ثبتی نو معتبرترین موسسه ثبتی با 10 سال افتخار خدمتگزاری شما
ثبتی نوarrow اخذ مجوزات blog کارت عضویت اتاق بازرگانی
کارت عضویت اتاق بازرگانی

کارت عضویت اتاق بازرگانی

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟ راهنمای ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی با مدارک مورد نیاز آن و معرفی هزینه و شرایط اخذ کارت بدون استرس برای مشمول مالیات شدن

مدت زمان: حدود 1 ماه

شرایط سنی: دارد

هزینه: 2 میلیون تومان

مالیات: ندارد

فهرست عناوین
نویسنده: احسان معظمی تاریخ انتشار: 02 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400

اگر در بازار کار باشید، احتمالا سوال دارید که کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟ اما برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که مزایای این کارت چیست؟ و داشتن آن به ما چه کمکی می کند. این کارت کاربردهای بسیار زیادی دارد که کافیست با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل این موارد را به شما آموزش داده و نحوه گرفتن کارت را به شما اعلام کنیم.

کارت عضویت اتاق بازرگانی

اتاق بازرگانی چیست؟

اولین سوالی که در رابطه کارت عضویت اتاق بازرگانی باید در رابطه با آن اطلاعات داشته باشید. این است که اتاق بازرگانی چیست و چه هدفی را دنبال می کند. توجه داشته باشید که اطلاع از این موضوع باعث می شود تا تمایل بیشتری به عضویت در این اتاق داشته باشید. البته برای خواندن ادامه مطالب هم مشتاق تر باشید.

اتاق بازرگانی در واقع نوعی موسسه غیر انتفاعی به حساب می آید که وظیفه خاصی دارد. یعنی عده ای از بازرگانان به عضویت در اتاق بازرگانی از مزیت هایی برخوردار می شوند. بازرگانان برای انجام کارهای خود به هماهنگی نیاز دارند، اما این هماهنگی چطور انجام می شود؟ بازرگانان با عضویت در اتاق بازرگانی این امکان را دارند که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

هماهنگی بین بازرگانان و کسانی که در یک زمینه مشترک همکاری دارند. باعث می شود که سود مالی بیشتری برای آن ها به ارمغان آید. لازم به ذکر است که در ابتدا اتاق بازرگانی به سفارش و پیشنهاد وزارت اقتصاد ملی به وجود آمد. البته دولت باید آن را به تصویب می رساند، یعنی به نوعی اجازه این کار را می داد.

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

حال که فهمدیم اتاق بازرگانی چیست و عضویت در آن به چه دردی می خورد. باید در رابطه با کارت عضویت اتاق بازرگانی بحث کنیم. همانطور که از نام این کارت مشخص است، برای عضویت در اتاق بازرگانی به کار برده می شود. اتاق بازرگانی در شهرهای مختلف شعبه های فعالی دارد و بازرگانان و تجار با داشتن این کارت می توانند در جلسات اتاق های بازرگانی شرکت کنند.

خوب البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که داشتن کارت عضویت در اتاق بازرگانی مزیت های متعددی را برای شخص به همراه دارد. یعنی با داشتن این کارت می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، به همین دلیل تقاضا برای داشتن آن بالا است. برای دریافت کارت عضویت در اتاق بازرگانی کافی ست که نام خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشید.

نکته دیگری که در رابطه با داشتن کارت عضویت در اتاق بازرگانی باید به آن توجه داشته باشید، نوع ثبت نام شما است. شما می توانید با نام شرکت یا نام شخصی خود این ثبت نام را انجام دهید. یعنی محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. اگر کسب و کار شخصی هم دارید، می توانید عضو اتاق بازرگانی شوید. البته برای عضویت در اتاق بازرگانی باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید.

دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی اگر چه بسیار ساده بوده، اما در حین سادگی پیچیدگی های خاص خود را هم دارد. اگر شخص کار بلد و ماهری ثبت نام را برای شما انجام دهد، با ریزه کاری های آن آشنا ست و به خوبی می داند که باید چه کارهایی را انجام دهد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که کار را به کار بلد آن بسپارید!

