ثبت برند مبلمان

ثبت برند مبلمان چه زمانی ضروری است؟ احتمالا در پی گسترش کسب و کار خود در زمینه مبلمان هستید. این کار به شما این امکان را می دهد که از دزدیده شدن برند خود توسط دیگران جلوگیری نمایید. به همین جهت است که بسیاری از تولیدی های مبلمان قدیمی پیش از ارائه کالای خود به بازار برند خود را ثبت می نمایند.

ثبت برند مبلمان

مرجع ثبت برند مبلمان

به طور معمول ثبت برندهای تجاری در اداره ثبت شرکت ها و همینطور مالکیت صنعتی صورت می گیرد. یکی از خدمات ثبتینو ارائه سرویس های ثبت برند می باشد. ما با استفاده از مشاوران و کارشناس های مجرب در کنار شما خواهد بود.

ثبتینو شما را در انجام کارهای اداری و همینطور انتخاب برند بهتر و مناسب تر جهت رونق کسب و کارتان راهنمایی می کند.

مدارک مورد نیاز ثبت برند مبلمان

ثبت برند مبلمان در کشور ما لازمه داشتن تمامی مدارک قانونی است. که با توجه به آن ها و رعایت قوانین بتوان برند تجاری مناسب را به ثبت رساند.

  • تقاضانامه: شامل برگه هایی چاپ شده می باشد. که از سمت اداره کل مالیات در دسترس افراد متقاضی قرار داده می شود. که باید به صورت صحیح و کامل پر شوند.
  • کپی کارت ملی و شناسنامه فرد تقاضادهنده و یا موکل در صورت وجود.
  • ده نمونه تصویر گرافیکی از برند انتخاب شده. تصاویر باید واضح و کامل باشند. درخواست دهنده می بایست بر روی هر برگ از تقاضانامه یک نمونه از تصویر گرافیکی را همراه با مهر و امضا الصاق نماید. در مرحله ثبت نام آنلاین نیز باید بر روی صفحه و کادر مشخص شده یک نمونه از تصویر برند الصاق شود. اندازه های مورد نیاز برای چاپ و ارائه تصویر برند باید حداکثر 10 در 10 باشد.
  • برگه اصلی و یا کپی تصویر وکالت نامه در شرایطی که از طریق وکیل انجام می شود.
  • چنانچه برند مبلمان انتخاب شده در کشوری دیگر ثبت شده است. ارائه یک کپی از گواهی ثبت اداره صدور کننده به زبان آن کشور. همراه با ترجمه فارسی آن ضروری می باشد.
  • در شرایطی که برند مبلمان جهت تشخیص کالای جماعتی یا کالای یک منطقه یا شهر انتخاب گردد. لازم است که گواهی از سمت شخص صلاحیت دار بر مبنی به کار بردن برند مورد نظر از طریق تولید کنندگان مبلمان صادر شود.
  • داشتن تصویر انتشار تاسیس برند در روزنامه. این بخش از کار باید در دو مرحله و طی یک ماه انجام گردد.

به این نکته توجه کنید که اگر برند مبلمان انتخاب شده لاتین و یا دارای ریشه زبانی غیر از فارسی باشد داشتن کارت بازرگانی از ضروریات می باشد.

مراحل ثبت برند مبلمان به چه صورت است؟

1) اولین مرحله: پیش از هر اقدامی اولین قدم جهت ثبت برند مبلمان گرفتن مشاوره می باشد. مشاوره ثبتینو به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد.

2) دومین مرحله: گرفتن استعلام از برند پیش از اقدام است. گرفتن استعلام برند به شما کمک می کند که از انتخاب برندی متفاوت و غیر تکراری اطمینان حاصل نمایید. همچنین با این کار در وقت و هزینه نیز بسیار صرفه جویی کرده اید. زیرا چنانچه برند مورد نظر شما از پیش ثبت شده باشد. یا شباهتی به دیگر برند های ثبت شده داشته باشد درخواست شما رد خواهد شد.

3) سومین مرحله: تهیه مدارد مورد نیاز است. در ابتدای مقاله تمامی مدارک مورد نیاز به صورت کامل ذکر شده است.

4) چهارمین مرحله شامل تنظیم کامل و درست می باشد. در این قسمت باید به سایت مرکز مالکیت مراجعه کنید. سپس یک صفحه کاربری برای خود ایجاد کنید.

پس از ایجاد صفحه کاربری باید تمامی فرم های قرار داده شده در این بخش را کامل نمایید. فرم ها شامل اطلاعات شخص درخواست دهندها است که به صورت کامل، کپی کارت بازرگانی و جواز فعال بودن کسب و کار می باشد.

بعد از به پایان رساندن و کامل کردن فرم های موجود در سامانه می بایست جهت پرداخت هزینه ها توسط همان صفحه اقدام نمایید. حتما از رسید پرداخت شده خود جهت ارائه به مرکز پرینت بگیرید.

پس از تمام شدن مراحل ذکر شده برای پیگیری از اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت برند مبلمان باید اسم کاربری و یک رمز عبور به شما اختصاص داده شود.

مراحل ثبت برند مبلمان

مراحل ثبت برند مبلمان

5) پنجمین مرحله: بررسی تقاضانامه برند مبلمان از طریق کارشناس های اداره مربوطهاست. بعد از بررسی مدارک و درخواست شما چنانچه تقاضانامه بدون نقص باشد. ابلاغیه ای مبنی بر بدون مانع بودن برند مبلمان شما برایتان ارسال خواهد شد. پس از آن می بایست به صورت حضوری جهت تشکیل پرونده مراجعه کنید.

