ثبت برند کیف و کفش

ثبت برند کیف و کفش موضوعی است که در ما برای آن محتوایی جهت پاسخ به سوال های شما در رابطه با ثبت برند کیف و کفش می باشد.

در این بخش سعی کرده ایم به شرایط، مدارک لازم، اصول مهم و فواید ثبت برند کیف و کفش و همینطور مدت زمان دوره حمایت برندهایی که به ثبت می رسند بپردازیم.

ثبت برند کیف و کفش

شرایط ثبت برند کیف و کفش

برند تجاری می تواند شامل حرف، کلمه و یا تصویری گرافیکی باشد. در بعضی از کشورها از شعار نیز برای ثبت برند استفاده می نمایند. اما باز هم برخی برندها که سبب سردرگمی مشتری می شوند ثبت نخواهند شد.

به این دلیل که این کار سبب منحرف شدن ذهن مصرف کننده ها می شود. همینطور برند جهت انتخاب و ثبت باید خلاقانه و جدید باشد و با دیگر برندها هیچ گونه تشابهی نداشته باشد.

قابل توجه است که به برندهایی که سبب اختلال در نظم عمومی و ممکن است غیر اخلاقی باشند مجوز ثبت ارائه نمی شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند کیف و کفش

  • مدارک شخص تقاضا دهنده جهت ثبت هویت( کپی کارت ملی و شناسنامه).
  • مدارک مربوط به وکیل
  • 10 کپی از مدل گرفیکی برند انتخاب شده در اندازه های  cm10 در  cm10
  • چنانچه برند به صورت 3 بعدی می باشد. باید یک نمونه از تصویر 2 بعدی برند در 6 جهت مختلف تهیه و ارائه گردد.
  • ارائه مدارکی که نشان از فعال بودن کسب و کار می باشد.
  • آدرس محل کار و منزل شخص درخواست دهنده.
  • استفاده از حق تقدم: در صورتی که فرد تقاضا دهنده تصمیم داشته باشد. به همراه درخواست از فواید حق تقدم نیز بهره ببرد باید مدارکی لازم به حق تقدم را نیز ارائه نماید.
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مشخص شده که به صورت کاملا قانونی محاسبه می شوند.
  • ارائه کپی تصویر انتشار تاسیس برند در روزنامه.

چنانچه برای ثبت موسسه و برند تجاری خود نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید. می توانید به موسسه ثبتینو مراجعه کرده و از بهترین و مجرب ترین کارشناسان ما مشاوره بگیرید. 

اصول راهنمای مهم جهت ثبت برند کیف و کفش

مهم ترین و اصلی ترین اصولی که باید در ثبت برند کیف و کفش مد نظر قرار داد به شرح زیر می باشد:

  • تکراری نباشد، به این معنی که برند انتخاب شده نباشد. شبیه هیچ برند ثبت شده دیگری در بازار باشد. چنانچه حتی کوچکترین مشابهی با سایر برندها داشته باشد. در خواست برند شما قطعا رد می شود.
  • اسم انتخاب شده توسط شما برای برند کیف و کفش می تواند شامل: حروف، عدد، رنگ، تصویر گرافیکی، … و ترکیب هر کدام از دو یا چند مورد نیز باشد که جهت تشخیص و متمایز ساختن کالا یا محصول تولیدی مورد نظر توسط مشتری از سایر شرکت های دیگر باشد.
  • پیش از انجام هر کاری جهت ثبت برند کیف و کفش می بایست از برند انتخابی خود استعلام برند بگیرید. تا از تکراری نبودن آن اطمینان حاصل کنید که چنانچه برند شما از پیش ثبت شده است دچار اتلاف وقت و صرف هزینه اضافی نشوید.
  • در صورتی که یک برند توانایی شناساندن یک کالا را از سایر کالاهای دیگر شرکت ها به مشتری ندهد شرایط لازم جهت ثبت را نخواهد داشت.
  • هر زمان که به کار بردن برند به وسیله شخصی دیگر به شکل برند تجاری یا یک نام جمعی و یا هر نوع استفاده که سبب فریب دادن مردم جامعه گردد غیرقانونی محسوب می شود.
  • زمانی که تصمیم به ثبت نمودن برند کیف و کفش خود دارید. باید با توجه به جدول بندی علامت های تجاری اقدام کنید. جدول بندی علائم تجاری به این شکل می باشد. که از طبقه یک تا 34 در رابطه با کالا یا محصولات و طبقه 35 تا 45 را جهت خدمات ارائه شده قرار داده اند. در این فهرست طبقه 25 مختص به  پوشاک، روسری و شال و کفش می باشد.

نکاتی که در ثبت برند خود باید رعایت کنیم

1) فرد درخواست دهنده می بایست در طول مدت یک ماه بعد از صدور نظر کاشناس ها بر تایید برند نسبت به پرداخت هزینه های لازم و همینطور هزینه های انتشار خبر در روزنامه اقدام کند.

چنانچه این اقدام ظرف مدت مهلت تعیین شده انجام نگیرد تقاضانامه منتفی می گردد. و در صورتی که شخص بعد از مهلت مقرر مراجعه کند باید مجددا درخواست بدهد. این زمان جهت متقاضی مقیم دیگر کشورها به مدت دو ماه می باشد.

2) در برخی موارد ممکن است برند یا طبقه کالای مورد نظر و یا مالک برند تغییر کند. به همین جهت باید برای ثبت تغییرهای به وجود آمده اقداماتی صورت گیرد. در غیر این صورت دیگر برند مورد حمایت قرار نخواهد گرفت.