چطور می توانیم در اتاق بازرگانی عضو شویم؟

خوب همانطور که گفتیم برای عضویت شما در اتاق بازرگانی هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی را به به این اتاق ارائه دهید، در صورتی که مدارک شما بعد از بررسی هیچ گونه مشکل یا نقصی نداشته باشند، کارت برای شما صادر خواهد شد.

به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از اقدام برای اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی به خوبی با مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آشنا باشید، این کار باعث می شود که زمان کمتری را برای جمع آوری مدارک صرف کنید و در نهایت روند ثبت نام و دریافت کارت شما هم کمتر طول بکشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی

قبل از آن که مدارک مورد نیاز برای کارت عضویت اتاق بازرگانی را بیان کنیم، لازم می دانیم که چند مورد از اصلی ترین شرایط برای دارندگان این کارت را بیان کنیم. توجه داشته باشید که ر صورت مساعد نبودن این شرایط امکان دریافت کارت عوضیت در اتاق بازرگانی هم وجود ندارد. به همین دلیل اگر این شرایط را ندارید، از همان ابتدا این شرایط را فراهم کنید و سپس اقدام کنید.

  • آقایان باید خدمت سربازی را گذرانده باشند. یکی از مدارکی که مورد نیاز است، کارت پایان خدمت یا معافی از آن است. به همین دلیل اگر شما آقایی هستید که هنوز به سربازی نرفته اید (بدون آن که معاف شوید) کارت عضویت در اتاق بازرگانی به شما تعلق نمی گیرد.
  • متقاضی باید سنی بالاتر از 23 سال داشته باشد. به همین دلیل اگر شما هنوز به 23 سالگی نرسیده اید، نمی توانید اقدام کنید.
  • شخص که اقدام به دریافت کارت عضویت اتاق می کند، باید حداقل سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی را داشته باشد، در غیر این صورت مجاز به دریافت این کارت نخواهد بود.
  • برای درخواست باید محل فعالیت شما مشخص باشد.
  • کسب و کار شما باید به طور قانونی ثبت شده باشد. به عنوان مثال اگر در قالب یک شرکت فعالیت می کنید، باید شرکت شما به طور قانونی ثبت شده باشد، برای اثبات این موضوع ارائه اظهارنامه ثبتی ضروری است.
  • برای دریافت کارت اتاق بازرگانی داشتن حساب جاری هم الزامی است.

مدارک مورد نیاز کارت اتاق بازرگانی

برای آن که با مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی به خوبی آشنا شوید، لازم است که در رابطه با موضوعی بحث کنیم. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که شما به دو صورت می توانید اقدام کنید، اولین روش این است که به عنوان یک شخص حقیقی این کار را انجام دهید.

دومین روش هم این است که با داشتن یک شرکت به عنوان یک شخص حقوقی برای داشتن کارت اتاق بازرگانی اقدام کنید. خوب به سادگی به این موضوع می توان پی برد که مدارک لازم برای این دو کارت با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به همین دلیل مدارک مورد نیاز برای هر یک را به طور جداگانه ای شرح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • از مدارک هویتی ماند شناسنامه و کارت ملی یک کپی ارائه دهید.
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری را دریافت کرده و ارائه دهید.
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی برای آقایان الزامی است.
  • ارائه دو قطعه عکس 3*4 رنگی هم الزامی است.
  • تعهد نامه عضویت در اتاق بازگانی را تکمیل کرده و بعد از امضا آن را ارائه دهید.
  • از آخرین مدرک تحصیلی خود هم یک کپی را ارئه دهید، حداقل مدرک دیپلم است.
  • هزینه مورد نیاز برای عضویت در اتاق بازرگانی را پرداخت کرده و فیش آن را ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

اگر بخواهید کارت عضویت اتاق حقوقی را دریافت کنید، باید مدارکی هم از شرکت خود ارائه دهید، این مدارک باید به طور دقیق بررسی شوند تا صحت شرکت شما و کار آن برای اتاق بازرگانی به خوبی مشخص شود.

