ثبت شرکت صادرات و واردات

ثبت شرکت از آن کسب و کارهایی ست که درآمد بالایی را برای شما به دنبال خواهد داشت و البته واردات و صادرات کالا هم لازمه هر کشوری ست. از این رو در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با ثبت شرکت صادرات و واردات بیان کنیم. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

ثبت شرکت صادرات و واردات

ثبت شرکت صادرات و واردات

  • نوع شرکت

در ابتدا باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که صادرات و واردات در حقیقت موضوع فعالیت شما است که البته از ان با نام بازرگانی هم یاد کرد، زیرا یک ثبت شرکت بازرگانی هم در حقیقت همین شرح وظایف را دارد. اما شما باید قبل از اقدام نوع آن را انتخاب کنید و این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

در ایران ما 7 نوع شرکت داریم که می توانید متناسب با شرایطی که در هنگام درخواست خود دارید، متناسب با اهدافی که برای آینده شرکت خود در نظر گرفته اید و… یکی از آن ها را انتخاب کنید. اما به شما توصیه می کنیم که برای این کار با یک شخص متخصص مشورت کنید تا بتوانید نتیجه خوبی را بگیرید.

توجه داشته باشید که نوع شرکت در حقیقت همان قالب کلی شرکت شما است، با همین مثال ساده به خوبی می توانید به اهمیت این موضوع و این انتخاب پی ببرید. اگر چه در ایران 7 نوع شرکت داریم، اما دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود بیش از انواع دیگر مورد تقاضا برای ثبت قرار می گیرند.

دلیل این کار را هم می توان عوامل مختلفی دانست، اما به طور کلی شرایط برای ثبت این دو نوع شرکت در مقایسه با شرکت های دیگر ساده تر است، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در هنگام انتخاب نوع شرکت خود، به شرایط برای ثبت آن توجهی خاص داشته باشید تا در ادامه با مشکلاتی رو به رو نشوید.

  • انتخاب نام

نام شرکت یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجهی خاص داشته باشید. در حقیقت مشتری ها اولین چیزی که از شرکت شما می شنوند، همین نامی ست که انتخاب کرده اید. به همین دلیل نام انتخابی شما باید در عین حال که جذاب است و باعث جذب مشتری می شود، با کسب و کار شما هم تناسب داشته باشد، در غیر این صورت نام مناسبی به حساب نمی اید.

اما نکته مهم و اساسی این است که شما نباید از نامی استفاده کنید که در گذشته برای یک شرکت دیگر ثبت شده است، یعنی نام انتخاب شما باید منحصر به فرد و فقط برای شرکت شما باشد. البته این تنها نکته ای نیست که باید به آن توجهی خاص داشته باشید. نام یک شرکت نباید از اسمای کشورها، شهرها، سازمان های اصلی و غیره باشد.

استعلام نام را فراموش نکنید، زیرا هر چه نام زیبا و مناسبی را انتخاب کرده باشید، اما در گذشته ثبت شده باشد، زحمت های شما هدر می رود و باید نام دیگری را انتخاب کنید، پس همان ابتدا از نام انتخابی خود استعلام بگیرید تا بابت این موضوع هم نگرانی خاصی نداشته باشید.

  • دفتر محل کار

برای ثبت شرکت صادرات و واردات باید آدرس خود را ارائه دهید و این آدرس هم باید در مجتمعی اداری یا تجاری قرار داشته باشد. نکته مهم دیگری که در رابطه با دفتر محل کار خود باید به ان توجه داشته باشید، انتخاب شهری ست که قصد دارید در آن فعالیت خود را ادامه دهید.

لازم به ذکر است که برای فعالیت های بازرگانی مانند واردات و صادرات کالا گاهی کار در شهرهای مرزی یا مناطق آزاد برای شما بهتر خواهد بود. اما به شما پیشنهاد می دهیم که در رابطه با این موضوع هم با یک کارشناس متخصص مشورت کنید تا نتیجه خوبی را بگیرید و در ادامه فعالیت مجبور به اعمال تغییراتی نباشید.

  • مدارک لازم

برای ثبت شرکت صادرات و واردات هم مانند انجام هر کار دیگری به یک سری مدارک نیاز خواهید داشت که این مدارک متناسب با نوع شرکتی که انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود. از این رو در ادامه به طور کامل این موضوع را شرح خواهیم داد.

شرایط ثبت

شرایط ثبت شرکت صادرات و واردات

از دیگر نکاتی که در هنگام ثبت شرکت صادرات و واردات باید به آن توجه داشته باشید، شرایطی ست که باید برای ثبت آن را داشته باشید. به این موضوع دقت کنید که شرایط لازم برای ثبت یک شرکت متناسب با نوع شرکت مشخص می شود و از این رو در مطالب بالا تاکید داشتیم که نوع شرکت مورد نظر خود را متناسب با شرایطی که دارید انتخاب کنید.

