تمدید رتبه شرکت باید به اعضای امتیاز آور شرکت هم دقت داشته باشید و 50% از آن ها در طول این دو سال تغییر نکرده باشند. تجربه کاری در این موضوع اهمیت بالایی دارد.

اگر شرایط فوق را دارید، بعد از اتمام اعتبار رتبه شرکت شما می توانید برای تمدید آن اقدام کنید، البته تصور نکنید که این کار به سادگی انجام می شود. به شما پیشنهاد می دهیم که در این رابطه با یک کارشناس متخصص مشورت کنید تا اطلاعاتی دقیق داشته باشید و البته اگر برای شما مقدور است هم این کار را به یک کارشناس متخصص بسپارید، تا از روند کار مطمئن باشید.

مراحل تمدید رتبه شرکت

احتمالا شما هم مانند بسیاری از آن هایی که کارهای اداری دارند، به دنبال اطلاعاتی در رابطه با مراحل آن هستید. اطلاع از مراحل به شما کمک می کند که زمان حدودی از انجام این کار را در اختیار داشته باشید و به همین دلیل بهتر می توانید کارهای خود را برنامه ریزی کنید.

اما به طور کلی باید بگوییم که مراحل تمدید رتبه یک شرکت هم دقیقا مانند همان مراحلی است که برای اخذ رتبه پشت سر گذاشته اید، اما نمی توانیم زمان دقیقی را برای آن در نظر بگیریم، زیرا این زمان می تواند برای هر کسی متفاوت با دیگری باشد.

به این موضوع هم دقت داشته باشید که اگر شرایط تمدید رتبه شرکت را به طور کامل دارید و مدارک لازم برای آن را هم جمع آوری کرده اید، مدت زمان کمی را برای تمدید رتبه پشت سر خواهید گذاشت. البته باز هم به این موضوع اشاره می کنیم که حتی اگر قصد دارید به طور شخصی مراحل تمدید رتبه را پیگیری کنید، از مشاوره های یک کارشناس غافل نشوید.

عوامل تاثیرگذار در رتبه شرکت

عوامل تاثیرگذار در رتبه شرکت

احتمالا این سوال برای شما هم وجود دارد که برای رتبه شرکت چه عواملی موثر هستند، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم و پیشنهاد می دهیم که همچنان ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

  • توانایی اجرایی شرکت

در طول مدت اعتبار شرکت خود چه کارهایی را انجام داده اید؟ چه پروژه هایی را قبول کرده و تکمیل کرده اید؟ همه این موارد از آن عوامل مهمی هستند که بر روی تمدید رتبه شرکت تاثیر می گذارند و به همین دلیل به شما هم پیشنهاد می دهیم که به این موضوع دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که توان اجرایی اهمیت بالایی در تمدید رتبه شرکت و همچنین ارتقاء رتبه برای شما خواهد داشت.

  • میزان سرمایه مالی شرکت

سرمایه مالی شرکت هم از آن مواردی است که اهمیت بالایی دارد. شما در هنگام ثبت شرکت سرمایه ای خاص را برای خود مشخص می کنید که این سرمایه در مدت فعالیت شما می تواند افزایش پیدا کند یا از مقدار آن کاسته شود.

دقت داشته باشید که اگر در مدت زمان اعتبار رتبه شرکت، سرمایه شما کاهش داشته باشد، شما نمی توانید برای تمدید رتبه خود اقدام کنید و این موضوع هم اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل یا سرمایه خود را افزایش دهید، یا آن را به طور ثابت نگه دارید، تا بتوانید برای تمدید رتبه اقدام کنید.

  • مدیران شرکت و اعضای امتیاز آور

یکی از مهم ترین عامل ها در تمدید رتبه شرکت شما اعضای امتیاز آور هستند که در مطالب بالا در رابطه با این اعضا اطلاعات دقیقی را بیان کرده ایم، پس به این موضوع هم دقت کافی داشته باشید.

  • پروژه های مهم

هر شرکتی متناسب با فعالیتی که دارد، با یک سری از پروژه ها رو به رو می شود که تعدادی از آن ها شاخص و ویژه هستند، هر چه تعداد این پروژه های شاخص و ویژه بیشتر باشد، کار شما برای تمدید رتبه شرکت هم ساده تر خواهد بود، پس این موضوع هم فراموش نکنید.

در نهایت باید به این موضوع دقت داشته باشید که رتبه شرکت امتیازها و مزیت های بسیاری را برای شما دارد. به همین دلیل به دنبال راهی باشید که رتبه شرکت خود را افزایش دهید، اما اگر شرایط افزایش رتبه را ندارید، تمدید رتبه را فراموش نکنید.

لطفا به ما رای بدید

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
Call Now Button