  • روزنامه رسمی تاسیس شرکت خود را ارائه دهید.
  • در صورتی که شرکت شما تغییراتی داشته است، باید روزنامه تغییرات شرکت را هم ارائه دهید. البته لازم به ذکر است که در صورت داشتن چندین تغییر، رونامه آخرین تغییرات را ارائه دهید، همین مورد کافی است.
  • شماره ثبت و شماره ملی شرکت خود را هم ارائه دهید.
  • از مدارک شناسایی و هویتی (شناسنامه و کارت ملی) شخص مدیر عامل کپی بگیرید. برای دریافت کارت اتاق بازرگانی کپی باید به طور خوانا گرفته شود و البته با اصل آن برابر شود، یعنی در این حالت کپی شناسنامه بدون آن که کپی با اصل برابر باشد، ارزش و اعتباری ندارد.
  • شخص مدیر عامل شرکت باید دو قطعه عکس پرسنلی 3*4 را ارائه دهد.
  • برای دریافت کارت اتاق حقوقی هم هزینه ای را باید پرداخت کنید، در انتها هزینه را پرداخت کرده و فیش آن را هم ارائه دهید.

مزایای کارت عضویت بازرگانی

خوب بعد از همه مطالبی که در بالا گفته شد، نوبتی هم باشد، نوبت کاربردهای کارت عضویت اتاق بازرگانی است، یعنی دارند این کارت چه کارهایی می تواند انجام دهد. این که شما بدانید با کارتی که دارید چه کارهایی را می توانید انجام دهید، باعث می شود که توقع به جایی داشته باشید، یعنی منتظر نباشید که صرفا با داشتن این کارت مراودات شما بیشتر شود و خود به خود سود مالی شما هم افزایش پیدا کند.

  • شما با داشتن کارت عضویت اتاق می توانید سفارش های خود را ثبت کنید و کالای مورد نظر خود را هم ترخیص کنید.
  • با داشتن این کارت به سادگی می توانید از مناطق آزاد مراودات مالی داشته باشید.
  • با داشتن این کارت می توانید مبادرت حق العمل کاری در گمرک داشته باشید.
  • می توانید با تجار خارج از ایران ارتباط داشته باشید.
  • می توانید برای صدور گواهی مبدا اقدام کنید.
  • به سادگی می توانید برای داشتن ویزای تجاری اقدام کنید.
  • این امکان را دارید که در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنید.
  • با داشتن کارت عضویت اتاق بازرگانی می توانید کالاهای مجاز را به خارج از کشور صادر کنید.

اگر در زمینه کارهای تولیدی فعالیت داشته باشید، به خوبی می دانید که صادرات تا چه اندازه می تواند سود مالی شما را افزایش دهد، به خصوص در سال های اخیر که نرخ ارز افزایش بسیاری داشته است و بازار داخلی سود دهی قبلی را ندارد، صادرات می تواند یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد بیشتر باشد.

کارت عضویت اتاق بازرگانی برای برند

یکی دیگر از کاربردهای اصلی این کارت مربوط به ثبت برند می باشد. در این روزها داشتن یک برند و البته ثبت قانونی آن اهمیت بسیار بالایی دارد. شما اگر می خواهید در بازار کار شناخته شوید، به سود مالی بیشتری برسید و... باید بک برند به نام خود داشته باشید. مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند خارج از بحث این مطلب می باشد.

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر بخواهید برند لاتین را به نام خود ثبت کنید، یکی از مدارک مورد نیاز آن کارت عضویت اتاق بازرگانی است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که اگر قصد ثبت چنین برندی را دارید و کارت ندارید، در ابتدا برای دریافت کارت عضویت اقدام کنید و سپس مراحل ثبت برند را پشت سر بگذارید.

هزینه کارت عضویت اتاق بازرگانی

هزینه کارت عضویت اتاق بازرگانی

خوب یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در مورد هر چیزی اهمیت دارد، هزینه انجام آن کار است. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی باید هزینه ای را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که برای اخذ کارت بازرگانی نیازی به پرداخت هزینه های بالا نیست.