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، به طور کلی 7 نوع شرکت در ایران داریم که برای ثبت هر یک از آن ها شرایط خاصی لازم است، اما از ان جایی که دو نوع شرکت تقاضای بیشتری برای ثبت دارند، در ادامه شرایط این دو نوع را شرح خواهیم داد.

شرایط ثبت شرکت صادرات و واردات سهامی خاص

در این حالت باید شرایط زیر را داشته باشید؛

  • حداقل سه نفر به عنوان هیئت مدیره (این اعضا نباید از کارکنان دولت باشند)
  • حداقل دو نفر به عنوان بازرس (بازرس ها نباید با اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند)
  • حداقل صد هزار تومان به عنوان سرمایه اولیه
  • 35% از سرمایه اولیه را در حساب بانکی شرکت خود قرار دهید

شرایط ثبت شرکت صادرات و واردات مسئولیت محدود

در این حالت باید شرایط زیر را داشته باشید؛

  • حداقل دو نفر به عنوان شریک در کنار هم باشند.
  • حداقل صد هزار تومان به عنوان سرمایه اولیه داشته باشید (در شرکت مسئولیت محدود این سرمایه اولیه به عنوان سهم الشرکه نامیده می شود)

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، شرایط ثبت این دو شرکت بسیار ساده است و با توجه به مطالب گفته شده در بالا به خوبی با این سادگی آشنا شدید.

مراحل ثبت شرکت صادرات و واردات

مراحل ثبت شرکت صادرات و واردات

در ابتدا باید بگوییم که شاید در ابتدا ساده به نظر برسد و تصور کنید که هر کسی به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد. اما یک کار حقوقی ست که به تخصص، مهارت و البته تجربه بالایی نیاز دارد.

از این رو به شما توصیه می کنیم که کار خود را به تنهایی پیگیری نکنید و این کار را به کارشناس های متخصصی بسپارید.

  • در ابتدا باید با توجه به مطالب گفته شده در بالا نوع شرکت خود را مشخص کنید.
  • سپس برای انتخاب نام شرکت اقدام کنید.
  • مدارکی که نیاز دارید را جمع آوری کنید (در ادامه این مدارک را برای شما ذکر می کنیم)
  • برای تکمیل اظهارنامه ثبت اقدام کنید.
  • بعد از این مرحله مدارک خود را به اداره ثبت ارسال کنید.
  • در صورتی که با نام انتخابی شما موافقت شود و دیگر مدارک را هم قبول کنند، شماره ثبت شما صادر خواهد شد.
  • در این مرحله باید در روزنامه رسمی یک آگهی منتشر کنید تا اگر کسی به نام انتخابی شما اعتراضی دارد، اعتراض خود را بیان کنید.
  • سپس باید یک حساب بانکی به نام شرکت خود افتتاح کنید.
  • بعد از این مراحل باید یک آگهی دیگر در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کنید.
  • بعد از این مرحله شما رسما صاحب یک شرکت صادرات و واردات شده اید و می توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

راستی تبریک می گوییم!

مدارک لازم برای ثبت شرکت صادرات و واردات

خوب یکی از اصلی ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، مدارکی ست که خود به آن نیاز دارید. در حقیقت باید بگوییم که مدارک مورد نیاز برای این کار هم متناسب با نوع شرکت شما مشخص می شود.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای اطلاع دقیق از این مدارک متناسب با شرایطی که دارید، با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید، این کارشناس ها نه تنها اطلاعاتی کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند، بلکه این کار را هم به صورت رایگان انجام می دهند، پس زمان را از دست ندهید!

البته یک سری مدارک هم وجود دارد که برای همه شرکت ها به صورت ثابت وجود دارد و به همین دلیل در ادامه لیستی از این مدارک را ذکر می کنیم، اما توجه کنید که این همه مدارکی نیست که نیاز دارید.

  • مدارک شناسایی از کسانی که در شرکت به عنوان اعضای اصلی شناخته می شوند.
  • اساسنامه شرکت
  • تکیمل شرکت نامه و امضای آن
  • تکمیل اظهارنامه
  • مجوزهایی که به آن نیاز دارید.

اطلاع از مدارک مورد نیاز می توان به شما کمک کند که زمان کمتری را برای ثبت شرکت صادرات و واردات خود صرف کنید و همه ما به خوبی می دانیم که زمان ارزشمندترین دارایی ما به حساب می آید و نباید آن را بیهوده صرف کنیم.