3) ثبت تغییرات بنا به اظهارنامه موجود باید توسط مالک برند و یا وکیل او انجام شود. چنانچه این تغییرات مربوط به برند باشد می بایست ده تصویر از طرح برند جدید ارائه گردد.

بر اساس ماده 14 و 16 تغییرات به وجود آمده در برند باید در روزنامه رسمی منتشر گردد.

مدارک لازم جهت ثبت برند کیف و کفش

آیا می دانید ثبت برند کیف و کفش چه فوایدی دارد؟

  1. برند تجاری به کسب و کار و همینطور مالک برند رسمیت می بخشد.
  2. به کار بردن برند موجب به وجود آمدن تفاوت ها و شناسایی بین کالا و محصولات دیگر شرکت ها می گردد.
  3. داشتن برند تجاری یکی از مدارک ضروری جهت گرفتن نمایندگی می باشد.
  4. دریافت تسهیلات و وام از دیگر فواید داشتن برند تجاری می باشد.
  5. با داشتن برند می توانید یک بازاریاب موفق در بین دیگر رقبای خود باشید.
  6. از دیگر فواید داشتن برند می توان مشهور شدن کسب و کار را نیز نام برد.
  7. اگر برند ثبت شده به موفقیت دست یابد می تواند یک دارایی بسیار با ارزش برای مالک خود باشد.
  8. در نظر داشته باشد حتی پس از ثبت یک برند تجاری موفق باز هم الزام به تولید و ارائه کالاهای با کیفیت هستید.
  9. با داشتن یک برند انحصاری می توانید از دزدیدن طرح های تولیدی خود جلوگیری نمایید.
  10. برند ثبت شده دارای حمایت قانونی توسط دستگاه های قانونی می باشد.
  11. جهت گرفتن گواهی نامه و نشان استاندارد باید برند تجاری ثبت شده داشته باشید.
  12. برند انحصاری از هر نوع سوء استفاده پیگیری می نماید.
  13. ارزش و اعتبار کالا و محصولات تولید شده با برند افزایش می یابد.
  14. همچنین با داشتن یک برند ثبت شده در بازاریابی های بین المللی و مذاکرات سایر شرکت ها شما را به عنوان یک تولید کننده یا شرکت با سابقه و آینده دار می بینند.
  15. برند تجاری ثبت شده را می توانید تا هر زمان که بخواهید تمدید کنید، همینطور می توانید با پرداخت مبلغی مشخص شده این اعتبار را نامحدود نمایید.
  16. با ثبت برند کیف و کفش خود می توانید به راحتی با بازاریابی مناسب از سایر رقبای خود جلو بزنید. و امکان سرمایه گذاری جهت ارائه و فروش کالا را به دیگر شرکت ها بدهید.
  17. با داشتن برند ثبت شده می توانید به راحتی به صورت بین المللی تجارت و صادرات کالای خود را به سایر کشورها داشته باشید.


این مطلب را حتما بخوانید
ثبت برند چرم

آیا می دانید دوره حمایت برند هایی که ثبت می شوند چقدر است؟

مدت زمان مشخص شده جهت حمایت از برند ثبت شده 10 سال پس از تاریخ ثبت تقاضانامه در اداره قانونی می باشد. که هر ده سال امکان تمدید برای مالکین برند وجود دارد.

مجازات نقص قانون برند تجاری کیف و کفش به چه صورت است؟

با توجه قانون مجازات موجود در کشور، افرادی زیر به حبس تا 180 روز محکوم می گردند:

الف: افرادی که برند ثبت شده را برای کالایی که باید دارای نام برند مورد نظر باشد به کار نبرند.

ب: افرادی که عمدا کالایی را برای فروش ارائه کنند که بدون برند تجاری باشد و آن محصول هرگز نباید بدون علامت ارائه و فروخته شود.

ویژگی های این محصول پرطرفدار

کیف و کفش یکی از اصلی ترین نیازهای هر شخصی به صورت روزانه می باشد. ما به خوبی می دانیم که کیف و کفش هایی که دارای برندهای مشهور و بزرگ هستند را طراحان با نام و متخصص در این عرصه طراحی می کنند.

در دسته پر فروش ترین و همینطور پر طرفدارترین کیف و کفش ها قرار دارند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شرکت ها کیفیت جنس به کار رفته در کیف و کفش تولید شده می باشد. از دیگر خصوصیات کیف و کفش های این برندها می توان به مد روز بودن همیشگی آن ها اشاره کرد.

در زمینه تجارت داخلی و همینطور صادرات به جهت سرعت زیاد رشد و به وجود آمدن صنعت ها شده است. تولیدی های فراوان در زمینه کیف و کفش و همینطور رقابت میان شرکت ها سبب شده است که ثبت برند کیف و کفش به یکی از ملزومات این عرصه تبدیل شود.

تعداد زیادی از این شرکت ها با ایده های جدید و طرح های خاص شروع به کار می کنند. اما در این بین فقط برندهایی که ثبت شده اند قادر هستند از کپی شدن برند خود جلوگیری نمایند.

لطفا به ما رای بدید

درباره‌ی احسان معظمی

من از سال 1393 با توجه به علاقه و تخصصی که داشتم تصمیم به فعالیت در امور ثبت شرکتها گرفتم و از آن زمان تاکنون در تلاش برای ارتقاء اطلاعات حقوقی خود در این زمینه بوده ام. در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده ثبتی، اطلاعات بروز خود را در وب سایت ثبتی نو با شما بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button