اما برای آن که کارت شما به درستی و در زمان کمی صادر شود، نیاز دارید که از شرکت خدماتی خاصی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. به همین دلیل باید هزینه دیگری هم برای این کار پرداخت کنید. ما در ثبتینو به دنبال این هستیم که بهترین خدمات را با مناب ترین هزینه ها به شما ارئه دهیم.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از هزینه کارت عضویت اتاق بازرگانی با کارشناس های ما تماس بگیرید، آن ها با تخصص بالا و البته به صورت رایگان اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سوال دیگری هم در رابطه با این موضوع دارید که در مطالب بالا اشاره ای به آن نشده است، آن را با ما در میان بگذارید. به زودی به آن پاسخ خواهیم داد.

با اشتراک این پست به دوستان و آشنایان خود به ما در تهیه مطالب بعدی کمک خواهید کرد.

سوالات متداول

کارت عضویت اتاق بازرگانی چیست؟

همانطور که از نام آن می توان تشخیص دارد، این کار مجوزی برای ورود به اتاق بازرگانی و استفاده از مزایای اتاق بازرگانی می باشد که در تمام شهرهای ایران کاربرد دارد.

آیا کارت عضویت بازرگانی قابل تمدید است؟

بله، شما میتوانید در صورتی که اعتبار کارت شما رو به اتمام است برای تمدید آن درخواست خود را ثبت کنید.

اخذ کارت عضویت اتاق بازرگانی چقدر طول می کشد؟

در بهترین حالت 10 روز کاری و در بدترین حالت 40 روز برای اخذ کارت عضویت باید زمان در نظر بگیرید.

از کارت عضویت چه استفاده ای می توان کرد؟

علاوه بر مواردی که در این محتوا توضیح داده شده است، شایع ترین مورد استفاده از آن، برای درخواست نام تجاری لاتین ایت که با داشتن کارت شما می توانید درخواست کنید و در غیر این صورت این اجازه را ندارید.

کارت عضویت اتاق بازرگانی شرکتی است یا حقیقی؟

بستگی به شرایط شما و نوع استفاده شما دارد. این کارت به هر دو صورت ارائه می شود که شما بر اساس نیاز خود درخواست می دهید.

1/5 - (1 نفر رای داده اند)

احسان معظمی (نویسنده ارشد)

من تمام تجربیات خودم رو در زمینه خدمات امور ثبتی در این مقالات برای شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم تونسته باشم به افزایش علم و سواد ثبتی شما همراهان عزیز کمک کرده باشم.

ارسال نظر
درحال ارسال پاسخ به :
X
حامد
۱۰ تیر ۱۴۰۲

سلام برای داشتن کارت بازرگانی حتما باید سه سال سابقه کار داشت و محل کار؟

مریم انصاری
۱۱ تیر ۱۴۰۲

با سلام.
پیش نیاز کارت بازرگانی جواز مربوط به صنف کاریتون میباشد.

افسانه بستام
۰۱ خرداد ۱۴۰۲

سلام هزینه کارت عضویت اتاق بازرگانی هم حقیقی و هم حقوقی چقدره؟ و کدوم مرحله پرداخت میشه؟

مریم انصاری
۰۱ خرداد ۱۴۰۲

با سلام.
لطفا با موسسه تماس بگیرید تا مشاوران ما نسبت به مدارک ارسالیتون هزینه رو بهتون اعلام کنند.

امیرحسین رخشانی
۱۷ مهر ۱۴۰۰

سلام وقت شما بخیر
آیا ما با تمام اتاق های مشترک بازرگانی با کارت بازرگانی فعالیت میتوانیم فعالیت کنیم ؟؟ یا باید برای هر اتاق حق عضویت پرداخت کنیم؟؟

sabtino
۱۷ مهر ۱۴۰۰

سلام و درود
شما زمانی که کارت بگیرید چون کارتابل کل اتاق ها مشترک هستش این کارت در همه جا قابل استفاده هست.

غلامی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام من کارت عضویت اتاق بازرگانی دارم چه کارهایی میتونم با این کارت انجام بدم؟

حمید احمدی
۰۲ بهمن ۱۳۹۹

کارت عضویت دارم
برای صادرات باید کارت بازرگانی بگیرم دوباره ؟

sabtino
۰۳ بهمن ۱۳۹۹

سلام و درود
بله برای شروع کار نیاز هسن علاوه بر کارت عضویت اتاق بازرگانی که دارین کارت بازرگانی هم بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button