هزینه ثبت شرکت صادرات و واردات

صادقانه باید بگوییم که هزینه ثبت شرکت صادرات و واردات یکی از اصلی ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید و البته مخاطب های بسیاری تا به این جا دقیقا برای همین مورد همراه ما بوده اند. اما باید بگوییم که هزینه نهایی برای ثبت این شرکت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

از آن جایی که نمی خواهیم اطلاعات ناقصی را به شما ارائه دهیم، در ادامه فاکتورهایی را بیان می کنیم که در تعیین هزینه نهایی تاسیس شرکت صادرات و واردات تاثیر به سزایی دارند، پس ادامه مطالب را از دست ندهید.

  • میزان سرمایه ای که در نظر گرفته اید.
  • متناسب با میزان سرمایه باید به اداره ثبت مبلغی را به عنوان حق الثبت بپردازید.
  • هزینه های جزئی دیگری را هم باید به اداره ثبت بپردازید.
  • برای انتشار آگهی در روزنامه هم باید هزینه دیگری را در نظر بگیرید و آن را به دفتر روزنامه پرداخت کنید.

البته به این موضوع مهم توجه داشته باشید که شما به یک دفتر کار هم نیاز دارید. فراهم کردن یک دفتر کار و تامین امکانات و تجهیزاتی که در این دفتر به آن نیاز دارید هم به سرمایه نیاز دارد، پس باید به این نکات هم توجه داشته باشید.

البته بعد از همه آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم، یک خبر خوب برای شما داریم، شما به سادگی می توانید ثبت شرکت صادرات و واردات خود را به کارشناس های ثبتینو بسپارید و به شما اطمینان می دهیم که بهترین خدمات را با بهترین هزینه ممکن تجربه خواهید کرد.

اگر باز هم در رابطه با موضوع ثبت شرکت صادرات و واردات هر سوالی دارید، آن را با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که به آن ها پاسخ خواهیم داد.

چرا به ثبت شرکت صادرات و واردات نیاز داریم؟

در ابتدا این وسال برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید که اصلا چه ضرورتی برای ثبت شرکت صادرات و واردات وجود دارد؟ به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که برای شروع به این موضوع بپردازیم. به ان نکته توجه داشته باشید که کشورها در هر زمینه ای هم که پسرفت داشته باشد، باز هم به یک سری کالاهای خارجی نیاز دارد.

حال این نیاز می تواند برای کیفیت بهتر محصولات خارجی، تقاضای بیشتر برای آن محصولات یا در مواردی هم برای عدم وجود نمونه داخلی باشد، به هر حال واردات یکی از مهم ترین اصل های تجارت است و اگر می خواهید در تجارت و بازرگانی حرفی برای گفتن داشته باشید، باید به این موضوع هم توجهی خاص داشته باشید.

البته صادرات هم یکی دیگر از ارکان مهم اقتصاد و البته تجارت است. هر تولید کننده ای به دنبال راهی ست که بتواند بازارهای بیشتری را برای فروش داشته باشد و استفاده از بازارهای خارجی نه تنها فرصت های بیشتری را برای تولید کننده به همراه دارد، بلکه از آن جایی که معاملات خارجی به دلار انجام می شود، این سود بیشتر هم خواهد بود.

از این رو شما با ثبت یک شرکت که در حوزه واردات و صادرات کالا فعالیت می کند، به سادگی می توانید سود مالی قابل توجهی را داشته باشید و از آن جایی که اقتصاد ایران رو به رشد است، یعنی به صادرات و واردات نیاز دارد، باید بدانید که بازار خوبی هم در انتظار شما خواهد بود. در ادامه نکات دیگری را هم در رابطه با راه اندازی این کسب و کار ارائه خواهیم بود.

5/5 - (1 نفر رای داده اند)

درباره‌ی احسان معظمی

من از سال 1393 با توجه به علاقه و تخصصی که داشتم تصمیم به فعالیت در امور ثبت شرکتها گرفتم و از آن زمان تاکنون در تلاش برای ارتقاء اطلاعات حقوقی خود در این زمینه بوده ام. در حال حاضر با توجه به قوانین پیچیده ثبتی، اطلاعات بروز خود را در وب سایت ثبتی نو با شما بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارم.

4 نظر

  1. علی خانگلی زاد

    سلام برای ثبت شرکت صادراتی حتما بایستی محل خاصی اجاره یا در اختیار باشه یا می توان حتی منزل را به عنوان دفتر کار انتخاب کرد

    • سلام و درود
      در مرحله اول مشکلی برای ثبت ندارید و می تونید این کار رو انجام بدید. اما در ادامه برای فعالیت و گرفتن کد کارگاهی و کد اقتصادی باید دفتر کاری اداری داشته باشید.

  2. سلام وقت بخیر،باثبت شرکت مسئولیت محدود می توان برای صادرات و واردات وهمچنین گرفتن کارت بازرگانی اقدام کرد؟
    چون کسی به من گفته بودفقط باشرکت سهامی خاص می توان این کار راکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button