6) ششمین مرحله: انتشار خبر تاسیس برند مبلمان در روزنامه رسمی کشور. بعد از ثبت نام در سایت و ارائه کامل مدارک از سمت اداره مالکیت خبر شما به روزنامه اطلاع داده می شود.

در این بخش نیز شما باید هزینه ای بابت این انتشار خبر تاسیس در روزنامه را پرداخت کنید. بعد از گذشت 7 روز از پرداخت هزینه خبر تاسیس برند مبلمان شما چاپ می گردد. با در نظر گرفتن قانون مشخص جهت انتشار خبر تاسیس برند در روزنامه برای افراد دیگر یک ماه فرصت قرار  داده شدهاست. که چنانچه مخالف با حق قانونی خود می پندارند.

باید نسبت به ثبت آن مخالفت خود را اعلام کنند.اگر در یک ماه فرصت قرار داده شده هیچ نوع مخالفتی به اداره مورد نظر ارسال نگردد. به شما مجوز پرداخت دوم جهت هزینه انتشار تاسیس برند در روزنامه رسمی برای دومین بار داده می شود. گفتنی است که پرداخت هزینه ثبت برند نیز باید در این مرحله صورت گیرد.

7) هفتمین مرحله و آخرین مرحله: رفتن به اداره و گرفتن سند برند مبلمان که دارای اعتبار ده ساله می باشد.

نکات مهمی که باید مد نظر داشته باشید

1) بعد از تایید کارشناس ها و همینطور رییس اداره جهت بدون مانع بودن برند مبلمان درخواست شده جهت تشکیل پرونده و مراجعه به اداره و همینطور پرداخت هزینه های مقرر شده فقط یک ماه فرصت قرار داده شده است. و چنانچه فرصت مقرر شده را از دست دهید دیگر توان ادامه روند ثبت را نخواهید داشت. و باید مجددا تمام مراحل رفته را از نو انجام دهید.

2) اگر مراحل و روند ثبت برند مبلمان شما از طریق موسسه های ثبتی صورت گیرد. دیگر لازم نیست که به اداره مالکیت مراجعه نمایید. به این معنی که تمامی مراحل مراجعه حضوری، ارائه مدارک، پرداخت هزینه و … باید از طریق موسسه مورد قرارداد صورت گیرد.

ضرورت و مزایای ثبت برند مبلمان

با ثبت برند مبلمان خود شما می توانید به مزایای زیر دست پیدا کنید:

قانونی شدن: مهمترین فواید برای شما قانونی شدناست. رسمی شدن علامت تجاری و شناخته شدن کسب کار شما در بازار مهم است. از این طریق شما می توانید از اشخاصی که از نام و طرح برند مبلمان شما جهت ارائه و فروش کالای خود استفاده می نمایند. شکایت تنظیم کنید و شخص یا شرکت متغلب را مجبور به پرداخت جریمه کنید.

ایجاد تمایز: دومین مزایا برای شما به راحتی تشخیص دادن آن توسط مشتری ها از بین سایر محصولات و کالاها می باشد. همینطور از این طریق می توانید بفهمید که مشتری های شما چه نیازهایی دارند. و چه عواملی سبب می گردد مشتری کالای رقبای شما را بپسندد.

بازاریابی: این روزها بازاریابی تبدیل به یک نیاز اساسی برای هر کسب و کاری شده است. اصول کار بازاریابی معرفی محصول و به اعتبار رساندن کالا و خدمات برند می باشد. این امر بدون داشتن علامت و نشان تجاری امکان پذیر نیست.

آیا نمایندگی برند خود را می توانیم واگذار کنیم؟

نمایندگی: به دست آوردن حق امتیاز از دیگر فواید می باشد. که این هم یک انگیزه نیز به حساب می آید. هنگامی که شما علامت انحصاری خود را ثبت می نمایید. مجوز استفاده از آن برای افراد دیگر نیز مهیا می گردد. شما قادر هستید امتیاز برند خود را واگذار نمایید. بدین وسیله هم شهرت شما افزایش یافته و هم منبع درآمدی جدا برای کسب و کار شما خواهد بود.

دارایی: اگر علامت تجاری ثبت شده از سمت شما به اعتبار و ارزش برسد. خود برند یک دارایی محسوب می شود. به این معنی که می توانید آن را بفروشید و یا کسانی از اعتبار برند شما جهت شناساندن برند خود استفاده نمایند.

وام : یک علامت تجاری ثبت شده به عنوان اعتباری در برابر دولت، بانک ها و شرکت های سرمایه گذار می باشد. داشتن یک شرکت سرمایه گذار و یا گرفتن وام فقط هنگامی میسر است که شما برند خود را ثبت کرده باشید.

لطفا به ما رای بدید

درباره‌ی احسان معظمی

من از سال 1393 با توجه به علاقه و تخصصی که داشتم تصمیم به فعالیت در امور ثبت شرکتها گرفتم و از آن زمان تاکنون در تلاش برای ارتقاء اطلاعات حقوقی خود در این زمینه بوده ام. در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده ثبتی، اطلاعات بروز خود را در وب سایت ثبتی نو با شما بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button